נפתחה שנת הלימודים החדשה במכללת הרצוג - סרוגים

נפתחה שנת הלימודים החדשה במכללת הרצוג

שנת הלימודים במכללה האקדמית הרצוג נפתחה בתנופה, באירוע שכלל הענקת פרסים עבודות סמינריוניות מובחרות. העבודה שהגיעה למקום הראשון בחנה את השאלה מדוע צעירים מהציונות הדתית עוזבים את הדת?

author-image
נפתחה שנת הלימודים החדשה במכללת הרצוג
  (צילום: דוברות מכללת הרצוג)

שנת הלימודים במכללה האקדמית הרצוג נפתחה בתנופה, כשהמכללה מציעה השנה מגוון תכניות חדשות במסלולים שונים.

בבית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש הרא"מ ליפשיץ נפתח חוג חדש לתואר שני בחינוך מיוחד, וכן מסלולים ייחודיים בחוגים הקיימים: "הבעש"ט בירושלים" – בחוג למחשבת ישראל, בדגש על שילוב סיורים בעקבות החסידות בארץ ובמקורותיה באירופה. בחוג לתושב"ע נפתח מסלול בית מדרשי, הפותח בפני המורים מגוון הזדמנויות למפגש ולימוד עם ראשי ישיבות מכל גווני הקשת ועם הדרכים השונות להוראת הגמרא. תכנית "לפני ולפנים" בשיתוף ישיבת מקור חיים, המכשירה מחנכים ומורים למפגשי עומק עם התלמידים, הורחבה ונפתח בה מסלול יעודי גם לנשים.

את אירוע הפתיחה בחרו לציין בהרצוג בהענקת פרסים לעבודות סמינריוניות מובחרות, כאשר 4 העבודות הזוכות נבחרו מתוך 250 עבודות שהוגשו ונבחנו על ידי צוות השיפוט. העבודה שזכתה במקום ראשון הייתה של יונתן ברנשטיין, בהנחייתו של ד"ר אביחי קלרמן, שכותרתה "התמודדות חינוכית רצויה אל מול עזיבת הדת". העבודה עוסקת בשאלה שמטרידה את כלל המגזר הדתי- מדוע צעירים מהציונות הדתית עוזבים את הדת, ומהי הדרך הראויה להתמודד עם תופעה זו ביחס לתכנית היחידה המרכזית לבגרות במחשבת ישראל.

הזוכה בפרס הראשון (צילום: דוברות מכללת הרצוג)

העבודות הזוכות הנוספות עסקו אף הן בנושאים שבליבת החינוך הדתי- ישראלי והשפעותיו: במקום השני זכתה עבודתו של עדן לוי, בהנחיית ד"ר חוי ששון, שעסקה ב "השפעת פרויקט מסע ישראלי בטווח הרחוק". במקום שלישי זכתה עבודתה של טוהר דוד, בהנחיית ד"ר תהילה הרץ – "אחים שלך יכולים פתאום להיעלם – השפעת השהות בפנימיה על הקשר בין תלמידות אולפנה לאחיהן ולאחיותיהן", ובמקום הרביעי זכתה עבודתו של רפאל דיין, בהנחיית  הרב ד"ר אהרון בוזגלו – "תודעת השואה כחלק מעולם הערכים של ציבור הסטודנטים בהשכלה הגבוהה".

בנוסף לחלוקת הפרסים חולק באירוע הפתיחה שי לכל סטודנט והסטודנטים זכו לברכתם של ראש המכללה, הרב פרופ' יהודה ברנדס, ושל נציגי הסטודנטים. במרכז אירוע פתיחת השנה התקיימה הרצאה של ד"ר דורון שר אבי, ראש החוג ללימודי ארץ ישראל, על חינוך סביבתי שאינו עוסק רק באיכות הסביבה.

"אירוע הפתיחה של שנת הלימודים חדשה היא הזדמנות עבורינו לפגוש את הכוחות הרעננים ולהתפעם שוב מצעירים וצעירות שבוחרים להשקיע את מיטב כוחם ומרצם, ולהקדיש את חייהם כדי לתרום לעם ולמדינה בעשיה חינוכית" אמר ראש המכללה. הרב ברנדס ציין כי "הגידול במספרי הסטודנטים והגיוון בחוגים ובתכניות מאפשר לנו לפתח ולשכלל את מסלולי ההוראה בדגש על תוכניות למצוינות ולהעניק לסטודנטים שלנו את מיטב הכלים החדשניים והפדגוגיים לקראת הפיכתם למובילי חינוך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו