מנדבליט מגבה את הפצ"ר: "להצהרת בנט אין שחר" - סרוגים

מנדבליט מגבה את הפצ"ר: "להצהרת בנט אין שחר"

מנדלבליט בתגובה להצהרתו של השר בנט על החישוקים המשפטיים העומדים על לוחמי צה"ל ושהם פוחדים יותר מהפצ"ר מאשר מנהיג חמאס: "הפרקליטות הצבאית מעניקה את המעטפת להפעלת עוצמה תוך כדי עמידה בדין"

author-image
מנדבליט מגבה את הפצ"ר: "להצהרת בנט אין שחר"
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה להצהרתו של שר החינוך נפתלי בנט היום (שני) לגבי המצב הביטחוני ודרישת יו"ר הבית היהודי לתיק הביטחון, בה אמר השר כי "הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחייא סנואר", הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי "אין שחר לדברים" והוא מגבה באופן מלא את מאלכתם החשובה של הפרקליטות הצבאית ומלאכתם החשובה.

עמדתו של בנט כי המערכת המדינית מטילה על הלוחמים "חישוקים משפטיים", עד כדי שהם פוחדים יותר מהפצ"ר אלוף שרון אפק מאשר מנהיג חמאס ברצועה: "דברים שפעם היו ברורים, פתאום מוטלים בספק" אמר בנט. בתגובה לכך הבהיר מנדלבליט כי דווקא עמידה בהוראות הדין בשעת לחימה "היא מקור עוצמה לצה"ל למפקדיו ולחייליו".

בדבריו, הוסיף היועמ"ש שהוא עצמו שימש בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי במשך שבע 7 שנים, גם בתקופתו של בנט במלחמת הלבנון השנייה ולאחריה במבצע עופרת יצוקה.

מנדלבליט מגבה את קציני הפרקליטות הצבאית וכי הם "פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה. הפרקליטות הצבאית פועלת ללא לאות על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמתו הצבאית בכדי להכריע את אויבנו, תוך עמידה בהוראות הדין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מנדנבליט
me | 19-11-2018 13:52
הביתה!
2
מנדלביט אין לך כבוד לשר למה יכבדו אותך.. לך ה
אורי | 19-11-2018 17:46
מנדלביט יועץ לרועץ כל שמאלני הוא יודע להגיב ימני לא
3
בנט הוא תגרן קטן
יפה יוסף | 19-11-2018 19:16
עכשיו שליברמן כבר התפטר, מישהו צריך למלא את התפקיד של הצווחן התורן.
4
הפצ"ר פושט מדים
חלי | 20-11-2018 11:28
היועמש משבח את הפצר כי הוא מכוון את החיילים להכריע את אויבנו תוך עמידה בהוראות הדין. אני מכירה בדין התורה הקדושה האומר הקם להורגיך השכם להורגו. יועמש ופצר מכובדים אל תשכחו עם אילו חיות טרף אנו מתמודדים בג'ונגל הזה,, הדין שלכם משמש את המחבלים והורג את עם ישראל על חייליו ועל אזרחיו. תתפקחו אנו אוהבים חיים.
5
בנט צודק
מיכאל | 16-01-2019 18:06
רואים את זה בהתנהגות החיילים בעת פיגועים - הססניים ומבולבלים.
6
מנדלבליט רואה את כל העולם דרך עיני המשפטן
חגי | 22-01-2019 15:53
הוא לא מסוגל להבין את מה שבנט דיבר עליו - כי הוא לא מדבר עם חיילי צהל שנמצאים בשטח. שיקולי משפט ושיקולים זרים גבו חיי חיילים בצוק איתן באופן שאינו ראוי לצבא ותוך העדפת האויב ושלומו על פני העדפת שלומם של החיילים - את זה שום משפט בין לאומי לא דורש. הפחד מהחקירה והפעלת עינויי הדין מעכבים חיילים מלפעול בשטח באופן ראוי ובכך מסכנים את חיי החיילים ולעיתים גם חיי אזרחים בקרבתם שלא זוכים להגנה. במקום שגורמים עוינים המפריעים לחיילים ומבזים אותם יזכו למשפט ולענישה אלו חיילי צהל שנדרשים להבליג וזוכים למשפט אם העזו להגיב. עולם הפוך ראיתי ובינתיים נראה שמנדלבליט הוא מלכו.