משרד החינוך: לא נשלול מהרב דרוקמן את פרס ישראל - סרוגים

משרד החינוך: לא נשלול מהרב דרוקמן את פרס ישראל

שר החינוך והשופט יעקב טריקל החליטו כי למרות המכתב ששלחו בוגרי נתיב מאיר, אין בכך כדי לשלול את מכלול מעשיו של הרב חיים דרוקמן מלזכות בפרס ישראל על מפעל חיים. הרב דרוקמן עצמו כתב לועדה כי טעה בתום לב על כך שלא דיווח למשטרה על מעשיו של הרב קופלביץ.

משרד החינוך: לא נשלול מהרב דרוקמן את פרס ישראל
  פרס ישראל לא ישלל. הרב דרוקמן (פלאש90)

הבוקר פרסמנו באתר סרוגים, כי על פי דווח בעיתון מעריב, מספר בוגרים של הישיבה התיכונית נתיב מאיר פנו השבוע לשר החינוך בדרישה לבטל את הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן.

פניית הבוגרים באה על רקע התנהלותו של הרב בפרשת מי שהיה ראש ישיבת נתיב מאיר, זאב קופולוביץ' שהורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידים במוסד.

הערב הודיעו שר החינוך, גדעון סער והשופט יעקב טירקל (יו"ר הועדה למפעל חיים), כי לאחר שנועצו גם בחברי ועדת פרס ישראל למפעל חיים, החליטו שלא לשנות את המלצת הועדה לתת פרס על "מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה" לרב חיים דרוקמן.

זאת, לאחר שעיינו גם במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה בנושא מלפני 13 שנים (1999) וקבלו גם את תגובת הרב דרוקמן, שהועברו גם לעיון חברי הועדה.

במכתבו כותב הרב, כי הפסיק את עבודתו של הרב קופלוביץ בו ביום שהגיעו אליו שמועות על מעשיו. אין הרב חולק כי היה עליו לדווח למשטרה, אך הוא לא עשה כן בתום לב וצר לו על כך.

בדיעבד מסכים, איפוא, הרב דרוקמן כי טעה בתום לב, אך אין בכך כדי לשלול מכלול מעשיו וזכויותיו במהלך חייו בגינם ראתה אותו הועדה ראוי לפרס ישראל למפעל חיים.

עוד נמסר ע"י הרב דרוקמן, כי בעבר היה העניין נושא לתביעת דיבה שלו נגד מעריב, אז, במסגרת הסכם של פשרה פורסמו הודעות התנצלות והרב קיבל פיצוי כספי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הציונות הדתית מומחית בהשבתות שמחה ובמחלוקות.
דוד | 13-03-2012 6:59
2
יש בעייה בגיורים שהרב בעצמו הודה..
ירושלמי | 13-03-2012 19:46
3
ל-1 מסתבר שעדין יש תמימים בציונות הדתית
| 13-03-2012 23:13
שמצפים גם מרבנים (גדולים ככל שיהיו )לבקש סליחה ומחילה באופן אישי מכל אדם שנפגע ממש כפי שמלמדים בישיבות כפי שכותבים במאמרים ובספרים וכפי שמטיפים בשיעורים ובהרצאות. האם לזה יקרה השבתת שמחה ומחלוקת או שאמונה תמימה ברבנים?
4
לא לא לתת לו פרס?
רוני | 14-03-2012 1:32
הרי הוא שירת היטב את המדינה בהרבותו פסולים וגויים בישראל בגיוריו הפיקטיבים, לא לחינם יצא ראש ממשלתנו הדביל מגדרו ודיבר בשבחו, מעשיו הבל וגם הפרס שניתן לו