בשורה משמחת למשתמשים בדפדפן כרום של גוגל - סרוגים

בשורה משמחת למשתמשים בדפדפן כרום של גוגל

חברת גוגל הודיעה כי החל מה-15 בפברואר היא תתחיל לחסום פרסומות מטרידות בתוך דפדפן כרום. החדשות הפחות טובות: לא מדובר בחסימה מוחלטת של פרסומות, אלא רק כאלו שלא עומדות בסטנדרטים שלה

בשורה משמחת למשתמשים בדפדפן כרום של גוגל
  בקרוב עם פחות פרסומות. דפדפן כרום של גוגל (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים בכרום? חדשות משמחות: גוגל הודיעה היום כי בקרוב הם יתחילו לחסום פרסומות מטרידות באופן אקטיבי לגולשים בדפדפן הפופולארי של החברה. חוסם הפרסומות של הדפדפן יחל לפעול ב-15 בפברואר. המשמעות: בקרוב תראו הרבה פחות פרסומות באינטרנט.

עם זאת, חוסם הפרסומות של כרום לא יחסום את כל הפרסומות, כפי שתוספים שונים עושים כיום, אלא רק את את אלו שלא עומדים בסטנדרטים של "הקואליציה למען פרסומות טובות יותר". הקואליציה הוקמה על ידי גוגל בשנה שעברה, וכוללת מספר חברות גדולות בשוק הטכנולוגיה, ביניהם פייסבוק, טוויטר, ואתר ה"וושינגטון פוסט".

לפני מספר חודשים הקואליציה פרסמה רשימה המגדירה מהי פרסומת "מטרידה"- כאשר פרסומות מסוג זה הן אלו שייחסמו על ידי גוגל בקרוב. בין השאר, רשימת הפרסומות המטרידות כוללת פרסומות שמפעילים סרטונים באופן אוטומטי, משתלטות על כל העמוד או קופצות בחלון חדש מעל או מתחת לתוכן המוצג.

המהלך של גוגל נתפס בעולם הטכנולוגיה כמהלך מפתיע ביותר, שכן רוב הכנסותיה של החברה מגיעים מפרסומות. בגוגל מקווים שהמהלך החדש יגרום לאנשים לנטוש את תכנות חוסמי הפרסומות הקיימים, אשר חוסמות פרסומות כמעט לחלוטין- כולל את הפרסומות של גוגל עצמה. חלק מהחברות האחראיות לפיתוח חוסמי הפרסומות גובות כסף מחברות שמעוניינות שהפרסומות באתרים שלהם לא ייחסמו.

בגוגל אמרו שהמהלך נועד כדי ליצור סטנדרט ברור לפרסומות, שלא יתפסו על ידי הגולשים כ"מטרידים". לטענתה, קבוצה של בעלי אתרים שבחרו לפרסם באופן אגרסיבי כדי להגדיל את רווחיהם גרמו לעלייה בפופולאריות של חוסמי הפרסומות. כעת מקווים שחוסם הפרסומות של כרום יעודד את בעלי האתרים להפסיק להשתמש בפרסומות כאלו- ולהפוך את הגלישה באינטנרט למעצבנת פחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו