הישג שני לבית היהודי: חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בוועדת שרים

הישג שני לבית היהודי: חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בוועדת שרים

החוק יאפשר לגרש משפחות מחבלים ביו"ש בתוך שבוע מהפיגוע. במערכת המשפט התנגדו, אך ועדת השרים בראשות שקד כונסה- והחוק עבר. בנט: "למרות התנגדות המשפטנים שסובבים את נתניהו"

מנדלבליט התנגד: חוק גירוש משפחות מחבלים עבר
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ועדת השרים לחקיקה שכונסה הלילה (ראשון) במיוחד אישרה בתום דיון ארוך ומורכב בקבינט, את הצעת החוק של הבית היהודי שתאפשר לגרש משפחות מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך שבעה ימים ממועד הפיגוע. במערכת המשפט התנגדו נחרצות להצעה.

בתוך כך, בליכוד הבהירו כי עמדם הייתה לתמוך בחוק לגירוש משפחות מחבלים ולהביאו להצבעה בקריאה ראשונה, כך שהדרך עד לאישורו הסופי עוד רחוקה.

ח"כ מוטי יוגב, יוזם הצעת החוק, הודה לשר נפתלי בנט על דחיפת החוק מול ראשי הקואליציה: "אני שמח שנציגי הממשלה בוועדת השרים בחרו למשול ודחו את העמדה הלא-מוסרית של היועצים המשפטיים".

לדבריו, "החוק מעביר מסר לטרור, לפיו דם יהודי אינו הפקר. חובתה של ממשלת ישראל, להגן על אזרחיה למנוע פיגועים ולהציל חיים".

התנגדות המשפטנים שסובבים את נתניהו

בנט אמר על אישור החוק, כי "הוא צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה". המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול. אני שמח שהחלטנו להעביר את החוק, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אנחנו משיבים את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח״.

על פי ההצעה, אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע או ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה.

במהלך הדיון התקיים וויכוח בין בנט שנתקל בקושי משפטי, ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט שטען כי "המהלך לא חוקתי". אך בנט הבהיר כי "זו הסיבה בדיוק שצריך לחוקק חוק, כדי שזה יהיה חוקי", מה שיכשיר את המהלך לעשות זאת.

מוקדם יותר, אישרה ועדת שרים לחקיקה את חוק הסדרה השני של חה"כ בצלאל סמוטריץ', שגם אליו התנגד היועץ המשפטי לממשלה ואמר שאינו חוקתי. לפי דבריו הובן כי לא יוכל להגן על החוק בבג"ץ, בין היתר כי גורמי הביטחון טוענים כי אלו לאו דווקא מחזקים את ההרתעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איזה פופוליזם
ליבנה | 17-12-2018 0:50
קוראים לחוק "גירוש משפחות מחבלים" כשכל מה שהחוק אומר זה שאלוף הפיקוד(שהוא בדרך כלל שמאלני) יכול(יכול, לא חייב) לגרש משפחת מחבל רק בתוך שבוע מהפיגוע לאיזור אחר ביהודה ושומרון(לא לירדן, סעודיה או מצרים, אלא למקום אחר ביו"ש!!!).
2
כל הכבוד אולם
me | 17-12-2018 8:05
הגירוש יהיה בתוך יוש. מה השמחה? חוץ מזה, האם זה יהיה אפקטיבי?
3
טוב ליהודים
עוזי | 17-12-2018 10:27
החוק הזה טוב ליהודים .החוק יועיל להרתעה .כל הכבוד לאיילת ולבנט .שהקבה יברך אתכם .יש עוד הרבה לפעול .
4
להעביר אותם למדינה אחרת
אלמוני | 23-12-2018 8:06
להעביר אותם למדינה אחרת