סוגית קריאת מגילה לנשים, לא יורדת מסדר היום הציבורי.
לאחר שאתמול (מוצ"ש), פרסמנו את פסק ההלכה של רבני 'בית הלל' כי נשים יכולות לקרוא מגילה עבור נשים, בשיחה שקיימנו היום (א') עם הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל, הוא מחזק את הפסק ואומר כי מותר לאשה לקרוא מגילה.
בהתייחסות הלכתית אומר הרב כי למרות ההיתר, יש בדבר מספר ספקות הלכתיים: "קודם כל יש לדעת שכאשר אישה הקוראת במגילה, נכנסת לספק איזו ברכה לברך: 'על מקרא מגילה' או 'לשמוע מגילה', וכידוע, מצב בו יש ספק לברך איננו המצב האידיאלי, כי יתכן שאין מברכים את הברכה הנכונה.", אומר הרב.
"אי אפשר לומר שהדבר אסור, כי הוא מותר, אבל מצד שני אי אפשר להגיד כי מדובר בהידור או במעלה. אין בזה מעלה. בכל הדורות היו נשים צדקניות ותמימות מימי התנאים, דרך הגאונים והראשונים ועד האחרונים והם לא קראו מגילה".
למרות שהרב עצמו פסק להיתר, הוא מביא שורה ארוכה של פוסקים הרואים בעייתיות בקריאת מגילה של נשים, ביניהם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שפסק שגם בדיעבד יש להחמיר ולשמוע את הקריאה פעם נוספת מגבר. וגם פוסקים אשכנזים כמו ה'מגן אברהם' ו'החיי אדם' שלא התירו לנשים לקרוא במקום שיש איש שיכול לקרואץ
על פי הרב אבינר, הדרך הטובה ביותר לעבודת ה', היא שהאישה תשמע מקרא מגילה מאיש.
"בכלל", אומר הרב אבינר, "צריכים להיות לא קיצוניים, לא צריך לחשוב שזה אסור ומצד שני לא לחשוב שזה מהודר".
"צריך לראות גם מה הסיבות שמביאות את הנשים לדרוש קריאת מגילה נפרדת" מוסיף הרב, "הרב פיינשטיין כתב בתשובה שגם המניע הוא חלק עיקרי בחידוש הלכות. הם המניע הוא מתוך יראת שמיים, אז זה בסדר, אבל אם הם עושות זאת מתוך מרד בממסד הרבני אז זה לא בסדר.
"הראייה של הרב פיינשטיין היא מבני ישראל שביקשו מלך, אמנם זו מצווה, אך הם עשו זאת מתוך תרעומת – מתוך רצון להידמות לגויים, ולכן שמואל מוכיח אותם".
==
לפסק המלא של הרב אבינר שהופיע לפני מספר שבועות לחץ כאן
מה דעתך בנושא?
20 תגובות
0 דיונים
עדיין מחכים
פורים הזה? שיקרו דברים גדולים בעולם,וכל מנהיג שיצא נגד ישראל,ימות באותה שנה.
23:12 08.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים לוי
ידוע שהמזרחי שינו כמעט את כל התורה בשביל להתאים את עצמם למדינה ה"קדושה" ולכן אין פלא שגם בשאר הפסקים הם משנים (בלי להכנס לעצם הסוגיא) נ.ב ידוע מה דעתו של הרה"ג...
ידוע שהמזרחי שינו כמעט את כל התורה בשביל להתאים את עצמם למדינה ה"קדושה" ולכן אין פלא שגם בשאר הפסקים הם משנים (בלי להכנס לעצם הסוגיא) נ.ב ידוע מה דעתו של הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל על הרב אבינר וד"ל
המשך 00:01 07.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארז
גם הרב עובדיה פסק זאת, אך עקץ מי שנמצא במצב כזה שאשה תקרא עבורו, והרב אבינר פסק בצורה זהה. אגב תגובה למספר 1 זה בדיוק מה שרב אמור להיות, גם חרדי...
גם הרב עובדיה פסק זאת, אך עקץ מי שנמצא במצב כזה שאשה תקרא עבורו, והרב אבינר פסק בצורה זהה. אגב תגובה למספר 1 זה בדיוק מה שרב אמור להיות, גם חרדי וגם ציוני! וזה מה שכל הציבור בישראל אמור להיות!
המשך 23:34 06.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד שיודע
שאלה: האם מותר לנשים לקרוא לעצמן את המגילה במניין נשים? תשובה: אין שום בעיה, רק שלא יתחילו מתחילת המגילה אלא יתחילו ישר מהפסוק: "וכל הנשים יתנו יקר לבעליהן". ויסיימו בפסוק "להיות כל...
שאלה: האם מותר לנשים לקרוא לעצמן את המגילה במניין נשים? תשובה: אין שום בעיה, רק שלא יתחילו מתחילת המגילה אלא יתחילו ישר מהפסוק: "וכל הנשים יתנו יקר לבעליהן". ויסיימו בפסוק "להיות כל איש שורר בביתו" בברכה רבה, התשובה לא נכתבה ע"י שום ראש הישיבה ואינה מופיעה בשום אתר ישיבתי
המשך 19:15 06.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
מרן הרב קליין שליט"א מבני ברק פסק בשבת האחרונה שאסור לאשה לקרוא מגיחה וכל אחד ינהג כרבו
14:22 06.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שחר
07:01 06.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיראל
אנחנו לא חילונים
01:10 06.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף
לא זו בלבד, אלא שבאין מגילה כשרה, יוצאים ידי חובת שמיעת מגילה ע"י קריאת מגילה שנכתבה על ידי אשה. כך נפסק בהלכה.
20:09 05.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא מופתע
19:55 05.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיתר
19:47 05.03.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר