מנכ"ל שערי צדק: התדרדר מצבו של התינוק - סרוגים

מנכ"ל שערי צדק: התדרדר מצבו של התינוק

במהלך הלילה התדרדר מצבו של התינוק, שנולד לפצועה קשה אמש בפיגוע בעפרה. הוא מונשם בפגייה, מצב האם יתייצב. מנכ"ל שערי צדק: "יש עוד דרך ארוכה עד שהם יצאו מכלל סכנה״

מנכ"ל שערי צדק: התדרדר מצבו של התינוק
  פינוי הפצועים לשערי צדק (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

‏מנכ"ל בית החולים שערי צדק הפרופ' יונתן הלוי התראיין הבוקר (שני) ב׳גל״צ׳⁩ על מצב הפצועים בפיגוע בעפרה.

הוא סיפר כי ״לפני כשלוש שעות התדרדר מצבו של התינוק, וכעת הוא מונשם בפגייה. מצב האם יתייצב אך גם לה וגם לתינוק יש עוד דרך ארוכה עד שהם יצאו מכלל סכנה״.

הרופאים יילדו אמש את הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע הירי בצומת היישוב עפרה, כשהיא בשבוע ה-30 להריונה. התינוק שנולד בהתחלה יציב, התדרדר מצבו ואילו האם שהיה קיים חשש לחייה -מתאוששת.

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר ביחידת הטראומה של בית החולים, אמר כי "התינוק הועבר לפגייה ועובר הערכה של רופא ילדים. בשלב זה הוא נמצא תחת השגחה וניטור". שוורץ הוסיף כי "הצעירה הגיעה במצב קריטי ואיבדה הרבה דם בשטח. אחרי שקיבלה מנות דם והתייצבה היא נלקחה לניתוח חירום. עדיין אי אפשר להגיד שהסכנה לחייה חלפה".

גם בעלה של הפצועה ואב התינוק, נפצע באורח בינוני ושתי נערות בני 16 שנפצעו קל פונו לאותו בית החולים. לבית החולים הדסה עין כרם בבירה פונו פצוע בינוני בן 22 ושני נערים בני 16 שנפצעו קל.

המחבלים פתחו באש לעבר הטרמפיאדה בכניסה ליישוב עפרה. כתוצאה מכך נפצעו כאמור שמונה בני אדם. בתיעוד נראית מכונית סקודה לבנה ממנה ירו המחבלים כשהיא נעצרת, מבוצע ממנה ירי והנהג פותח בבריחה לכיוון הכפר הפלסטיני.

חובש רפואת חירום במד"א בנצי גליק ופראמדיק מד"א בצלאל בן חמו ששהוו בנקודת ההזנקה של מד"א בעפרה ושמעו את הירי סיפרו: "שמענו ירי ומיד עלינו לניידת טיפול נמרץ, יצאנו לכיוון הכביש והבחנו בצעירה כבת 21 שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה כשהיא סובלת מפצע ירי, צעיר כבן 21 ישב על המדרכה בהכרה מלאה עם מספר פצעי ירי בפלג גופו התחתון.

הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, העלנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשמצבה של האישה קשה ולא יציב והגבר במצב בינוני ויציב. בסיוע כוח רפואה של צה"ל טיפלנו בפצוע נוסף שסבל מפצעי ירי בגופו, הוא היה בהכרה מלאה ופונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל כשמצבו בינוני ויציב."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מהפצועים
eli | 10-12-2018 9:56
שמואל דוד בן אביבה
2
הרכב פיג'ו 206
אסתי | 10-12-2018 10:07
פיג'ו 206