בעקבות הכניעה לטרור: שקד בתביעה נגד Airbnb - סרוגים

בעקבות הכניעה לטרור: שקד בתביעה נגד Airbnb

לאחר שחברת Airbnb הודיעה כי תחרים את יהודה ושומרון מהשכרת דירות, שרת המשפטים שוקלת לפתוח בתביעה פלילית נגד החברה. בפנייה ליועמ"ש ביקשה לבחון האם החרם עובר על החוק: "עילות ארגוני ה BDS לא תצלח"

author-image
בעקבות הכניעה לטרור: שקד בתביעה נגד Airbnb
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

התגובה לחרם: שרת המשפטים איילת שקד הנחתה היום (רביעי) את משרד המשפטים לבחון אפשרויות תביעה נגד חברת Airbnb בעקבות החלטתה להחרים את יהודה ושומרון מהשכרת דירות. לטענתה, ייתכן ואפשר לתבוע את החברה בגין עבירה על החוק.

במסגרת התביעה המתגבשת, שקד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לשקול הגשת כתב אישום נגד חברת Airbnb, אשר הפרה בהחלטת החרם את חוק "איסור אפליה במוצרים ובשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים". במידה ויתברר כי החברה אכן תורשע, היא עלולה לקבל קנס כספי של עד 200 אלף שקלים, לצד הפסקה מוחלטת של פעילות האתר בישראל.

שקד גם בוחנת אפשרות של חשיפת האתר לתביעות אזרחיות מצד תושבי יהודה ושומרון שהושפעו מהחלטת החרם. על פי חוק איסור אפליה, אזרח שסבל מאפליה אסורה יכול לתבוע פיצוי של עד 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. התובעים יוכלו להיעזר לצורך הגשת התביעה בסיוע משפטי ממשרד המשפטים, גם אם מצבם הכלכלי אינו מזכה אותם בסיוע משפטי.

"פעילות ארגוני ה־BDS לא תצלח. מדינת ישראל נחושה להילחם בעיקשות נגד פעולות מגונות של ארגונים המבקשים לייחס לעצמם ארשת של פעילים מוסריים" אמרה שקד. "הם מבקשים לבצע עוולות חמורות נגד תושבי מדינת ישראל ולא ניתן לכך יד".

"מזה שלוש שנים משרד המשפטים בראשותי מבצע לוחמה משפטית בעולם נגד הארגונים" הוסיפה. "לשמחתי, תוצאות הפעילות משביעות רצון. כעת הלוחמה המשפטית עוברת גם לתוככי מדינת ישראל, וגם כאן אנחנו נחושים להצליח".

כזכור, לפני יומיים חברת Airbnb החליטה להסיר את הדירות שלטענתה "נמצאות בהתנחלות ישראלית בגדה המערבית הכבושה כיוון שהן בלב הסכסוך הישראלי-פלסטיני". לפי אתר החברה לא פורסם מתי תתבצע ההחלטה בפועל, אך יש לה השפעה כבר על 200 דירות ביו"ש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא מוכנים לעדכן ל את גוגל
יפה יוסף | 21-11-2018 15:10
האם זה נקרא אפליה שאפשר לקבל עבורה 500000 שח?
2
מאיילת שקד משרד המשפטים המגבים טרור
פגועה | 22-11-2018 2:37
סיועמשפפטי רמס,זכיות חלשים ומתמודדת נפש זכאית באופן בילתי כשיר ומושחת תאמו עם השופטת מיכל, הטית משפט ומשוא פנים למרות שעוד בסיועבחן קודם היטב את העובדות והסיכוי לפיצוי ומינה למיתמודדת מיוזמתו תביעה,נשות הסיועביצעו צייד מכשפות במיתמודדת וחיבלו באופן שפל בזוי ומושחת בגיבוי השרה שקד