לאחר התבוסה: אבוטבול מודיע על פרישה מפוליטיקה

לאחר ההפסד בבחירות לעליזה בלוך, ראש העיר היוצא של בית שמש משה אבוטבול הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים: "הגיע העת לאחר חצי יובל שנים בעיריית בית שמש לברך, להיפרד ולהגיד תודה"

לאחר התבוסה: אבוטבול מודיע על פרישה מפוליטיקה
  עליזה בלוך חוגגת את הניצחון (צילום: יעקב לדרמן\פלאש 90)

מהפך בבית שמש: לאחר ששמר על שתיקה מאז ליל הבחירות, ראש העיר היוצא משה אבוטבול פרסם היום (חמישי) מכתב בו הוא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

חוגגים את הניצחון של בלוך (צילום: אריאל ליבא/ כיכר השבת)

"הגיע העת לאחר חצי יובל שנים בעיריית בית שמש לברך, להיפרד ולהגיד תודה" אמר בפתח מכתבו. "במקראות ובחז"ל נאמר: 'דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת', 'וזרח השמש ובא השמש ואל מקומו שואף זורח הוא שם', 'ואין מלכות נוגעת בחברתה אפילו כמלא נימא'".

בהמשך דבריו בירך את עליזה בלוך על זכייתה בבחירות ואיחל לה הצלחה בתפקידה כראש העירייה. "התקשרתי ובירכתי אותה בחום לב ובהמון הצלחה בתפקידה" אמר. "המשימות הם רבות והאתגר הוא עצום, בעז"ה קבענו שבימים הקרובים נערוך חפיפה מסודרת להעברת השרביט להמשך דרכה המוצלחת".

ראש העיר היוצא משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן\פלאש 90)

עוד סיפר כי המליץ לה לפעול ליצירת קואליציה רחבה במועצת העיר המשלבת גם את חברי המועצה החרדים: "זה יוסיף לאחדות ולעשיה הברוכה לעיר. נאחל לה הצלחה וברכה בתפקידה החדש, אמן".

אבוטבול המשיך והודה לתומכיו, ביניהם חברי מועצת העיר היוצאת. "אזכור אתכם תמיד, היינו חברים ואת ההתרגשות שלי בהגשת הרשימות שפיניתם את המקום הראשון למעני לא אשכח לעד" ציין. "אני כחבר ממליץ לכם להצטרף לקואליציה הבאה ולהמשיך לפעול לתושבים". עוד הודה לעובדי העירייה: "עזרתם לי מאוד לבצע את השליחות הגדולה, וכל הצלחותי שלכם הם. אני פשוט אוהב אתכם, הייתם לי כאחים טובים ומסורים".

בסיכום דבריו הודה לתושבי העיר בית שמש: "אני אוהב את כולכם, גם את מי שתמך בי וגם את אלה שלא, כי כולכם אנשים טובים ויקרים מאוד, ובלעדיכם העיר לא היתה מתקדמת" כתב.

"אין לי בלבי על איש כלום, כי תמיד חונכתי מאבי ז"ל ש'לא מגיע לך כלום ולא חייבים לך דבר', לכן מוצא אני דווקא בשעות אלו לבקש מכם סליחה מכל מי שחלילה פגעתי בו הן באמירה או בחוסר התאמצות לבקשתו" הוסיף ומיד הסביר: "קוצר הזמן לא הותיר לי לעשות הכל, וה' יעזור הלאה, ואם פעלתי בדרך מסוימת שציערה משהו- על כך אבקש את סליחתכם. אנא תקבלו זאת בהבנה ובאהבה".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שלו' וברכה לחיים ולשלום :)
זה בגלל... | 01-11-2018 13:05
.
2
ברכת. המפסיד
זיו | 01-11-2018 13:14
אבוטבול משמש דוגצא וזאת הדרך יישר כח
3
איש אציל
יצחק | 01-11-2018 14:00
יישר כח חמשה על הדרישה ועל הפרישה. איש אציל
4
חבל שבני ברק לא לומדת מבית שמש
יוסי | 01-11-2018 14:47
בבני ברק יש שלטון מלוכני פה הכל מוסכם וידוע מראש . ראש העיר לא חייב לתושביו אלא למקורביו ולמנהיגיו וחבל . אין סיכוי לשבילי אופניים או שיפור בתחבורה .
5
עדיף יהדות שיש בה ממש . מחרדיות.
קרית ספרי | 01-11-2018 18:40
חש
6
דרך יפה ואצילית לפרידה.
אריאל | 01-11-2018 20:02
איני תושב בית שמשק אך זו דרך יפה מכובדת וראויה לסיום התפקיד הלוואי וכולם יעזבו כך.
7
'דגל התורה' אשמה בכך שהעבירה אלפי כתובות
אלעזר מנחם מן | 02-11-2018 8:35
היה ברור שהמהלך של 'דגל התורה' להעביר עשרות אלפי קולות של תלמידי הישיבות מהערים הסמוכות לירושלים ומבני ברק יגרום גם להפסדים. החישוב ב'דגל' היה פשוט: בטלז סטון גם כך יש רק מועמד אחד מוסכם. בבית שמש יש גם כך רוב חרדי גדול, ומקסימום לא ייבחר הספרדי אבוטבול. בבני ברק יש הרי רשימה מאוחדת עם החסידים ורובינשטיין הרי המועמד היחיד. איפה חשובים לנו הקולות האלו? בירושלים! בירושלים אפשר להביא לניצחון של המועמד הליטאי משה ליאון וגם להוכיח פעם אחת ולתמיד לחסידים שהם המיעוט ואנחנו הרוב, ולכן נעביר עשרות אלפי כתובות של תלמידי הישיבות הליטאיות מבני ברק מבית שמש ומטלזסטון ומכוכב יעקב וכו' לירושלים. והנה התוצאות: בירושלים יש ל'דגל' עוד 3 נציגים שנבחרו עי מצביעים שכלל לא מתגוררים בירושלים, אבל בבית שמש הפסיד ראש העיר החרדי אבוטבול את הבחירות! האם מישהו יבוא עכשיו בטענות ל'דגל'? תשכחו מזה! גם את זה לקחנו בחשבון שהחסידים כאלה פראיירים שמה שלא נעשה הם תמיד ישתקו.
8
לימוד מדרכי האבות והאימהות..יכול להוביל לשלום
בדרכי נועם | 02-11-2018 15:37
פרשת השבוע -חיי שרה התורה מזכירה את מיתתה של שרה אימנו..והספדה.. התורה מלמדת אותנו-על דרכה של שרה אימנו,שהייתה צדקת,' מה בת 20 הייתה יפה,ולא חטאה,כך עד בת 100 הייתה יפה,ו לא חטאה..ועד בכלל.(רשי) בפרשה: פונה אברהם אל ראשי חברון,ומבקש לקבור את שרה. ואומר להם:גר ותושב אני עמכם(בראשית-כג) 'אם תרצו הריני גר.ואם לאו אהיה תושב ואטלנה מן הדין... ...שאמר לי הקדוש ברוך הוא: לזרעך אתן את הארץ הזאת.(.רשי) דרך צניעותו של אברהם אבינו,לאחוז ב-'צדקה ומשפט' הביא לכך שהעריכו אותו תושבי חברון. תשובת תושבי חברון הייתה:שמענו אדוני נשיא אלוקים אתה בתוכינו להבנתי-מפשוטו של מקרא,קיבלו אותו עליהם,כדיין ומורה צדק. הפרשה מסופרת:אברהם אבינו,שולח את אליעזר,למצוא אישה לבנו יצחק. כשאליעזר עומד,על תכונותיה הטובות של רבקה..מסיים את השליחות..ומביא את רבקה,לבחינת יצחק..כשהבין--שמעשיה של רבקה,תואמים את מעשיה הטובים של אימו שרה..נושא אותה לאישה..באהבה. בפרשת השבוע תולדות התורה מספרת:שיצחק אבינו עסק למחייתם,בחקלאות,ועשר מהרווחים לעניים, זכה,שהתברך מה',והייתה לו הצלחה גדולה. לאחר הצלחתו של יצחק, קנאו בו פלשתים,סתמו לו את כל הבארות שחפר אביו.וכשחפר בארות משלו,סתמום פלשתים,ומלאום עפר. יצחק אבינו עובר מקום אחר חופר שם באר אחרת,וכשלא רבו איתו,קורא למקום רחובות, ואמר:כי עתה הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ. ניסיון אימותינו שרה ורבקה לאחר שהייה רעב בארץ,אברהם עובר למצריים,במצריים,לקחו המצרים את שרה שהייתה יפה,והביאו אותה לפרעה מלך מצריים.(בראשית-כ) 'שנראתה למצרים הגונה למלך'(רשי)-לאחר שנוגע פרעה בנגעים, שחרר את שרה.ופיצה את אברהם אבינו. כשעבר יצחק לגור בגרר ראו עבדי המלך אבימלך את יופיה של רבקה... ...לקחו אותה למלך.לאחר שאבימלך הבין שזו אשתו של יצחק אבינו, החזירה אליו. הגמרא אומרת: אמר ר' זירא,אמר רבא בר זימונא,אם ראשונים בני מלאכים..אנו בני אנשים..ואם ראשונים בני אנשים..אנו כחמורים..ולא כחמורו של ר' חנינא בן דוסא,ושל רבי פנחס בן יאיר,אלא כשאר חמורים.(שבת-קיב) למדנו: א)-רצף..בתכונותיהם ומעשים הטובים,של מנהיגי ציבור,לאורך שנים גורמים--שיתאהבו על ידי הציבור,לקבל מנהיגותם. ב)יחוד שכונה דתית תורנית,לציבור הדתי תורני..והחרדי ציוני בעיר מעורבת..(עד שליש)והקמת ישובים נפרדים,בדרך זו..תורמת לשמירה רוחנית על הדור הצעיר,בדרך--אבותינו ואימותינו הקדושים. ג)-יחוד שכונה חרדית,לציבור החרדי ציוני- בעיר מעורבת..יצליח לדורות..ועם הקיימים מציע--לגור בדרכי נועם. ד)-הקמת ישובים,בעתיד--לציבור חרדי לא ציוני בנפרד..-עם שליש מתוכם,לחרדי ציוני..תביא לשלום..לקידוש ה' בעולם. ה)-הקמת שכונות/ישובים-בארץ,לציבור מיוחד,שיש איתו מחלוקת מבחינה תפיסה לאומית..לאור חזונם של נביאי ישראל.(מגילת העצמאות)--תביא לשלום,והבנה. חרדי ציוני פירושו: דרך של—תורה.עבודה.צבא.ועילויים ראויים,לתורתו אומנותו. חרדי לא ציוני: שדוגל רק בתורתו אומנותו. דויד ידאעי עיון במדרש והלכה אשקלון