סעודיה מודה: "הרצח של העיתונאי היה מתוכנן" - סרוגים

סעודיה מודה: "הרצח של העיתונאי היה מתוכנן"

התובע הכללי בסעודיה טען כי הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י היה מתוכנן- בשינוי מהגרסה האחרונה של המדינה שטענה כי הוא נהרג בקטטה. מדובר בפעם השלישית שסעודיה משנה את גרסתה בנוגע לפרשה

author-image
סעודיה מודה: "הרצח של העיתונאי היה מתוכנן"
  העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י שחוסל (צילום: עמוד הטוויטר של רשת NBC News)

סעודיה מזגזגת: רשת "אל-אחבאריה" הסעודית דיווחי כי התובע הכללי בערב הסעודית אמר היום (חמישי) שהרצח של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י היה מתוכנן. בכך התובע קיבל את הטענה של טורקיה, לפיה הרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול היה חיסול מאורגן על ידי הרשויות במדינה.

עוד דווח כי הרשויות חוקרות את החשודים בפרשה על בסיס מידע שהתקבל מצוות החקירה המשותף עם טורקיה. גורמים טורקיים אמרו כי לרשויות יש קלטת שמע שתיעדה את רגעיו האחרונים של העיתונאי בן ה-59, שהגיע לקונסוליה כדי לקבל מסמכים חיוניים לצורך השלמת רישום נישואיו. עם זאת, בשלב הזה לא ברור האם טורקיה שיתפה את ההקלטות עם מדינות אחרות.

זו הפעם השלישית שבה סעודיה משנה את גרסתה בנוגע לפרשת הרצח. במקור סעודיה סירבה להגיב לדיווחים על מותו של העיתונאי, כשרק לאחר שבועיים טענה כי הוא יצא מהקונסוליה הסעודית בחיים. רק בשבוע שעבר, בעקבות לחץ בינלאומי כבד והדלפות מצד גורמים טורקיים, סעודיה הודתה כי חאשוקג'י מת, אך טענה כי הוא נהרג במהלך קטטה שהתפתחה במקום ולא בפעולה מתוכננת.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן התייחס לראשונה אמש למותו של חאשוקג'י, ואמר שמדובר במוות לא מוצדק ובפשע אכזרי. בן סלמאן הבטיח להעמיד לדין את האחראים, וטען כי "הצדק ינצח". "זה נושא קשה מאוד עבור סעודיה. התקרית הזאת מכאיבה מאוד" טען."סעודיה מבצעת את כל הפעולות כדי להעמיד לדין את המבצעים. אנו משתפים פעולה עם הטורקים ושיתוף הפעולה מעולה. יש כאלה שמנסים ליצור פער בין סעודיה וטורקיה, אך ללא הצלחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מזכיר את המרמרה
אלכס | 25-10-2018 23:42
הארוסה של חאשוקג'י סוכנת של ארדוואן.