בוגרים מנתיב מאיר: אין לתת את פרס ישראל לרב דרוקמן - סרוגים

בוגרים מנתיב מאיר: אין לתת את פרס ישראל לרב דרוקמן

במכתב חריף שכתבו מספר בוגרי נתיב מאיר לשר החינוך הם קובעים כי עקב התנהלותו של הרב בפרשת זאב קופולוביץ' אין להעניק את הפרס לרב דרוקמן.

בוגרים מנתיב מאיר: אין לתת את פרס ישראל לרב דרוקמן
  פלאש 90

מספר בוגרים של הישיבה התיכונית נתיב מאיר פנו השבוע לשר החינוך בדרישה לבטל את הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן.

על פי אתר האינטרנט NRG של העיתון מעריב, פניית הבוגרים באה על רקע התנהלותו של הרב בפרשת מי שהיה ראש ישיבת נתיב מאיר, זאב קופולוביץ' שהורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידים במוסד.

בדרישתם לביטול הפרס מציינים הפונים כי בשעתו נזף היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ברב על התנהלותו בפרשה. בהקשר לכך הם קובעים כי קביעתו של היועמ"ש מלמדת על הבעייתיות בהתנהלותו של הרב דרוקמן ומשום כך הוא אינו ראוי לפרס.

"אנו מזועזעים מהרעיון כי ביום העצמאות הקרוב יקבל הרב חיים דרוקמן פרס ישראל על מפעל חיים. אנו חושבים שאדם שהסתיר מרשויות מדינת ישראל פושע מין שהתעלל בקטינים אינו ראוי לקבל את פרס ישראל" נכתב בפניה.

כפי שפרסמנו ב'סרוגים', ביום רביעי שעבר, הודיע שר החינוך, גדעון סער על הענקת פרס ישראל על מפעל חיים לרב דרוקמן, כשבנימוקי הועדה כתבו השופטים:  כי הפרס מוענק לרב על פעילותו רבת החשיבות בתחומי חינוך הנוער הדתי- ציוני במדינת ישראל.

"מתוך ראייה ממלכתית היה ממקימי ישיבות ההסדר, המשלבות בין שירות צבאי ללימוד תורה, יזם והקים את הפנימיה הצבאית התורנית לפיקוד, הישיבה הגבוהה "אור עציון" ועומד בראש מרכז ישיבות בני עקיבא".

ברגישותו לאהבת עם ישראל פעל לקירוב בין חלקי העם, קליטת עלייה והנהגת בית הדין המיוחד לגיור, לרבות גיור קטינים והקמת מערך לקליטת העולים מחבר העמים ומאתיופיה". נכתב בנימוקי הועדה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
פניה ישירה לרב
מוטי פוקס | 12-03-2012 9:53
האם כותבי המכתב פנו ישירות לרב ושוחחו עימו או ישר רצו לתקשורת בכדי לכפיש את שמו?
2
I ALSI CALL MINISTER OF EDUCATION NOT TO GIVE HIM ANY P
reb | 12-03-2012 10:34
PRIZE FOR THAT
3
מסקנה: לאף רב אין חסינות.
| 12-03-2012 10:47
4
אפשר לחשוב שבאקדמיה, או בצבא ,בעבר, התנהלו אחרת
| 12-03-2012 11:05
עד לפני 20 שנה, בכל מגזרי ומגדרי הציבור, בכל העולם המערבי הנאור, התנהלו כך. מה, עיזר ויצמן לא ניצל נשים וזכה בעצמו ,בתהילה? בכל האוניברסיטאות , בתי בתי החולים, ובצבא , לא ידעו בעבר להתמודד עם העניין. די עם ההלקאה העצמית
5
פרס לרב דרוקמן
דורון חראזי | 12-03-2012 12:06
שלום. לא הופתעתי שקמו מתנגדים להענקת הפרס לרב דרוקמן, תמהני למה הנושא עליו הם מדברים לא טופל על ידם בזמן אמיתי, האם אין כאן קינאה אולי שאדם אחר/ רב אחר שהם צידדו בו לא מקבל את הפרס, לצערי באותם זמנים בחרו לסגור פרשיות דומות בתחום 4 אמות של ציבור חובשי הכיפה הסרוגה ,דבר שלדעתי לא היה נכון. יצא לי מ"ס פעמים לעבוד במחיצתו של הרב דרוקמן ולעמוד על אישיותו של ופועליו הרבים של הרב דרוקמן. ואין לי ספק שהוא ראוי לפרס חזק ואמץ ושא ברכה לקבלת הפרס,
6
כמו כל הישראלים הטובים, יורים לעצמנו ברגליים
| 12-03-2012 12:27
ואח"כ הולכים לקרוא לשמאלנים מהרסייך והמחריבייך
7
ל-4 השאלה אם כיום רב גדול יכול להעלים עיו ולשתוק על
| 12-03-2012 12:32
עוול שנעשה לפלוני אלמוני או לקבוצת אנשים מבלי לשלם מחיר אישי?
8
הוא גם אחד האנשים שניסה לגנוב את חשיבת נתיב מאיר
יוסי | 12-03-2012 18:48
9
למה מגיע פרס ישראל לרב דרוקמן
רודף צדק | 12-03-2012 19:07
א. אין חולק על פעלו המבורך והנפלא של הרב דרוקמן לאורך שנים בתחום החינוך ועל הפירות המשובחים שהוא הצמיח. הלואי שיהיה חלקי כחלקו בגן עדן. ב. אין חולק שפרשת קופלוביץ היא פרשה קשה ביותר שגרמה לפגיעה קשה בתלמידים רבים, הן מבחינה רוחנית והן מבחינה נפשית. אוי לו לאותו רשע. ג. חלקו של הרב דרוקמן בפרשה עגומה זו לא התברר בבית משפט. לפיכך אי אפשר לדעת האם הוא חטא ובמה חטא. הערה של שופט, עם כל הכבוד, אינה עומדת במקום דיון שיפוטי מסודר וכל עוד לא היה דיון כזה אין רשות לפגוע בחזקת החפות. זה נכון לגבי כל אדם ובודאי נכון לגבי בעל זכויות כהרב דרוקמן. ד. אך לו יהי שהרב דרוקמן לא פעל כראוי והיה עליו לדווח על מעלליו של קופלוביץ הרי שאל תדון אדם עד שתגיע למקומו. דיווח מעין זה היה פוגע פגיעה אנושה בישיבת נתיב מאיר (כפי שבאמת קרה) ומכיון שלא היו בידי הרב דרוקמן אמצעי חקירה הרי שהוא חשב בתום לב שתלמידים מגזימים וכד'. האשמה העיקרית כלפיו, אם בכלל קיימת אשמה היא תום הלב שלו. הוא לא הרויח מאומה מהגנה על קופלוביץ, לא באופן אישי ולא באופן ציבורי. כל מה שעשה הוא מתוך כוונות טהורות. ד. אין מנתח שלא "הרג" כמה מנותחים. אין מפקד גבוה בצבא שאי אפשר לזקוף לחובתו תקלות שגרמו להרג או לפציעה של חיילים. כך טבעו של עולם. גם בנדון דידן, מי שעוסק במשך כל כך הרבה שנים בכל כך הרבה מקרים ובעיות עשוי לטעות פעם אחת. ה. לפיכך אין כל הצדקה להעמיד את מה שאירע בפרשה שלא נחקרה בבית משפט כמבטל את כל זכויותיו הרבות והעצומות של אדם גדול. אני מאחל להרב דרוקמן הרבה שנות פעילות בבריאות ובנחת.
10
ל-7
4 | 12-03-2012 20:20
אתה מכיר מישהו באקדמיה או במקום אחר ביקום, ששילם מחיר אישי על עוול או אפילו זועה שמישהו אחר עשה? (רק אצלנו במגזר האשימו מישהי, פעם אחת בהיסטוריה, וגם זה בחוק שרק חנן פורת ידע לחוקק, בלא תעמוד על דם רעיך) תמיד טאטאו מתחת לשולחן. מאקסימום שלחו לעשות פעמיים שבתון בחו"ל. היום מרצה שיעשה משהו לסטודנטית (אפילו שיטען שזה היה הסכמה), יעוף בלי חוכמות. ושוב , לא לוקח צד על המעשים עצמם או על ניהול הפרשה. כך ניהלו לפני 20 שנה את העניינים בכל מקום בעולם. תנו לציבור שלנו, קצת סיבות לגאווה. אולי פעמיים, בטעות ,שמעתי בכלל שיעור, מפי האיש שבנדון אבל הוא עשה רבות ולא רק למגזר
11
העובדות הן שהרב דרוקמן לא טייח
דוד | 12-03-2012 21:40
העובדות הן שהרב קופולוביץ הושעה פעם ראשונה על ידי מרכז ישיבות בנ''ע עוד לפני שהרב דרוקמן נכנס שם להחליף את הרב נריה. בלחץ וועד ההורים ומשלא היו תלונות קונקרטיות שנחקרו במשטרה החליט מרכז הישיבות להעינות לדרישות ההורים להחזיר את הרב קופולוביץ. כאשר הרב דרוקמן כבר החליף את הרב נריה והגיע אליו תלונה קונקרטית הוא מייד פעל באחריות והישעה את הרב קופולוביץ. הנזיפה של היועץ היא על כך שלא יידע את המשטרה לגבי העדות שהגיע אליו - הוא טען שלא ידע שיש חובה כזו אם המתלונן מסרב מרצונו ללכת למשטרה. אבל ברור שמרגע שהישעה את הרב קופולוביץ אי אפשר להאשימו בטיוח.
12
סיפור אישי
חיים היינה | 13-03-2012 12:15
תרבות ה"לא מוציאים את הכביסה המלוכלכלת החוצה" מאפיינת את הציונות הדתית. לפני כמה עשורים הוטרדתי מינית ע"י ר"מ בישיבת כפר הרא"ה. התדפקתי על דלתו של ראש ישיבות בני עקיבא דאז, הרב נריה, שהתגורר ביישוב. עד היום מהדהדת באוזני תשובתו המנוכרת והמרושעת לפנייתי: "אתה מדבר שטויות! אל תגיד דברים כאלה יותר". בגלל האיש הזה ברחתי מהישיבה עוד באותו ערב והיום אני חילוני משוחרר ומאושר. כמה חבל שלא תפרסמו את התגובה הזאת.
13
האם גם הנשיא קצב ראוי לפרס ישראל? גם לנשיא קצב זכויות
ארז | 13-03-2012 13:05
מדינה לא יכולה לנהוג ביד קשה מול עברייני מין ומצד שני לתת את פרס ישראל לאדם שתרם ואפשר פגיעה מינית בקטינים. "ניתן להבין" שיצרו של קופולוביץ גבר עליו והוא אדם חולה (נפשית) אך לא ניתן להבין שמערכת שלמה ואנשים חכמים ושקולים בוחרים לעצום עיניים ולאפשר לחולה להמשיך במעשיו. לדעתי האנשים שעצמו עיין אשמים הרבה יותר מאשר הרב קופולוביץ בעצמו. הרב קופולוביץ הוא אדם חולה והוא אדם יחיד. האם היו מסכימים לכך שהנשיא קצב יקבל את פרס ישראל? גם לנשיא קצב זכויות רבים ולדעתי חומרת מעשיהם של הרבנים שעצמו עין חמורה עשרות מונים על פני מעשיו של קצב. קצב הוא אדם חולה ואדם יחיד שביצע רק מספר בודד של מעשים שלא בדיוק ברור אם הייתה שם הסכמה או לא. קצב עשה את המעשים בבגירים ולא בקטינים.
14
אם יש אפילו חילוני אחד שזכה אז לכל ציוני דתי מגיע
מורה בעבר בנתיב מאיר | 13-03-2012 14:57
ונמאס לי מהגישה שלפיה "כלל ישראל" זה רק חילוניים.
15
גם אם הרב דרוקמן טעה הוא ראוי ללא ספק לפרס
אהרון | 13-03-2012 15:29
בוגרים יקרים ליבנו אתכם אך אדם נמדד על פי כלל הפעילות שלו .כל אדם יכול לטעות בשיקול דעת כזה או אחר .הסה"כ של הרב דרוקמן הוא מדהים ביותר יתרה מכך הוא עצמו מודה שטעה .יש לזכור לא הרב דרוקמן עשה את אותם מעשים אלא הוא חשב כי יש לפעול בצורה שקטה יותר וטעה בכך. שורה תחתונה אין יותר ראוי מהרב דרוקמן לפרס הזה וטוב מאד שזכה תכבדו זאת ותשמחו בכך שאדם עתיר זכויות זכה בפרס. ישר כוחו של הרב חיים דרוקמן ושירבו כמותו בישראל
16
בגלל שתיקת הרבנים חרב בית המקדש ולא בשל המעשה!!!
איתי | 13-03-2012 16:46
בר קמצה הלך והלשין לרומאים ובכך גרם לחורבן הבית. הוא עשה זאת מכיוון שנפגע משתיקתם של חכמי העם ולא מכיוון שגירשו אותו. גם התנהגות חכמי העם שלא קיבלו את הקורבן מסמלת על המחדל המוסרי של החכמים בזמנו אשר החמירו בדברים הקטנים ולא שמו לב לדברים הגדולים שבין אדם לחברו. מסיפור זה ברור כי יש אחריות גדולה יותר על חכמי העם שאינם מגיבים מאשר לאדם שעשה את המעשה.
17
האנס קפולביץ
אשר יצהרי | 06-03-2017 17:02
אחי הצעיר יוסי יצהרי ז''ל למד בישיבת נתיב מאיר יוסי ז''ל התאבד בירייה והוא בן 14 לפני 33 שנה האנס קפולביץ ימח שמו הוא האשם