ארדן: "נעשה לאדרי עוול נוראי, עבר מסע הכפשות" - סרוגים

ארדן: "נעשה לאדרי עוול נוראי, עבר מסע הכפשות"

השר לבטחון הפנים שהגן ותמך בניצב משה אדרי לתפקיד המפכ"ל, הביע צער על פרישתו, וטוען: "גם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי"

ארדן: "נעשה לאדרי עוול נוראי, עבר מסע הכפשות"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

השר לבטחון הפנים ארדן הביע הערב (רביעי) צער על הסרת מועמדותו של ניצב (בדימוס) משה אדרי לתפקיד המפכ"ל, זאת לאחר שהגן על מועמדותו ותמך בו חרף החלטת וועדת גולדברג לפסילתו.

בביקורת חריפה הוסיף ארדן כי "גם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי" והעיד על הניצב שעמד בראש משרדו: "הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל".

השר ארדן הדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר ומועמדותו של ניצב אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, ואושרה למרות ההכפשות. כמו כן, ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה, בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו. "מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות", אומר עוד ארדן.

בלשכת ארדן ביקשו להזכיר כי השר ביקש מוועדת גולדברג לבחון תחילה את שלושת המועמדים בהתאם לקריטריונים שלה, אך הוועדה סרבה.

בתום סאגה ארוכה, הודיע קודם לכן  אדרי לשר לביטחון הפנים כי הוא פורש מהמירוץ ומסיר את מועמדתו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל.  "מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב". על המפכ"ל הבא: "מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד"

״לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי", והבהיר מולם "אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל".

אדרי מתאר כי כבר עם הכרזת מועמדותו לתפקיד "היתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: ״יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר״, ציטט את השניים.

בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי. אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך ולציבור בישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול שנגרם לי והביע זאת בפני בכל מקום בו ביקרתי. ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ״ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ומה אתה עושה בנידון השר ארדן ???
אסתר | 05-12-2018 20:39
ומה אתה עושה השר ארדן? כלום יש לך תפקיד תיקח אחריות כבר ואתה רוצה להיות ראש ממשלה...בוא נהייה ריאלים
2
המשכיל בעת ההיא ידום
מה זה ? | 05-12-2018 20:50
הבעייה שמדובר בארדן שמתגלה כשוטה הכפר.