ראש השב"כ נגד חוק גירוש משפחות המחבלים - סרוגים

ראש השב"כ נגד חוק גירוש משפחות המחבלים

על פי הדיווח "בהארץ" ראש השב"כ התריע במהלך הדיון בקבינט מפני אישור הצעת חוק גירוש המחבלים, בשל כך היא תתקל בקשיים מבצעיים ותיתן פתח לבג"צ להעדיף זאת על פני מעצרים המנהליים

author-image
ראש השב"כ נגד חוק גירוש משפחות המחבלים
  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עלי פי דיווח של יניב יעקובוביץ ב"הארץ", ראש השב"כ- נדב ארגמן התנגד אמש (ראשון), בקבינט, לחוק גירוש משפחות מחבלים שקידמו בבית היהודי. הטענה של ארגמן שהוצגה, היא, כי לא ניתן ליישם את החוק מכיוון שהוא ישיג תוצאה הפוכה.

על פי הנטען בכתבה, יהיה קשה לכוחות בשטח שיצטרכו לבצע מעקב האם המחבלים חזרו למקומם ממנו גורשו בתוך יהודה ושומרון והדבר עלול ליצור מתח שישפיע על השטח באופן שלילי והוא יביא לתוצאה הפוכה מהרתעה

סיבה נוספת שמנה ראש השב"כ, היא הפגיע בחקירות של עצורים מנהלים שנעצרים ללא אישום, כדי למנוע פיגועים עתידיים ולאסוף מידע. לטענת ארגמן בג"צ עלול להעדיף גירוש מחבלים לאור החוק הנוכחי- על פני מעצר מנהלי.

מתנגד נוסף לחוק היה היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט שטען כי "המהלך לא חוקתי". אך בנט הבהיר כי "זו הסיבה בדיוק שצריך לחוקק חוק, כדי שזה יהיה חוקי."

בסופו של דבר ועדת השרים לחקיקה שכונסה אתמול במהלך הלילה (ראשון), אישרה בתום דיון ארוך ומורכב בקבינט, את הצעת החוק של הבית היהודי שתאפשר לגרש משפחות מחבלים. על פי ההצעה, אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע או ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה.

במו אוזני שמעתי שארגמן רואה בגירוש עונש מרתיע

בתגובה לפרסום לפיו ראש השב"כ נדב ארגמן הביע בישיבת הקבינט התנגדות לחוק גירוש משפחות מחבלים, אומר היום יוזם החוק ח"כ מוטי יוגב, חבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "נדב ארגמן עושה לילות כימים למען ביטחון ישראל. במו אוזני שמעתי ממנו יחד עם חברי בוועדת החוץ והביטחון, שהוא רואה את הרס בתי מחבלים רוצחים ואת גירוש משפחותיהם כעונשים מרתיעים, לעומת התנגדותו לעונש מוות למחבלים. מניסיוני הצבאי, הגירוש מרתיע מאד ומתוך כך מוסרי מאד, בהיותו כלי הרתעה, מצמצם פיגועים ומציל חיים. נמשיך לקדם את חוק גירוש משפחות מחבלים רוצחים. זו אחריותנו לביטחונם של יהודים."

לדבריו, "החוק מעביר מסר לטרור, לפיו דם יהודי אינו הפקר. חובתה של ממשלת ישראל, להגן על אזרחיה למנוע פיגועים ולהציל חיים".

בנט אמר על אישור החוק, כי "הוא צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה". המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול. אני שמח שהחלטנו להעביר את החוק, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אנחנו משיבים את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח״.

משב"כ נמסר בתגובה להארץ: "אנחנו לא מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים"

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סהו בדיוק הרגע בו נידרשת מנהיגות.וחכמה.
חיי אדם+יציבות. | 17-12-2018 14:08
גירוש ופיזור משפחות רוצחים לאומניים כן ירתיע מאד מאד את המחבל הפוטנציאלי הבא. כמובן שרצוי לבדוק היטב טענה שזה לא יתרתיע.
2
הריסת בית לא הוכיחה עצמה.
די לקיבעון=אין הרתעה | 17-12-2018 14:25
לחשוב מחוץ לקופסא.
3
לבחון גירוש+השוואה ללפני/אחרי.
ייתקבל מידע טוב יותר | 17-12-2018 14:28
המצב הנוכחי בלתי ניסבל.
4
הריסת בית לא הרתיעה.
גם עונש מוות לא ימנע | 17-12-2018 14:57
לכן רק : גירוש ופיזור משפחות משפחות הרוצחים הלאומניים. חייבים לעצור אל כדור האש/שלג המטורף הזה.
5
רבין היה האחרון שגרש 400 מחבלים ללבנון
כבר ניסו | 17-12-2018 15:49
זה לא הוכיח את עצמו כלל
רבין גירש חד פעמי.צריך חקיקה.
הוראת שעה בסמכות. | 17-12-2018 17:04
רבין זל גירש מחבלים ללבנון, אחרי רצח חייל המגב טולידנו היד. בסמכותו כרהמ ושר בטחון. חייבים חקיקה לזמן קצוב. של גירוש/ופיזורם של משפחות רוצחים לאומניים. עד בחינת יעילות הרתעה. הנוכחי לא הוכיח עצמו. וזאת ב#מקביל להתוויית מדיניות הקלות אם הטרור הרצחני לאומני ייפסק/ייצומצם. כל עבירה פלילית לרבות רצח פלילי , ענישה מידתית המקובלת עד כה. חייבים לעצור כדור שלג/אש.
6
נו טוב, מה כבר ראש השב"כ מבין בביטחון?
ישעיהו | 17-12-2018 17:50
בטוח שהרבנים מבינים יותר.והרבניות על אחת כמה וכמה.