בג"ץ דחה את העתירה על דחיית הבחירות באלעד

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) את עתירת מפלגות דגל התורה וש"ס, אשר ביקשו מבית המשפט להורות לשר צחי הנגבי לדחות את הבחירות בעיר אלעד. העתירה הוגשה לאחר פסילתו של המועמד יצחק פינדרוס מהתמודדות לראשות העיר

בג"ץ דחה את העתירה על דחיית הבחירות באלעד
  יצחק פינדרוס, המועמד שנפסל (צילום: חיים גולדברג)

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) את עתירת מפלגות דגל התורה וש"ס, אשר ביקשו מבית המשפט להורות לשר צחי הנגבי לדחות את הבחירות בעיר אלעד. הנגבי מקיים היום שימוע לצדדים השונים שעוסקים בנושא, ויפרסם בשעות הצהריים את הכרעתו הסופית.

העתירה של המפלגות הוגשה אמש לבג"ץ בעקבות הפסילה של המועמד של ש"ס, יצחק פינדרוס, מהתמודדות לראשות העיר אלעד. "שמונה ימים בלבד טרם טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות" נטען בעתירה. "עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם". בש"ס הוסיפו כי אם הבחירות יתקיימו במועדן, התוצאות לא ישקפו את הרצון של רוב תושבי העיר.

כזכור, ביום רביעי שעבר נפסל פינדרוס לאחר שהוגשה נגדו עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי המשנה לראש עיריית אלעד שי נתן. יחד עם עו"ד יורם אברהמי ביקשו לפסול את פינדרוס בטענה שהוא גר עד לאחרונה בירושלים, שם שימש בין היתר כסגן וממלא מקום של ראש העיר ירושלים ניר ברקת- ועבר לאלעד רק בשביל לנצח בבחירות.

נתן אמר לסרוגים אמש כי הבקשה של ש"ס לדחות את הבחירות מהווה "חציית קו אדום" "כל מי שאני שואל אותו- משפטנים ועוד- נשארים בפה פתוח. זה דבר שלא היה עד היום ומנוגד לכל כללי הדמוקרטיה. יש המון בעיות בזה- אם ידחו את הבחירות יפתחו את ספר הבוחרים מחדש? לא היה שום דבר כזה בעבר" אמר. "אף פעם לא השתמשו בסמכות הזאת, כי זו סמכות שנתונה לשר הפנים במקרים קיצוניים- אם חלילה פרצה מלחמה אפשר לדחות בחירות, אבל לא בגלל שנפסל מועמדו במקרה".

"אין בעיה עם הצנחת אנשים לעיר מסוימת כדי שיעשו תפקיד, המחוקק לא נגד זה, אבל באלעד עברו את הגבול" הוסיף והבהיר. "הוא היה צריך להעביר את כל משפחתו, ואם זה היה קורה אפילו שבוע אחרי זה – אני אפילו לא הייתי ניגש לבית המשפט. אם הוא היה אומר לבית משפט שלילדים שלו לוקח להם זמן להתארגן, גם בית המשפט היה מסתכל על זה אחרת. לזכותו ייאמר שהוא איש ישר, ואמר 'אנחנו לא עוברים לאלעד'".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בחירות אלעד
משקיף אום | 25-10-2018 13:27
שלום שלום, לא הבנתי מה יש לשר הנגבי לתת מסקנה כך או כך, אם בגץ כבר דחה, הוא הבגץ השאיר איזו דלת פתוחה לעותרים ?
2
מזל טוב
סימן טוב | 25-10-2018 14:05
הנה דעת תורה האמיתי על נסיון הטשטוש בהצבת מועמדים ומפלגות חרדיות כביכול, מה הקבה רוצה ממך??? כן ממך!!!. רבותי! ישנם אנשים גם מאנש שנתפס אצלם הענין של בחירות להעיריה כדבר המותר ממש, ושואלים לתומם, על מה יצא הקצף? מה פתאום שיאסרו בחירות הללו, על מה ולמה?, ומה עוד כשבוחרים ראש עיר חרדי כביכול, וישנם עוד כאלו שתולים בוקי סריקי במרן הגאון הצדיק בעל ויואל משה זיעא כמי שהתיר. בחירות להעיריה – כל זה נובע כי לא למדו די הצורך בענינים אלו, ואילו היו לומדים דף אחד רק בספהק ויואל משה, שוב לא היה מקנן בם מחשבות כוזבות אלו. בטוחני, בלי שום ספק כלל כי אילו היה חי אתנו היום כק מרן זיעא היה אוסר הבחירות להעיריה בכל תוקף כמו לכנסת – המנים, כי באמת אין שום נמ, רק צריכים אנו לדעת שהוא נסיון כמו שאר נסיונות, כי דבר ברור הוא מעל כל ספק כי ביחירות להעיריה אסור בתכלית, מן התורה מן הנביאים ומן הכתובים. הגאון הצדיק רבי אלחנן וואסערמאן זצוקל היד אומר בקובץ מאמרים הנה ידוע כי בשירת האזינו נכלל כל סדר קורות עם ישראל מראשית הימים עד ביאת הגואל, ושלב האחרון יהיה כמש בפסוק כי ידין ד' עמו בזמן שכלל ישראל ישתה כוס התרעלה מה שמגיע להם בדין ד', אזי ועל עבדיו יתנחם ירחם עלינו השית ויביא הגאולה, ברם באיזה זמן זה יקויים – כי יראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב בעת שיראה הקבה שאבדה תקוותנו ואזלה כוחתינו, ואין לנו מי שיושיע אותנו, ואמר אי אלקימו צור חסיו בו אשר חלב זבחימו יאכלו, – יקומו ויעזרכם, הקבה יאמר לישראל, איה העז שלכם שעבדתם והקרבתם לפניהם קרבנות, יקומו ויעזרכם לכו אליהם המה יושיעו אתכם, כן הוא בתקופתינו, במצבנו אנו, כל דבר שהוא זולת השית הוא עז ממש, ובעהר כל אלו שכורעים לבעל הציוני אומר להם השית יקומו ויעזרכם חו, – בעוהר התקיים בנו מאמרם זל בעיקבתא דמשיחא חוצפה יסגי וכמשפ רבי אלחנן, חוצפה יסגי, לפני ביאת המשיח המחוצפים הם יהיו הגדולים, ואלו המחוצפים קוראים בקול רעש גדול כי הכל מנוהל עי הגדולים. מטרתינו להתחזק ולחזק, מרן זיעא היה אומר, כדאי היה לו לעשות כל הויואל משה כדי להציל יהודי אחד, וכמפורסם לא רק יהודי אחד ניצל אלא כלל ניכר ניצלו, וגם אלו שלא התייחסו כלל לויואל משה במידה מסוימת השפיע גם עליהם, ובכן, כל מה שנדבר יותר, נתחזק ונחזק יותר, ורישומו יהא ניכר אף בחוץ. ידוע מה שאומר רבי אלחנן על מש אין ד' שלם ואין הכיסא לשם עד שימחה זרעו של עמלק, ועמלק הלא היא אומה, איך יוכלו להלחם באומה שלימה, ומה גם שאין ידוע מקומה, – אומר רבי אלחנן – בזמנינו עמלק אינו אומה, עמלק בזמנינו הוא הדיעות כוזבות, וכל מי שנסחף עם דיעות הללו הוא בבחינת עמלק. – רבי אלחנן אומר בבירור כי הציונים הם המה עמלקים של ממש, וכל הנסחף אחריהם כבהמה בבקעה עז נאמר ויתערבו בגוים וילמדו מעשיהם. אכ מה שנאמר בתורה מלחמה לד' בעמלק מדור דור הולך גם על העמלקים הללו, שמחויבים אנו ללחם נגדם בכל כוחנו ומאווינו ונגד אילו שיש להם – ומכניסים לתוך מחנינו הדיעות כוזבות. במגילת-אסתר, איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי, וגו', והקשו המפרשים על אומרו יהודי, עוש, ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה, וצב כפל הלשון, ברם, הבה נתבונן האם כל שמונה עשר אלף היהודים שהיו בשושן הבירה השתחוו להמן, האם לא היו עוד יהודים כמרדכי, אלא כולם שלא השתחוו, עשו פעולות וכל טצדקי של יראו אותו כמי שלא השתחווה, וכן בסעודת אחשוורוש, אהנ שהיו מי שלא אכלו, אעפיכ יצא הקצף אף על הצדיקים, כי עכפ קשקשו בכף כדי להראות שמשתתפים, ברם מרדכי לא עשה כמוהם, אלא עשה פעולות להיפך שלא יראה חו כאילו שיש איזה כריעה והשתחויה, והכריז קבל עם ועולם שאינו כורע ואינו משתחווה אכן כזה הוא יהודי אמיתי ובכן יש לנו ללמוד מזה על תורת ההתבדלות ממרדכי הצדיק, לא די לנו להתבדל כלפינו ולעצמנו, אלא החובה עלינו להראות ולעשות כל פעולות שאנו מובדלים מהם, ולא יהא שום הוא שיש לנו שייכות להם. אמרנו שבחירות לעיריה אסור מן התורה, בוודאי יהיו כאלו שיתקוממו ויעמדו משתוממים נגד האימרה הזו, – מה? אסור מן התורה? הלא מן ההכרח להעמיד עיר! הלא מן ההכרח לצרוך מים וחשמל זבל וביוב, וכל המסתעף! מה ככ רע להפיל פתק לקלפי לצורך זה? ובכן, הבה נתבונן אחים יקרים! כל ענין האיסור של הבחירות לעיריה במקומה עומדת הן אם יהיה ראש עיר חילוני, והן אם יהיה ראש עיר חרדי כביכול, ברם, אם עומד לו חרדי המכנה לעצמו התואר שומר תורה ומצות ומצהיר ומכריז בכל הזדמנות ומעל כל במה ציבורית רצונותיו וכוונותיו הזדוניות – – נדהמתי למאוד בראותי המודעה שהופצה מהודעות לופוליאנסקי – החרדי וזל ההודעה: – – ירושלים, העיר היחידה בעולם שיש בה מגוון כה גדול של בני דתות ועדות, דתיים ושאינם דתיים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, – – לכל קבוצה צרכים משלה, חייבים לדאוג לכולם, שכל קבוצה תחיה את חייה בשלווה, ותקיים את אורחותיה הדתיים והתרבותיים בחופש מוחלט… – – לופוליאנסקי, האיש שכל ימיו פועל לגשור ומציאת המשותף בין כולם – כל זה מצהיר יהודי שכביכול הוא שומר תורה ומצות, – – האם אין זה כפירה גמורה בד' ובתורתו??? ולצורך זה קמים ורצים יהודים חרדים עם שטריימלים להכניס פתק! -הבה נתבונן. לופליאסקי הזה מחייב את עצמו לדאוג לצרכי המוסלמי, מה יש להמוסלמי תיפלה – עז שבו בחר, והוא מחייב את עצמו לדאוג שהמוסלמי יוכל לעבוד את העז שלו בשלווה ובלי הפרעות כמו כן להנוצרי מתחייב אותו לופליאנסקי שיוכל לעבוד את העז שלו בלי הפרעות וברוגע, וכן כל המסתעף מדת הנוצרית לדוגמא: המסיון, כשמביטים קצת בחוברות של יד לאחים נורא נוראות מה שקורה שם, יהודים עולים מגלות רוסיה או מתימן, והמסיון מחלק כספים לרחצה בכדי שיהודים יעבירו על דתם די, ומי מחזיק את זה בפועל, כל אותם היהודים שנותנים פתק לקלפי, ונותנים יפוי כח לאותו האיש שהתחייב לדאוג לצרכים של הנוצרים והמוסלמים. האגודאיים מפיצים כרוזים שהוא חרדי, שומו שמים! אם הוא חרדי אזי הבזיון והחילול ד' גדול פי כמה מחילוני שמצהיר כדברים הללו, נניח שלופליאנסקי חרדי, ומתפלל ג' תפילות ביום בבהכנס, איזה מפנים יש לו כשמצהיר כפירה כזו, איך יתכן שיהודי שומר תורה ומצות יעמיד ויתן יפוי כח לדבר כזה, ולא יתן דעתו להתבונן בזה, כשנתבונן מה עולה בגורל יהודי רוסיה שרובם ככולם שעולים הם גוים ממש, כשנתבונן איך תחת חסותו של ראש העיר עוברים יהודים כל יום על חמורות שבתורה, עז שפד וגילוי עריות, ואותו האיש מצהיר שיתן חסות לכל זה.- לא אסגור פאבים ודיסקוטקים בשבת, אשמור מכל משמר על הסטטוס-קוו כי זה הבסיס לקיומנו המשותף (הודעת לופליאנסקי באחד העיתונות) כלומר, אין עוד מצוה של הוכח תוכיח את עמיתך – האם אין זו כפירה של ממש? – איך יתכן לומר שבחירות הללו אינם אסורים מן התורה, איך יתכן לומר שמרן זיעא בעל ויואל משה התיר בחירות כאלו, הלא תצילנה אזני משמוע דבר כזה! אחים יקרים! איך ירשה יהודי שומר תורה ומצות לעצמו להיות לו שותפות וחלק במה שישאר פתוח קיוסקים וחנויות בשבת, איך יתכן שיהודי שומר תורה ומצות יהיה שותף במכירת חזיר ונבוט וחמץ בפסח בראש חוצות האם כהו ההרגשים? מהו הנמ אם ראש העיר יהיה חילוני או חרדי אם נשאר אותם דברים, וחרדי לצורך זה גרוע יותר מחילוני, כי החילול ד' יותר גדול, כי ראו איך חרדי נותן גושפנקא לעבירות חמורות. כשנתבונן לרגע קט במהלומה שנחתה על האגודאיים, והשסניקים, והינקושים, בראשונה זכור עוד לכולנו, איך חגגו סביב ראש הכופרים וחנפו לו ולחמו בעבורו כשקראו לפניו אחינו אתה, ובדברי שבח ותהילה, הוא האיש שיעמוד בפרץ וירווח לנו, כל זה עמד על מכונו כשעדיין חלק כסף לכל הצדדים לאחרונה נהפכה הקערה על פיה, ראש הכופרים הראה להם הדלת, אין לי צורך בכם עוד אמר – וקימץ את ידו ושוב אינו מחלק כסף. אזי יצא הקצף, מלחמה של ממש מנהלים האגודאים נגד הממשלה, אגודת ישראל שולחת מכתבים לכל הרבנים להעמידם על המצב, אולי יוכלו להושיע אותם – מי יודע, לא ראיתי מימי שאגודת ישראל ישלחו מכתבים לרבנים יושבי מדין להעמידם על חילול השבת שמתחלל בראש כל חוצות, או על מצעת תועבות, או על חנויות טרפות שמתרבים כל יום, או על גזירת גיוס השמד, לאיזה דיוטה תחתונה ירדו האגודאים לארגן הפגנה של ילדים בחוצות למען החלב מוציאים ילדות ונערות לחוצות העיר כל גדרי הצניעות נפרצו למען החלב? הבה נעשה חשבון אותם תת שנהנים משלטון הרשע לוקחים שכר לימוד מההורים פי כמה מהתת שאינם לוקחים, ואחכ מקבלים תקציב משומנת מהממשלה, ועוד עורכים מגביות וכדו' בחול, כי כביכול אין להם מספיק, והמציאות לדאבוננו מראה כי במגביות וכו' מקבלים תת אלו מעשירי חול ומיהודים בתפוצות פי כמה וכמה מהתת על טהרת-הקודש, ומה כל הצעקה וזעקה שנזעקו עכשיו, על אותם תקציבי הממשלה, למה להם אותם תקציבים, בשביל שהמנהל יוכל להסתובב לאן שירצה עם מכונית מכובדת ולהשקיע הכסף בבנק השווצרית – הלזה נקרא שלוחמים לשם-שמים, בשביל הישיבות שלא יקרסו, אתמהה! מה הם מראים לציבור, רחמנות רחמנות!!! לוחמים כביכול על פת לחם. תדעו נאמנה רבותי! המלחמה אינה מלחמה למען התורה, מדובר רק כמה יניח המנהל בבנק השווצרי מליון אחד או חמש מליון, זה כל המדובר, ולציבור מוכרים אותם הנציגים, יראה הציבור לוחמים אנו למען התורה למען הישיבות שלא יסגרו, הבל הבלים! בידעי קאמינא, ישנם בתפוצות אלפי אלפי יהודים שמוזילים כסף רב מכיסם ותומכים במוסדות שלהם פי כמה וכמה ממוסדות שלנו, אכ המלחמה היא רק על כיסו של המנהל. ידוע מה שכותב החזוא דענין החליבה בשבת שהיה אז חשש חילול שבת עי יהודים שומרי תורה ומצות – וכותב, איזה פנים יש ליהודי הזה שיושב בביתו ושר בנעימות כל מקדש שביעי ואותה שעה מתחלל עי שבת קדשינו. אותו פנים יש לאלו שנותנים פתק לקלפי, שעושים בזה יפוי כח ושליחות לאותו האיש ליתן חסות על חילולי שבת, על עבירות חמורות שבחמורות, שנעשים בעיר כולו בפרהסיא, ובחסותו, איזה פנים יש לאותו איש היושב בביתו בשבת ועורך שולחן-שבת שבאותו שעה מתחלל שבת בחסותו ממש, איך נאמר שיש היתר לזה. רק היות שבעד יודע שלעולם לא יצליח לפעול אצל יהודי שומר תומ לחלל שבת במו ידיו או לאכול טריפות חו, מגשר בין הבוחר לבין הנבחר ומרוויח שגם השומרי תומ יסייע בידי מחללי שבת ואוכלי נוט, ולדאבוננו בזה הצליח השטן שגם ליהודים חרדים יהיה חלק ונחלה בכל העבירות די. מחוייב אנו לעשות חשבון נפש בזה, כל אחד מחויב לפעול ולהפעיל גם על אחרים שלא יצביעו, אין צורך להכביר במילים, הדבר ברור ופשוט ביותר, כל אחד יחשוב היטב מה הוא פועל בהפילו פתק לקלפי, איזה גזירות הוא ממשיך עליו די. זכורנו שיחה שהיה בין מרן זיעא לכק הגהק מתוא זל, כק אדמור מתוא התמרמר לפני מרן על הנסיונות המרים והקשים שיש לנו מהציונים, עד כדי שאא לגור כבר באי, ענה לו מרן זיעא, הלזה תקרא נסיונות, נסיונות האמיתיים היו בזמן שץ ימש, בזמנו היו נערים אומרים נביאות בבתי מדרשות, והחזיקו לשץ למשיח ונביא, זה היה באמת נסיון והיו מגדולי הדור שטעו בו, והיו צריכים להרבה התחזקות – משאכ בזמנינו, מהו כל הנסיון? רואים כמה פורקי עול, ריקים ופוחזים, אין שאלה עם מי האמת כזמן של שץ, מכירים היטב פרצופם האמיתי, רק הנסיון הוא נסיון הממון ולא יותר. מרן זיעא הסביר במגבית יסוד לקרן הצלה עהפ ויחפרו לנו את הארץ ופירש בזה דהנה ידוע שהאמוריים הטמינו את כספם בכדי שבני לא ימצאו אותם בהכנסם לארץ, וכוונת בני ישראל בשלחם את המרגלים היתה גם שיחפרו המרגלים ויבדקו היכן הטמינו אוצרותיהם, וכיוון שכוונתם היתה גכ בשביל בצע כסף עכ קלקלו בחזרתם, ואכן יהושע וכלב שהיתה כוונתם נקיה בלתי אל הממון עיניהם, זכו שחזרו בשלום, וכן לענייננו כל מי שיחזיק עצמו בנסיון הממון לבל יפול יזכה כיהושע וכלב לעמוד איתן בכל הנסיונות הקשים. איתא בספהק נועם אלימלך (פ' קדושים) [ומקורו בחסד לאברהם] וזל לעתיד כשיבוא משיח צדקינו יקבץ משיח כל הצדיקים ויביא אותם אל הים אוקיינוס, ויפתח להם האוצרות הגנוזים ויהיה שם אבנים טובות ומרגליות, כסף וזהב הרבה מאד, ויהיו מהם שימלאו כיסם בבצע כסף ובהון רב, וכשמשיח יפרח לגע בקדושתו הגדולה, אזי הצדיקים יפרחו אחריו לגע, ואותם הצדיקים שנטלו האבנים טובות ומרגליות אעפי ששמרו עצמם מכל חטא, לא יוכלו לפרוח עם משיח צדקינו לגע מכובד משאם. חייבים להוסיף תפילות ולימוד התורה והקבה יעזור לבל נתפטם אבנים טובות ומרגליות, הקבה יעזור שנסתפק במה שיש לנו ממקורות כשרים, ושנכוין באמת בכל מעשינו לשם שמים ונזכה ביחד עם כל הצדיקים האמיתיים ללכת לקבל פני משיח צדקינו בבא.
3
חחחחחח הגדויילים חשבו לעבוד עלינו קיבלו מכה כ
שי | 25-10-2018 15:00
מכה כפולה