הונדורס מציגה: אלו התנאים להעברת השגרירות לירושלים

הונדורס מציגה: אלו התנאים להעברת השגרירות לירושלים

הונדורס וישראל במגעים מתקדמים וממשיים להעברת השגרירות לירושלים- אך במדינה דורשים מישראל מספר תנאים מקדימים להעברה. בין הדרישות: פתיחת נציגות ישראלית בהונדורס וסיוע בתחום החקלאות

הונדורס מציגה: אלו התנאים להעברת השגרירות לי-ם
  ראש הממשלה נתניהו ונשיא הונדורס. ארכיון (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

בדרך לשגרירות נוספת: הונדורס וישראל במגעים מתקדמים וממשיים להעברת השגרירות לירושלים, אך בהנהגת הונדורס הציגו מספר דרישות לישראל כתנאי להעברה הנחשקת.

על פי הדיווח שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 2, נשיא הונדורס שיגר באופן חשאי משלחת בכירים לישראל, המורכבת מהיועץ לענייני נשיאות, שני שרי חוץ לשעבר וסגן שר חוץ. זאת בעקבות שיחה שקיים השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין העברת השגרירות. המשלחת הבהירה כי כבר יש לארצם תוכנית מוכנה להעברת השגרירות, ואפילו סומן לשם כך מבנה מסוים בירושלים. עם זאת, המעבר לא יתבצע ללא הסכם של ישראל ל"תג המחיר" של הונדורס.

רשימת הדרישות כוללת פתיחת נציגות ישראלית בהונדורס, למעלה מ-24 שנים אחרי שהשגרירות שפעלה במדינה נסגרה בעקבות קיצוץ בתקציב. על פי ההערכות, מדובר בצעד שיעלה לישראל כמיליון דולר בשנה. הונדורס גם דרשה העמקה של השיתוף פעולה הכלכלי בין המדינות, סיוע בתחום הסייבר והלוחמה בפשיעה, ושיגור מומחים ישראלים לסיוע בתחום המים והחקלאות

ביום חמישי הקרוב נתניהו ימריא לברזיל כדי להשתתף בהשבעתו של הנשיא החדש ז'איר בולסונרו, וכעת לשכת ראש הממשלה פועלת במטרה לתאם פגישה עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז, שיגיע לברזיליה גם כן. במידה ומפגש כזה יתקיים, ייתכן וכבר בו יוכרז על העברת השגרירות לירושלים, או לחילופין על סיכום התנאים והוצאת המהלך לפועל.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מדובר בתהליך מתמשך שטרם הגיע להבשלה. אכן היה כאן צוות מטעם הונדורס שיחזור למדינתו, ואז יחליטו כיצד להתקדם מכאן והלאה". בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדיווח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו