עדות קשה:"שוטרים הפשיטו ותיעדו במהלך פינוי" - סרוגים

עדות קשה:"שוטרים הפשיטו ותיעדו במהלך פינוי"

תלונה חמורה הוגשה למח"ש כנגד שוטרים בטענה שהפשיטו אישה במהלך פינוי ביתה בגוש שילה ותיעדו את האירוע. המשטרה: "האישה היא זו שנקטה באלימות מילולית והתנגדות אקטיבית"

author-image

דבריה של תושבת היישוב בראיון לרדיו 'גלי ישראל'

תלונה חמורה כנגד התנהלות שוטרים כלפי אישה במהלך פינוי בגוש שילה בסוף השבוע האחרון הוגשה למחלקה לחקירות שוטרים.

בתלונה, שעניינה הוא "פינוי אלים ופגיעה חריפה בצנעת האישה", דרש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו לפתוח בחקירה דחופה וכן לתפוס את כלל הצילומים מהאירוע. "מתלוננת שפונתה מביתה במהלך הריסתו בגאולת ציון פנתה אליי, ומסרה לי עדות קשה על הפעלת אלימות כלפיה וכלפי הילדים והתינוק שלה, אלימות אשר הגיעה לכלל חשיפת האיברים הצנועים שלה לעיני השוטרים ולעיני המצלמות", נכתב בתלונה.

(צילום: 'גאולת ציון-בחזון ובמעש')

בהמשך מתאר יאדו את דבריה של האישה תוך שהוא מציין שאת עדותה נתנה תוך בכי "… לקחו את הילד, התחיל לצרוח אמא אמא, אחרי זה באו אלי לקחו את הגדול שלי בן ארבע וחצי, הוציאו אותו אחרי, זה באו אלי אמרו לי לצאת, אמרתי אין סיכוי, והתחילו להרים אותי ואז הגיעו מג"בניקיות והתחילו פשוט למחוץ לו את הראש לקטן בן שמונה חודשים ואז לקחו לי אותו ועשו לו שריטה בפרצוף.

(צילום: 'גאולת ציון-בחזון ובמעש')

אחרי זה פשוט העיפו לי את כיסוי הראש, והתחלתי לצרוח ולהתחנן שיביאו לי את הכיסוי ראש, זה לא עניין אותם, הם רק הרימו לי את הרגליים, בן החזיק מאחורה ובנות החזיקו מהידיים ואז התחילו להוציא אותי, ניסיתי בכל הכוח להשתולל שיביאו לי את הכיסוי ראש זה לא עניין אף אחד. ואז שהוציאו אותי החוצה אני קולטת שיד אחת שלי לא בתוך החולצה… אז הוא משך לי את המכנסיים …" נכתב.

בהמשך התלונה מפורט כיצד צניעותה נפגעה באופן קשה, כששוטר הוריד לה את בגדיה, לרבות בגדיה התחתונים, תוך שגוררים אותה מביתה ותוך ששוטרים נוספים מתעדים את הנעשה.

(צילום: 'גאולת ציון-בחזון ובמעש')

נזכיר כי ביום חמישי האחרון הגיעו כוחות המנהל האזרחי לגאולת ציון, יחד עם כוח משטרתי גדול, על מנת להרוס שלושה מבנים במקום. בנוסף לתלונתה של האישה על האלימות וההטרדה כלפיה, נרשמו תלונות נוספות על אלימות מצד שוטרי מג"ב ועל חפצים שנעלמו במהלך הפינוי.

מעו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המטפל מטעם הארגון בתלונתה של האישה, נמסר: "אנו דורשים שתערך חקירה דחופה של כל הסרטונים של האירוע ואנו רוצים לקבל הסברים להפשטת המכנסים והתחתונים מגופה של המתלוננת כמו גם לכל אחד ואחד מפרטי התלונה".

(צילום: 'גאולת ציון-בחזון ובמעש')

העתקים מהתלונה שלח עו"ד יאדו גם לשרת המשפטים איילת שקד, לח"כ בצלאל סמוטריץ ולח"כ שולי מועלם "ממען אתכם לתלונה קשה שקיבלתי והוצאתי בדבר פינוי אגרסיבי של אישה, אם לשלושה קטנים, מבית בגאולת ציון. לטענת האישה, שנשמעת אותנטית וכאובה, הפשיטו …..והיא נחשפה באיבריה הצנועים ביותר לעיני שוטרים ולעיני מצלמות, וזה מלבד חשיפה של חלקי גוף אחרים. יש תיעוד מצולם של האירוע, וחומרת התלונה מצדיקה בירור ממצה, אסרטיבי ומידי, ואם התלונה נכונה אז צריך להסיק מסקנות. לידיעתם ולטיפולכם לקידום העניין." נכתב.

משטרת ישראל: "הכפשות וטענות שווא"

ממשטרת ישראל נמסר לסרוגים: "לצערנו שוב אנו נתקלים בהכפשות וטענות שווא כלפי לוחמים שביצעו את תפקידם ללא דופי. מבירור הפרטים וצפייה בתיעוד המבצעי של האירוע, עולה כי האישה היא זו שנקטה באלימות מילולית, גזענות והתנגדות אקטיבית כלפי הלוחמים שבאו לבצע את המשימה שהוטלה עליהם ולא להפך".

"הכוחות שפעלו באזור נתקלו באלימות קשה מצד המתיישבים שהתנגדו תוך שימוש ציני בילדים ותינוקות חסרי ישע בניסיון לסכל את פינוי והריסת המבנים הבלתי חוקיים כדין. באחד המבנים התבצרו שתי נשים עם ילדים כשאחת מהן התנגדה לפינוי באלימות תוך קריאות גזעניות כלפי השוטרים שנאלצו לפנותה תוך שמירה על כבודה ככל שניתן, למרות שהיא זו שלא שמרה על כבודם של לובשי המדים והייתה רחוקה מלנהוג כמי שמבקשת להגן על ילדה".

"התיעוד של האירוע מוכיח כי האישה בהתנגדותה האלימה היא זו שגרמה לכך שנפל כיסוי ראשה ובטענותיה לא עולות בקנה אחד עם המציאות. מן הראוי שאלו שבחרו להציג את המקרה תוך סילוף העובדות יעשו חשבון נפש לאור הסרטון שמוכיח התנהלות מקצועית ורגישה של השוטרים אל מול התפרעות והתנהגות אלימה וחסרת אחריות מנגד, ויותר מכך מן ראוי שטרם הבחירה לפרסם הכפשות שקריות מעין אלו – יוצג המקרה נאמנה לאמת המתועדת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
צניעות
חיים | 03-12-2018 16:54
מענין אם לערביה הם היו עשים כך בכתבה כתוב שוטרים והתגובה של המשטרה הם אמרים לוחמים מענין
2
זה בסדר הם יהודים
מאיר | 03-12-2018 17:09
אם היו ערבים היה הפצר מעכב ביצוע רטה פרשת החאן אלאחמר ראה פרשת המחבל שרצח את החייל רק על היהודים הפצר והרמטכל גיבורים די נמאסתם שוטרים בתוך הרו הירוק מפחדים מהערבים הם אמיצים רק על יהודים הם לא רוצים לפגוע ברגשות נערבים ברגשות היהודים זה לא נורא
אם היו ערבים כבר היו יורים בהם
הפוך | 03-12-2018 19:09
מזל שהיו יהודים
3
זה בכלל לא ניראה כמו בית
בושה וחרפה | 03-12-2018 17:11
לדעתי צריך להשית את עלות ההריסה והפינוי על מפירי החוק. בדיוק כמו מי שחונה במקום אסור ומשלם את עלות הגרירה.
אתה איש רע
רוע לב | 03-12-2018 17:49
אטום לב
4
שוטרים פגעו בכבוד יהודיה
מאיר | 03-12-2018 17:45
המשטרה מפחדת לפנות את הפלישה הבדואית האסטרטגית מבאר שבע בכל הדרום ובטח לא לפגוע בכבוד אישה ערבית.גיבורה רק על יהודים.
5
זה היה צפוי
נוריה | 03-12-2018 18:17
בושה וחרפה שמאמינים לשוטרים ולא מתייחסים לאמא.....בושההההה איבדנו צלם אנוש........
6
חנוכה בעוד "כך" וכך שנים - פרק נוסף למעוז צור
איציק בראשי | 03-12-2018 18:52
אז יחגגו את הניצחון על השלטון הזר הערב רב ששולט בימינו בשירה והוספת פרק נוסף למעוז צור
זה לא יקרה
צדיק | 04-12-2018 12:40
החזון שלך לצערי לא יקרה, מה שאתם המיזרוחניקים כן יכולים לעשות זה להפסיק לשלוח את ילדיכם לצבא אחרי כזה דבר, כמונו החרדים, תתמקד במשהו שאתה יכול לעשות ולא במשהו שאתה לא יכול לעשות
7
הפקרות
חיים וייס | 03-12-2018 19:12
תנסו לבנות בפתח תיקווה חצי מרפסת בלי אישור. גם תאלצו להרוס בעצמכם וגם לשלם קנס כבד. מה זה לבנות בלי אישור? שתגיד תודה שלא הכניסו אותה לכלא.
8
"לוחמים"???! כנגד מי הם "נלחמים" בדיוק?
יהודה | 03-12-2018 19:28
ליקוי מאורות….
9
מישטרה
שרה | 03-12-2018 19:33
מישטרה הביתה תתבישו לכם אן בכם כלום לא עוזרים לאף אזרח מתביישת בכם השם ישלם לכם כגמולכם פחדנים
10
לא פעם ראשונה
לא פעם ראשונה | 03-12-2018 21:45
לא פעם ראשונה
11
שוטרי מג"ב.בורים עמי הארץ ריקנים מתוכן
שרה | 03-12-2018 23:19
דברים כאלה ליהודיה..פושעים מלוכלכים קצת להיות בן אדם תת אנושי. בלי אינטליגנציה.של 1%.היו צריכים לעשות ככה.לנשים של שוטרי המג'ב.
12
השוטרים נהגו כחיות
ק. | 04-12-2018 9:18
אין הצדקה לאלימות ואין הצדקה להשפלה של אם בפני ילדיה וככלל ולעולם אין הצדקה לפגיעה בצניעותה ובערכיה. אינני מקפידה המצוות צניעות אך ברור שיש חובה לכבד את ערכיה של אישה זו וכל אישה. אין לי ספק שהשוטרים לא היו מעזים להתנהג כך כלפי ערביה, מתנגדת וצועקת ככל שתהיה.
להשוות את השוטרים לחיות - זה עלבון לחיות
אוראור | 06-12-2018 16:08
ולא לשוטרים - ואני לגמרי רצינית עם זה!
13
מיזרחיסטים יקרים! סגדתם למדינה במשך שנים
חרדי | 04-12-2018 12:36
זה המדינה שסגדתם לה עשרות שנים! זה הציונים הארורים שהחרדים מזהירים מפניהם כבר מאה שנה! עכשיו תבינו ותתעשתו!! עכשיו אתם מבינים למה החרדים קוראים לצבא צבא השמד?! תפסיקו לשלוח את בניכם להתגייס לצבא השמד אחרי מקרה כזה!!!!
14
לא ראיתי תגובה כל כך תוקפנית של המשטרה מעודי
אמיר | 04-12-2018 15:34
תלונות צריך לחקור. ואם הדברים הם כה ברורים ומתועדים אדרבה, איזו סיבה יש למשטרה להתנגד לחקירה? עצם העובדה שהם לא אומרים שהתלונה תיחקר במלואה והדברים יתבררו אלא ישר תוקפים את האישה מעלה חשד כבד שהם מעוניינים להסתיר את האמת.
15
ואיפה הנשים הפמיניסטיות הצבועות? שותקות
אוראור | 04-12-2018 16:08
כרגיל - כמה צפוי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16
דרוזים ובדואים הפשיטו יהודיה
דן | 12-12-2018 18:56
דרוזים ובדואים הפשיטו יהודיה - להכניס את הפושעים האלו לכלא ולפרסם את התמונות שלהם ותמונות הוריהם