"חמאס לעולם לא ינצח את ישראל" - סרוגים

"חמאס לעולם לא ינצח את ישראל"

עוזרו של טראמפ ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט: "כל רקטה או עפיפון בוער בדמות צלב קרס, כל מנהרת טרור, רק מביאים את עזה קרוב יותר להרס"

author-image
"חמאס לעולם לא ינצח את ישראל"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ג'ייסון גרינבלט, עוזרו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והנציג המיוחד שלו למו"מ בינלאומי, סבור כי חמאס לעולם ינצח וכי כל מעשה טרור שלו מקרב עוד יותר את עזה להרס.

בטור מיוחד שכתב לעיתון 'ישראל היום', כתב גרינבלט, בין היתר: "הממשל האמריקני מתנגד בתוקף לכל מה שחמאס מייצג, שכן מדובר בארגון טרור שפוגע בחפים מפשע ומתחבא מאחוריהם. לצד זאת, לנוכח דבריו של יחיא סינוואר בריאיון שפורסם ב־5 באוקטובר 2018, נראה כי הוא מסכים עם עמדת הממשל בכמה דברים: שיש להעניק לילדים פלשתינים את מירב ההזדמנויות להפוך לרופאים או לחתור לכל מקצוע אחר שהם חפצים בו, ושיש לאפשר להם "לראות כיצד נראה העולם בצד השני".

גרינבלט ציין כי "אנחנו חולקים את אותו הרצון לראות כלכלה משגשגת בעזה, עם תעסוקה לכל אלו שמחפשים עבודה. שנינו מבינים שמלחמה לא תוביל לחיים טובים יותר לפלשתינים בעזה; למעשה, מלחמה תוביל לעוד סבל, אומללות והפסדים לכולם. ולמרות ההסכמה הזו, הממשל כלל אינו מסכים עם חמאס בכל הנוגע לדרך שתוביל לשיפור חייהם של הפלשתינים. חמאס בחר בטרור, שכן לשיטתו האלימות היא אמצעי להשגת המטרות הפוליטיות. אך גם מר סינוואר אמר כי הדרך הזו נידונה לכישלון. חמאס לעולם לא ינצח את ישראל, וכל רקטה או עפיפון בוער בדמות צלב קרס, כל מנהרת טרור, רק מביאים את עזה קרוב יותר להרס – לא לשגשוג".

"מאז שחמאס תפס את השלטון, הפלשתינים בעזה סובלים מקשיים הולכים וגוברים ומעוני מתעצם. אנחנו, ואחרים בעולם, הבהרנו לחמאס שאם הוא מעוניין שיפסיקו לראות בו ארגון טרור חמוש, עליו לנקוט את הצעדים הבאים: להתנער מאלימות, להכיר בישראל ולקבל על עצמו את ההסכמים הקודמים. הראו לעולם שלחמאס באמת אכפת מהפלשתינים, ותנו לרשות הפלשתינית לחזור כדי שכל הפלשתינים יהיו מאוחדים תחת הנהגה אחת. התחייבו שתפעלו בדרכי שלום ולמען שיפור חייהם של הפלשתינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו