בריק מזהיר: קטסטרופה כמו לפני מלחמת יום הכיפורים - סרוגים

בריק מזהיר: קטסטרופה כמו לפני מלחמת יום הכיפורים

נציב קבילות החיילים, האלוף במיל. יצחק בריק: "מכיר את הצבא יותר מכל אחד שיושב היום בצה"ל. לא רוצה שנחזור לקטסטרופה שלפני מלחמת יום הכיפורים"

בריק מזהיר: קטסטרופה כמו לפני מלחמת יום הכיפורים
  (צילום: איציק הררי/ דוברות הכנסת)

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה הבוקר (רביעי) לדון בנושא מוכנות צבא היבשה למלחמה בהשתתפות נציב קבילות החיילים, האלוף במיל' יצחק בריק, מי שביקר לאחרונה בחריפות את התנהלות צה"ל וספג ביקורת.

נציב קבילות החיילי יצחק בריק פתח הבוקר ואמר: "אני מכיר את הצבא יותר מכל אחד שיושב היום בצה"ל. לא רוצה שנחזור לקטסטרופה שלפני מלחמת יום הכיפורים. חומרת המצב מחייבת הקמת ועדת חקירה חיצונית דוגמת ועדת וינוגרד", הזהיר את הנוכחים.

בדיון השתתפו גם תא"ל אורי גורדין, רמ"ט זרוע היבשה, יוסי ביינהורן, ראש חטיבת הבטחון במשרד מבקר המדינה, תא"ל במיל. אילן הררי, מבקר צה"ל, אל"מ אופיר קבלו, רמ"ח מילואים זרוע היבשה וגורמים נוספים מצה"ל. והוא התקיים בהמשך לדו"ח החמור של האלוף בריק מאוקטובר השנה.

בתוך כך, עסק בפרקים הבלתי מסווגים בדו"ח שעניינם הליקויים במוכנות יחידות מחסני החירום (ימ"חים), והפערים שהתגלו באיכות האימונים של צבא היבשה. אם יתעורר צורך יקבע דיון נוסף בוועדת המשנה החסויה של ביקורת המדינה, נמסר עוד מהוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בפתח הדיון: "איני מוצאת סיבה לביקורת החריפה שנמתחת על בריק בשל הדוח, ובכל מקרה אין הגיון בהשתקת קולות ביקורתיים, בעיקר כשהם מגיעים מתוך המערכת עצמה ומאדם עתיר ידע וזכויות שלנגד עיניו טובת המדינה. שמיעת קולות שונים ובחינת זוויות ראיה שונות הם נשמת אפה של מערכת מתפקדת. לא פעם הושתקו קולות כאלה במערכת הבטחון, ועל כך שילמנו מחיר כבד״. דו"ח מבקר המדינה 65ב משנת 2014, "כשירות מערך המילואים של כוחות היבשה," העלה אף הוא ליקויים במוכנות הימ"חים והכשירות האחזקתית ביחידות המילואים, כמו גם בכשירות של מערך המילואים של כוחות היבשה, מדידתה, והדיווח עליה לדרג המדיני.

האלוף בריק (צילום: איציק הררי/ דוברות הכנסת

נציב קבילות החיילי יצחק בריק אמר בתגובה: "עומד מאחורי כל מילה שאמרתי. יש לי שתי מחברות של מפקדים שכתבתי ומצוטטים בו מפקדים שדיברו קשות מדם ליבם, אבל אחר כך הם אומרים בפורום דברים אחרים. חוששים ומפחדים שיבולע להם. יש לי ציטוטים של קצינים שאומרים שהם משקרים.דם ליבו של צה"ל זו יושרה ואמינות אבל מתחיל לקרות בצה"ל דבר לא טוב".

ח"כ אייל בן ראובן תקף את בריק, "עברת את הגבול. עברת להיות מתועלת רבה לנזק. הפכת מגורם מאוד מכובד לגורם לא רצוי. להגיד למפקדי צהל שפיהם וליבם לא שווים? תגיד את זה לרמטכ"ל! מה השתגענו? מה הם משקרים לנו?שלחתי את ילדי למפקדים שפיהם וליבם לא שווים?יש חשיבות לאמון הציבור בצה"ל ויש גבול למה שנעשה כאן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מוכנות צהל לפי דברי האלוף בריק
מירי פולג | 12-12-2018 10:08
נראה לי שיש צורך לערוך בנושא זה דיונים חוזרים ונשנים מעת לעת גם שלא בהקשר לדוחות מבקר המדינה אלא אפילו במידה שמצטברים דיווחים מדאיגים מגופים שונים כולל מאנשים פרטיים!! מי שזוכר את השבר והאסון של מלחמת יום הכיפורים,מבין על מה מדבר האלוף בריק ומסכים עד כמה נחוץ לדון בנושא זה ללא הפסקה וללא שום הנחות!!!
תרבות השקר
התמים | 12-12-2018 11:46
נראה שהצבא נדבק מהמשטרה בתרבות השקר שמאוד מוכרת במשטרה. במקום לטפל בבעיות מן השורש , עושים קוסמטיקה . במקום לבדוק ציוד שמתבלה במשך הזמן - עושים בדיקה בכאילו. במקום לוודא קיום מלאי וזיווד - מלהטטים ברישומים. בקיצור : ישראבלוף ישראלי מצוי.
2
צהל
מאמו | 12-12-2018 10:56
מאמין לוב100אחוזים
3
צודק וצריך להקים וועדת חקירה !
רס"ן מיל. ד"ר שמשון | 12-12-2018 11:46
כמשרת מילואים פעיל בהתנדבות בצהל בגיל 62 מתוך היכרותי את צהל שאני מאד מעריך אוהב ומשרת לצערי הרב מתוך דאגה אני מסכים לכל מילה של האלוף מיל. בריק. חייבים להתייחס לבדוק ו להעריך את אומץ ליבו לצאת נגד הזרם וללכת עם האמת ולבו למרות שזה לא פוליטיקאל קורקט. מצדיע לך!
4
דיבורים לחוד .ומעשים לחוד
שלם | 12-12-2018 11:54
כולם יודעים שמילחמה כימית בפתח והצבא והאזרחים לא מוכנים למילחמה מהסוג הזה .למשל היתרתי ךראש מועצה של הישוב שלי להכין את המיקלטים .ליום כזה אים זה הדלתות והחלונות להרמתי. חמצן . מיים .ארון תרופות .ועוד.... להיות המפתיע ולא המופתע.67 .73 .לא נעמוד בנזקים אים יפתחו לפננו
5
צבא הפמיניזם והגירוש לישראל
שי | 12-12-2018 12:23
למישהו יש ספק בכך שבמלחמה הבאה, הילת, הצבא ששולח את אזריה לכלא ואת הבנות לטנקים, יקבל מכה כואבת במיוחד?
6
נראה איש רציני. מאמין לו
הלוואי שיזיז משהו | 12-12-2018 12:50
ממש מפחיד ..ונשמע איש רציני במה שהוא אומר
7
מחדל יום הכיפורים
בקרת אמיתית | 14-12-2018 20:53
כל מילה בסלע.הפוליטיקאים רודפי הכסאות.מעניין אותם רק הכסף תקציב השנה. תוספת שכר לחכים ולשרים. כמה כסף לקבל לרווחתם. מי ימות בגלל מחדל צהל אינו מיומן לצאת למלחמה .עובדה כולם אחרי ביבי הפחדן.הדקטטור.במקום חיסול החמאס וסילוקו מעזה.ביבי מחלק 15 מליון דולר לחמאס. הפסקת אש לפי תוכנית החמאס.איפה גולדין ושאול לא צריך לעניין אתכם?אתה כחלון בנט מה שביבי משתין אתם שותים.מושחתים שכמוכם רק כיסאולוגיה.מי ימות לא קרה כלום אז עוד כמה מתו העיקר ביבי המושחת בשילטון אתכם ביחד.