טראמפ תוקף: "טוויטר הסירו עוקבים מהחשבון שלי" - סרוגים

טראמפ תוקף: "טוויטר הסירו עוקבים מהחשבון שלי"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בחריפות את הנהלת הרשתות החברתיות, אשר לטענתו "מוטים לטובת הדמוקרטים". לטענתו, בטוויטר הסירו עוקבים מחשבונו והקטינו את החשיפה לציוצים שלו: "זה פשוט מגוחך"

author-image
טראמפ תוקף: "טוויטר הסירו עוקבים מהחשבון שלי"
  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ נגד הרשת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) בחריפות את הרשתות החברתיות, בראשם פייסבוק וטוויטר, והאשים אותם בהטייה נגדו ונגד חברי המפלגה הרפובליקנית. במרכז ההתקפה טראמפ טען כי הנהלת טוויטר הסירה חשבונות של גולשים שמרנים כדי להקטין את מספר העוקבים אחרי העמוד שלו.

"פייסבוק, טוויטר וגוגל כל כך מוטים לטובת הדמוקרטים שזה פשוט מגוחך!" כתב בציוץ בטוויטר. "למעשה, טוויטר התחילה להקשות על אנשים להצטרף ולערוב אחרי החשבון שלי. הם הסירו שמות רבים מהעוקבים שלי והקטינו מאד את רמת הגידול במספר העוקבים ואת קצת הצטרפותם. הם הודו בכך- אבל לא עשו כלום בנידון".

בטוויטר אמרו בתגובה כי הירידה במספר העוקבים אחר חשבון הנשיא התרחשה בעקבות מבצע נרחב שבו עשרות מיליוני חשבונות החשודים כמזויפים נסגרו. "אנו תמיד פועלים כדי לשמור על בריאות הרשת שלנו, וזה כולל פעולות להסרת חשבונות מזויפים ולמנוע שימוש זדוני בפלטפורמה" אמר דובר החברה. "הרבה אנשים בכירים הבחינו לאחרונה שמספר העוקבים שלהם ירד, אבל כתוצאה הם יכולים להיות בטוחים שאלו שכן עוקבים אחריהם הם אנשים אמיתיים ומעורבים".

בחודשים האחרונים טוויטר ספגה ביקורת נרחבת על כך שלא פעלה נגד תופעת זיוף העוקבים, שבו משתמשים רבים יצרו חשבונות מזויפים כדי להגדיל את מספר העוקבים שלהם. בכך הם העבירו לגולשים מראית עין שמדובר במקור מידע פופולרי- דבר שיכול לשמש אותם לקידום עמדות פוליטיות מיזמים עסקיים או קריירה אישית באופן שאינו הוגן. כיום אף קיימים שירותים אוטומטיים, המספקים למשתמשים עוקבים מזויפים תמורת תשלום.

עם זאת, ביולי האחרון החברה סגרה כ-6 אחוז מהחשבונות בפלטפורמה, אשר נחשדו כמזוייפים. "האיטיות שלנו בתגובה לבעיה, יחד עם הגישה הפשוטה לחשבונות המזוייפים, פגעה בערך ההשפעה החברתית שמשתמשים לגיטימיים צברו, ועוררו חשדות סביב אלו שהצליחו לצבור במהירות מספר עוקבים גדול" אמר סגן נשיא טוויטר, דל הארווי, בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס". "כיום מספר העוקבים הוא לא מדד מדויק של השפעתו של מישהו בפלטפורמה או של השפעתו בעולם. אנחנו רוצים שאנשים יאמינו לזה, ושיהיה מדובר במשתמשים פעילים שעוקבים אחרי חשבונות אחרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו