הסוף למטרד: גוגל יוצאת למלחמה בפרסומות מציקות - סרוגים

הסוף למטרד: גוגל יוצאת למלחמה בפרסומות מציקות

חברת גוגל מגבירה את מאמציה להילחם באתרים המציגים תכנים פוגעניים במסווה של פרסומות. החל מהעדכון הבא של דפדפן כרום, כל אתר שיכלול פרסומת בעייתית ייענש בכך שכל הפרסומות באתר יחסמו- גם אם הן לגיטימיות

author-image
הסוף למטרד: גוגל יוצאת למלחמה בפרסומות מציקות
  דפדפן כרום של גוגל (צילום: שאטרסטוק)

הסוף למטרד: חברת גוגל הודיעה כי היא יוצאת למלחמה בתופעה של אתרים המציגים תכנים פוגעניים במסווה של פרסומות.

על פי הודעת החברה, החל מהעדכון הבא של דפדפן כרום, כל אתר שיכלול מודעה בעייתית ייענש בחסימה מוחלטת של כל המודעות המופיעות בו – ללא הפרדה בין זדוניות ללא זדוניות. כלומר, ההודעות ייחסמו גם אם מדובר בפרסומות לגיטימיות.

החסימה תיעשה שאמצעות מנגנון סינון חדש, אשר יגדיר מודעות פוגעניות כ"חוויית שימוש מטעה"- דבר המנוגד לתנאי השימוש של גוגל. כל אתר שייתפס על ידי הסינון יקבל אזהרה מגוגל, ויידרש להסיר את הפרסומות המציקות תוך 30 יום- אחרת כל הפרסומות באתר יוסרו. במידה והאתר אכן מסיר את המודעות לאחר האזהרה של גוגל, אך בהמשך מחליט להחזיר אותם ונתפס שוב- החסימה תיעשה באופן מיידי וללא אזהרה נוספת.

בגוגל מגדירים מודעות פוגעניות ככאלו שמציגים מידע מטעה למשתמשים, אשר נועד לגרום להם לבצע פעולות שיניבו לאתר רווח בלתי לגיטימי במגוון אמצעים, ביניהם התקנת וירוס שישתלט על התנהלות המחשב או יאסוף מידע אישי על הגולשים. אתרים רבים נוטים להשתמש ב"פרסומות" מסוג זה כדי להגדיל את הכנסותיהם באופן בלתי חוקי.

בשנה שעברה גוגל הציגה עדכון לדפדפן כרום אשר פעל לחסום באופן אוטומטי פרסומות זדוניות- אך זה לא עצר את מפתחי האתרים המשתמשים בתכנים הבעייתיים, שרק פיתחו דרכים חדשות לעקוף את החסימה האוטומטית והמשיכו בהצגת המודעות. כעת נראה שגוגל מנסה להעלות את ההרתעה, בכך שהיא מרחיבה את החסימה גם למודעות לגיטימיות- דבר שיפגע עוד יותר בהכנסה הכספית של האתרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו