הצילום המפורסם של אורן חזן זכה בתמונת השנה - סרוגים

הצילום המפורסם של אורן חזן זכה בתמונת השנה

תמונת הסלפי שיזם ח"כ אורן חזן עם חברים נוספים בקואליציה - בהם ראש הממשלה, לאחר אישור חוק הלאום במליאה הביאה את הצלם, אוליביה פיטובי לזכות בתמונת השנה בתחרות צילומי עיתונות

author-image
הצילום המפורסם של אורן חזן זכה בתמונת השנה
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

תמונת הסלפי הייחודית שצילם אוליביה פיטוסי רגע אחרי אישור חוק הלאום, זיכה אותה בתואר 'תמונת השנה' בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית" לשנת 2018, שנפתחת הערב (חמישי) בתל אביב.

התמונה שיצאה מתחת לעדשת המצלמה מתעדת, רגע לפני שהכנסת יצאה לפגרת הקיץ הספיקה הכנסת לאשר את הצעת החוק שהסעירה את המדינה, "חוק הלאום". ההתלהבות בקואליציה ובימין השתחררה רגע אחרי- וחזן, איש הסלפי והשידורים החיים בפייסבוק- הרים את הפלאפון וכינס לתמונה אחת את ראש הממשלה ושרים וח"כים בליכוד.

(צילום: אוליבייה פיטוסי / הארץ)

תמונת השנה (צילום: אוליבייה פיטוסי / הארץ)

"צילום 'חוק הלאום' של פיטוסי הוא צילום של 'רגע מכריע' המציג למעשה את הפנים והשמות שמאחורי המלים הכתובות בחוק, שעבר בכנסת ישראל", נכתב בנימוקי השופטים. "לא פחות משחוק הלאום מסמן את התהליך שעוברת החברה בישראל מדמוקרטית ליהודית, ויש האומרים מדמוקרטית לגזענית — הצילום מציג לנו את הרגע שאחרי ההצבעה. זהו רגע של השתחררות ופורקן שבמרכזו מוצגת עניבה אדומה אותה עונד ראש הממשלה כ'תמרור אדום'.

לצדו ניצבים חברי הכנסת התומכים בחוק כמראה של החברה בישראל — חלקם בעלי חולצות לבנות וכרסים משתפלות. אל מול כל אלה, ה'מצלפון' של ח"כ חזן, המתעד כאחד האדם את הרגע ההיסטורי הזה ומסתיר את אפשרות ה'יציאה' ממנו", נאמר עוד בהסבר השנוי במחלוקת של הוועדה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
סלפי
גקי | 20-12-2018 14:02
שאלה סלפי זה לא לבד באנגלית
ל1
שלומו | 20-12-2018 18:53
סלפי - selfie, מבוסס על המילה self, עצמי, משמע רק אני או רק אנחנו. הכוונה היא שהמצולם הוא גם המצלם.