בכיר סורי: "ישראל תחשוב פעמיים לפני שתתקוף" - סרוגים

בכיר סורי: "ישראל תחשוב פעמיים לפני שתתקוף"

סגן שר החוץ הסורי התייחס להעברה המתוכננת של מערכת ההגנה הרוסית S-300, שצפויה להתרחש בשבועות הקרובים, ואיים כי "ישראל תצטרך לחשוב פעמיים לפני שתתקוף אותנו שוב"

בכיר סורי: "ישראל תחשוב פעמיים לפני שתתקוף"
  מערכת ההגנה הרוסית S-300 (צילום: שאטרסטוק)

התגובה הסורית למשבר בין ישראל ורוסיה: סגן שר החוץ של סוריה, פייסל מקדאד, התייחס היום (רביעי) להעברה המתוכננת של מערכת ההגנה הרוסית המתקדמת S-300, שנעשית כתגובה להפלת המטוס הרוסי שנעשה לטענת מוסקבה במהלך תקיפה ישראלית.

"התאונה הטראגית של המטוס פתחה את העיניים לתוקפנות הישראלית ולתמיכה שמספקות ארה"ב ומדינות המערב למדיניות ההרסנית הזו נגד סוריה" אמר בראיון לעיתון "אל-ווטן". "ישראל רגילה לבצע תקיפות רבות, תחת כל מיני תירוצים, אבל עכשיו היא תצטרך לחשוב פעמיים לפני שתתקוף אותנו שוב".

כאשר נשאל עם להערכתו ישראל תנסה למצוא דרכים אחרות לבצע תקיפות במדינה לאחר קבלת המערכת החדשה, מקדאד אמר: "תנו לישראלים לנסות, ואנחנו נגן על עצמנו- בדיוק כמו שעשינו בעבר". למרות האיום נגד ישראל, סגן שר החוץ הסורי הבהיר כי "טילי ה-S-300 שרוסיה מתכוונת לספק תוך שבועיים ישמשו להגנה בלבד".

כזכור, ברוסיה הודיעו על סיפוק מערכת ההגנה האווירית בתחילת השבוע, כשהודגש כי ההעברה תתבצע למרות בקשותיה של ישראל בעבר שלא להציב את מערכת ההגנה בשל פעילותה באזור. "בשנת 2013 הסכמנו לעצור את העברת המערכת לסוריה בעקבות בקשת ישראל. אך כעת המצב השתנה, ולא באשמתנו" טען. עוד הוסיף כי רוסיה תפעיל אמצעי שיבוש אלקטרומגנטיים כדי למנוע תקשורת לוויינית מול חופי סוריה.

ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת חריפה על ההחלטה הרוסית, ואמר כי מדובר ב"צעד לא אחראי שיגביר את הסכנות באזור". נתניהו שוחח עם פוטין על ההחלטה, כאשר בשיחה הביע את ביטחונו באמינות תחקיר צה"ל ובמסקנותיו, כפי שהוצגו על ידי בכירי חיל האוויר ביום חמישי האחרון. עוד הבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו