'מביש': פוסט של הרב עמיחי אליהו עורר סערה במגזר - סרוגים

'מביש': פוסט של הרב עמיחי אליהו עורר סערה במגזר

הרב עמיחי אליהו פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו טען כי תנועת 'נאמני תורה ועבודה' מסכנות את מדינת ישראל יותר מחנין זועבי. הגולשים לא נותרו אדישים. שמואל שטח: "כאשר כך נראה ויכוח תורני, אנשים לא רוצים להיות חלק ממנו"

author-image
'מביש': פוסט של הרב עמיחי אליהו עורר סערה במגזר

מנכ"ל תנועת 'נאמני תורה ועבודה', שמואל שטח, מותח בקורת על הרב עמיחי אליהו שפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא טען כי תנועתו ותנועות נוספות הפועלות במדינת ישראל מאיימות על קיומה של מדינת ישראל הרבה יותר מאשר חנין זועבי.

הרב עמיחי אליהו התייחס לדברים הקשים שפרסמה זועבי בחשבון הטוויטר שלה וכתב כי "זועבי אולי מעצבנת, מרשעת ומנוולת גדולה; אבל האמת שהיא לא מסכנת את מדינת ישראל. אולי ההפך- היא מייצרת בציבור הישראלי זהות לאומית".

לדברי הרב עמיחי אליהו, "מי שמסכן אותנו בפועל  אלו כל ארגוני ה'הנתקה' דוגמת 'ישראל חופשית', 'הרפורמים', ו'נאמני תורה ועבודה', כיוון שהארגונים הללו פועלים נגד זהות כל שהיא של המדינה, כשהם מובילים אותנו למדינת כל אזרחיה או כל זהויותיה, בעוד הציבור בישראל פעם אחר פעם בוחר במפלגות שמחויבות לרעיון המורכב שמחבר אותנו במדינה יהודית ודמוקרטית".

הרב עמיחי אליהו מסייג וכותב כי "אכן אין דין אחד בין אויב לאח, וישראל שחטא ישראל הוא, אבל ראוי לנווט את תשומת הלב וההתרגשות הציבורית למעשיהם של הארגונים הללו. ולא רק לאמירה מטופשת של אדם ששונא אותנו".

דבריו של הרב עמיחי אליהו גררו תגובות רבות נגד דבריו. עורך המוסף של 'ישראל היום', גונן גינת, השיב לו: "מכוער ומביש והלבנת פנים ברבים (כאילו שופך דמים). לומר שיהודים שדעתם שונה משלך גרועים מאויבי ישראל? איך העלית על דעתך כיעור מגעיל כזה? להבדיל, נאמני תורה ועבודה נוהגים כבוד במי שדעתם שונה משלהם, מה שלא יכול שלא להזכיר 'מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן'".

יואב שורק תקף אף הוא את הרב עמיחי אליהו וכתב: "תתבייש לך הרב עמיחי. להציג את הקרובים אליך כגרועים מהרחוקים, זה דרכם של כל מחרחרי המחלוקת באשר הם, מהרסי ומחריבי עם ישראל. ועוד נאמני תורה ועבודה?! חזור בך".

כאמור, מי שעוד הגיב לרב אליהו, הוא מנכ"ל 'נאמני תורה ועבודה', שמואל שטח שכתב: "יושב לו בחור צעיר בביתו ורואה כיצד מתבטא יו"ר של ארגון רבני קהילות בישראל. במקום לדון לגופה של הלכה, לחלוק, לנמק, להוכיח ולהתנגד כפי שלמדנו מרבותינו בבית המדרש, רואה אותו בחור, שהרב עמיחי אליהו מעלה תמונה ואזכור של אויבי ישראל, מקשר זאת לברי הפלוגתא שלו וצובע אותם בצבעים לא להם".

שטח מזהיר כי "נער טיפש יחשוב שחנין זועבי ואנחנו נמצאים על אותה סקאלה, ולצערנו יש כמה כאלו. אך נער חכם יותר הנמצא בתקופת ברור האמת של חייו, ימצא עצמו מתרחק. מתרחק מהשמצות, מתרחק מאמירות משחירות, ולבסוף גם מתרחק מכל מי שמנסה לדבר על הלכה. כאשר כך נראה ויכוח תורני, אנשים לא רוצים להיות חלק ממנו, לא בצד הזה ולא בצד הזה. אם חיפשנו כיצד להעלות קרנה של תורה, בואו נפסיק להשחיר. בואו נחלוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
47 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
עוד נציג הזוי של הכיפות הסרוחות
לא רב עם אף אחד | 20-12-2018 16:39
בוז
2
אני ממש מסכימה עם הרב עמיחי
ליאת דוידוביץ | 20-12-2018 16:50
צודק.
3
טוב
חמי | 20-12-2018 16:52
טוב שהרב מציף את תנועות הנתקה
4
לא יעזור לנאמני הקרן החדשה
נער פיקח | 20-12-2018 16:59
הרב צודק!
5
ממתי נאמני כפירה ובטלה חלק מהמגזר?
אור גרמן | 20-12-2018 17:02
6
הרב עמיחי צודק במאה אחוז
רפאל | 20-12-2018 17:04
רפורמים גרועים מאויבי ישראל וניאו רפורמים דוגמת נאמני אגו ועבודה גרועים יותר מרפורמים
7
כך רב לא כותב, חכמים יזהרו ....כ״ש....
חרדלי | 20-12-2018 17:22
מציע ל״רב״ הצעיר והשאפתן לחזור וללמוד מספר שנים בבית המדרש ולספור עד 1000 לפני שכותב דברי שסע ופרוד בעם קדוש.
למה
משה רבנו | 20-12-2018 20:21
גדול המחטיאו יותר מההורגו, גם ירבעם בן נבט הוא יהודי אז...
8
צודק. חזק ואמץ הרב עמיחי
שעמא | 20-12-2018 17:25
היחידים שמזועזעים הם חברי נאמני תורה ועבודה וחבריהם הלייטים והניאו רפורמים. אל תירא ואל תחת הם קופצים עליך כי אלו דברי אמת.
9
למה? למה? זה לא מכובד להתנהג כך
אריק | 20-12-2018 17:30
בחייאת אני כל כך מעריץ של סבא הרב מרדכי אליהו זצל ומעריץ את אבא הרב שמואל אליהו שנלחם מול רבנים שסרחו וכל כך אוהב את עם ישראל ואתה עמי עפ פליטת קולמוס מטופשת? מכאן לא מתקדמים לאף מקום בחיים קודם כל לכבד כל יהודי אפעלו שהוא טועה ומטעה בלי אהבת ישראל לא נגיע לאף מקום
10
נו מנסים למנף את זה אבל פשוט שהוא צודק
מישהו | 20-12-2018 17:38
הוא לא השווה אותם לאוייבי ישראל אלא רק אמר שהפגיעה שלהם יותר גדולה ויותר מזיקה. מאוד הגיוני ופשוט ונער שהוא קצת יותר חכם (וכנראה גם יותר חכם ממזכל נאמני תורה ועבודה עצמו) יבין בקלות את הדברים שהובהרו בפוסט עצמו
11
יותר מסוכן הקרוב המבלבל מהרחוק והשנוא
אפרת | 20-12-2018 17:41
זה למה
12
המגנים קשקשנים
אבי | 20-12-2018 17:44
מכניסים לו לפה דברים שלא אמר. הוא הבהיר שיש הבדל בין אח לאויב. ומרען לשמוע ששמואל שטח הוא חלק מהוויכוח התורני. בדרך כלל הוא נשמע דווקא אנטי תורני
13
יישר כח לרב! האמת לאמיתה!
טוב שם טוב משמן טוב | 20-12-2018 17:51
לא מתווכחים איתכם כמו שרגילים בעולמה של תורה כי אתם מחריבים את עולמה של תורה כפי שקויימה מדורי דורות. לדוגמא ישבתי הייתה ליד אחד מקיבוצי הדגל של נאמני העבודה והנוער התחלן כמעט כולו.. מנין שחרית היה דליל ביותר. שלא לדבר על מנחה וערבית.. הישיבה שלהם נסגרה כי לא היו תלמידים.. אבל העיקר שנשים ירקדו עם ספר תורה ויהיה מנין לנשים מרוב הדבקות בתורה וירש ובוודאי שצדיקות כמותן לא יחמיצו לקיים מצווה מדאוריתא של גיוס נשים לצבא כפי שהיה אצל דוד ושלמה.. תעשו מה שאתם רוצים רק אל תקראו לזה יהדות.
14
הרב עמיחי צודק.
אור | 20-12-2018 18:19
ארגון נאמני תורה לעבודה פועל בשתף עם ארגוני הרפורמים והקרן החדשה. זה המצב אז בני עקיבא. תתעוררו..
15
רפורמים אפיקורסים זמן להפסיק להיתכחש להיתאחד
שלם | 20-12-2018 18:34
מה יותר פשוט לדעת מי מיתנהג בסדר ומי פסול שמקובלת על השמיים ועל הארץ ?. זה דרך הספר שחושב כמה צעדים קדימה בישביל האדם . והאדם המשנה על ידיי רפורמות לנחוייותו זה חוטה ומחטה פסול .אלה שחושבים שהרנגול בה מהבצה.
16
שיח שנאה
התמים | 20-12-2018 18:39
איפה הרבנים והמנהיגים שמנסים לקרב ולאחד ולא לפצל ולהשניא ? ראו מה עשתה לנו מלחמת ששת הימים . כיבוש השטחים הביא פילוג בעם, שינאה והשחתת המידות. השתלטות על שטחים פרטיים של פלסטינים נחשבת מצווה, רצח של ראש ממשלה התקבל בחוגים מסויימים בברכה, צצו כל מיני כתות של נערי גבעות מצד אחד ולובשות בורקה מצד שני, והרוב השקט צופה ומשתאה. אנא אנו באים ? כך נפתח תרבות, מדע, רפואה וצבא ??? עם אלה נוכל להחזיק מעמד ? איפה הייתרון המוסרי והערכי שלנו ?
לתמים: אתה לא תמים - אתה מטומטם:
אוראור | 21-12-2018 10:25
ככה לכתוב תגובה שלא קשורה - לכתוב שטויות ושקרים של שמאלני? במה התגובה שלך מתעניינת בדיוק - אה? מה הקשר מחט לת.......... אה? אתה כותב פה פרובוקציות - מבלבל ומזבל במח - ועוד רוצה שיענו לך תשובות לעניין? זה ממש לא עובד ככה - תעשה טובה!
כאילו שלפני ששת הימים לא היה שנאה??
דודו | 21-12-2018 0:09
היתה כפיה חולנית . שלטון דיקטטרוי של האליטה השמאלנית האשכנזית. רק טוב יצא מששת הימים... ולגבי כיבוש משחית- הבט מי הם תורמי הכליות- אין מתחרים לאנשי השומרון. חזקו ואמצו
17
מסכים איתו!! נמאס כבר משמואל שטח...
ישי | 20-12-2018 18:48
מסכים איתו. הם מנסים לתקוע בכל מקום את האף שלהם. בכל פינה שמואל שטח טורח כל פעם להעיר ולתקוף כל דבר תורני....
18
מסכימה עם הגב עמיחי
תמי | 20-12-2018 18:57
למרות שאינני חסידה שלו
19
הרב עמיחי הציג דעה מנומקת
מפוקח | 20-12-2018 19:04
התוקפים אותו הם המתלהמים
20
הרב עמיחי צודק
יוסף | 20-12-2018 19:13
מה לעשות כשהאמת כואבת
21
אתמול אביעד ויסולי והיום עמיחי אליהו
דורון | 20-12-2018 20:27
מתחיל לחשוב ברצינות על מהפך בשיטה החינוכית. יש משהו בחשיבה הימנית שמנתק אותך מבוחן מציאות פשוט. תודה לאביעד ואליהו החכמתי אותי אני מתחיל להעריך את נאמני תורה ועבודה. נגמרו הספקות חוזרים לשפיות = שמאל דתי
השמאל תמיד היה דתי
מגיב | 23-12-2018 10:50
פשוט א-לוהים אחרים...
22
"כפי שלמדנו מרבותינו בבית המדרש"
שאלת תם | 20-12-2018 20:28
שמואל שטח אשמח לדעת מי הם רבותיכם? (אני באמת שואל בשביל לדעת).
23
אתם יודעים מה הבעיה?
ארז | 20-12-2018 21:21
כל מה שקשור לאלהים זה בעיה. מגוחכים
24
חבל, אמירה כזו מוסיפה מחלוקת ולא מקדמת כלום
אלי | 20-12-2018 22:00
אני קרוב יותר בדעותי לרב אליהו מאשר לנאמני תורה ועבודה, עם זאת, הפעם אני מרגיש קרוב יותר אליהם. הרב מרדכי אליהו זצל לעולם לא היה מתבטא כך, לא זו הדרך להשמיץ את החולקים עליך. חבל מאוד.
25
ויכוח של תורה? עם מי?
יוסי | 20-12-2018 23:44
האם שטח מגדיר את עצמו כצד בויכוח של תורה? האם הוא לא מבין שכדי להתוכח בתורה צריך להיות נאמן לה ולא לעשות ככל העולה על רוחך?
26
הרב עמיחי מדבר ברור. ככה צריך.
נפתלי | 20-12-2018 23:46
הדבר הכי נחוץ בציבור שלנו כעת זה רבנים שמדברים ברור. הפשרנות מסוכנת בגלל שהיא לא ברורה לכן נכונים דבריו על חנין
27
אולי רב, אבל בור ועם הארץ
יואב | 21-12-2018 0:10
מצוות ציצית למי שאינו הולך עם בגד ארבע כנפות היא הידור ותו לא. איסור הוצאת שם רע הוא דאוריתא ממש. לך תתווכח עם אדם שטוף שנאה שבטוח שהקבה מדבר מגרונו.
28
דוגמא לדמגוגיה זולה- שמואל שטח וחבריו
ישראלי | 21-12-2018 0:56
הציטוט שלו: נער טיפש יחשוב שחנין זועבי ואנחנו נמצאים על אותה סקאלה, ולצערנו יש כמה כאלו. הרי הרב עמיחי כתב בבירור שיש הבדל בין אח לאויב אז איך אותה סקאלה?? דמגוגיה זולה כבר אמרנו. ומה לעשות שהדרך שלכם באמת מטשטשת בין האמת לשקר. אצל חנין זועבי ברור שהכל שקר. אתם מבלבלים. הנער שיכול להתבלבל זה כאשר הוא ניפגש עם האג'נדות העלאק יהודיות שלכם. יישר כוח לרב עמיחי!
29
הרב עמיחי אליהו כתב יפה וברור
אבי יצחק | 21-12-2018 1:03
המון מסכימים איתו. מזכל תנועת נאמני תורה ועבודה יעשה טוב ונכון , אם יגיע לחשבון נפש אמיתי ונוקב על דרכה הבעייתית של תנועתו.
30
ברור שיהודים שמערערים על יסודות בדת ישראל
אריה | 21-12-2018 1:16
גורמים נזק יותר לעם ישראל. וברור שבכל זאת הם פחות גרועים מאויבי ישראל, ואין בכך כל סתירה. ההשכלה והרפורמה פגעו בעם ישראל יותר מהאנטישמיות. כיוון שהן חילנו את רובו של העם וגרמו לו לחלל שבת, להתבולל ולהתרחק מה'. גדול המחטיאו מן ההורגו
31
יישר כוח גדול לרב עמיחי ראו בתגובה
דויד | 21-12-2018 7:54
אכן מגיע לו יישר כוח, מי שעוקב אחרי ההתבטאויות והמעשים של אותה תנועה נאמני תורת העבודה רואה כי נאמנים הם יותר לתורת העבודה ועידוד כל רעיון עיועים שעולה על ידי כל חילוני ובלבד שיהיה ציוני וזה יתן לו הכשר לכל שגעונותיו, להתייחס ללהט''ב כאחד מאיתנו, הרפורמים הם עוד זרם ביהדות ועוד שלל דברים שמנוגדים לרוח היהדות, התנגדות להפרדה בחינוך, עידוד בנות לגיוס לצה''ל נגד כל גדולי ישראל,הם שואבים את רעיונותיהם מביבי שופכין של התרבות המערבית והחילונית, והרב עמיחי העמיד אותם במקום הטבעי שלהם כמסוכנים לתורה וליהדות ועל כך מגיע לו יישר כוח
מה אחוז הגיוס של החרדלים??
תהיו אמיתיים | 23-12-2018 12:40
החרדלים אוסף צבועים. צועקים ימין - ימין ומה אחוז הגיוס שלהם???
32
עם כל הכבוד מי זה ?
דתי לאומי | 21-12-2018 12:13
כבוד הרב עמיחי אליהו ? מי שמו ? חוץ משמו..
33
הציבור הציוני דתי - נשבר מתוכו
ניסן | 21-12-2018 13:43
כל מי שלא הולך בקו של החרדלים סופו שיזכה לברכות מצידם בטענה שהם מסוכנים וכו' עמיחי אליהו וחבריו מובילים לפירוק הציבור הציוני דתי
34
כל הכבוד לרב אליהו
אביתר יעקב מיכלשוילי | 21-12-2018 13:49
נאמני הקרן החדשה לעזה
35
אם נאמני תורה ועבודה נתמכים על ידי הקרן
רן, עמק יזרעאל | 22-12-2018 21:06
אז הרב עמיחי צודק לגמרי ועליהם לתת תשובות ענייניות על מהות הקשר עם ארגון שונא ישראל כמו הקרן להחלשת ישראל.
36
צודק! עוד יותר גרועים מכל מפלגת הערבים ביחד.
דנמן | 23-12-2018 1:33
לא יעזרו כל הציקצוקים למינהם - רפורמים בדמות והסוואה של ליברליזם מתון
37
דרומי
יהודי | 23-12-2018 10:29
למר שמואל שטח- ביום שבו האירגונים שלך ודומיהם יתווכחו מתוך מחוייבות לתורה ולשרשרת הפסיקה יהיה אפשר לדבר על ויכוח תורני איתכם...
38
נאמני קרור התורה. מלאים חכמנות אבל חסרי חיים
אור | 23-12-2018 16:32
תמיד נשמעים מתונים וממש הגיוניים אבל הניתוחים המחוכמים שלהם יותר קרובים לפתולוגיה מאשר למשהו חי.
39
השאלה את זה...
יהודיה | 19-10-2020 13:07
השאלה את זה מביש? את אלה שחיים בעולם השקר,נגד חוקי התורה או אלה שנאמנים במסירות נפש לתורה וחוקיה? השאלה העוקבת מי מתנגד? הערב רב או עם ישראל? חומר למחשבה!!
40
הרב צודק בהחלט....
דוד בן ישראל | 19-10-2020 14:34
הרב צודק בהחלט. איך אפשר להפיץ את תורתו של הרבאיי בני לאו. הרי הוא פוגע בתורת ישראל
41
בני לאו ...
דוד בן ישראל | 19-10-2020 14:35
בני לאו
42
גבוה בה -...
"מביש" גיא היקר אני ממש מקווה שאתה לא מבולבל ומתכוון ל"נאמני תורה ועבודה" למרות שמכתיבתך נראה המצב הפוך.. חזור לשורשיו הטבעיים של מקום הולדתך והתשובה תגיע מהר.. | 14-01-2022 0:16
גבוה בה - בדקת את הנתונים?