שגריר ישראל מגיב לרוחאני: "מנותק מהמציאות" - סרוגים

שגריר ישראל מגיב לרוחאני: "מנותק מהמציאות"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב בחריפות לנאומו של נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת האו"ם, במהלכו נאמר כי "ישראל מהווה את האיום הגדול ביותר לשלום העולם". לדברי דנון, "רוחאני מממן את הטרור העולמי ומטיף מוסר לישראל"

author-image
שגריר ישראל מגיב לרוחאני: "מנותק מהמציאות"
  שגריר ישראל באו"ם דני דנון (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

התגובה הישראלית לאיראן: שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב הבוקר (רביעי) בחריפות לנאומו של נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת האו"ם, ותקף את הנשיא האיראני על אמירותיו נגד ישראל.

"ביד אחת רוחאני מממן את הטרור העולמי, וביד השנייה מנסה להטיף מוסר לישראל" טען דנון. "פעולותיה של איראן להפצת הטרור בעולם מותירות שביל מדמם, ארוך וחוצה יבשות. לולא תמיכתה הכספית, החמאס לא היה בונה מנהרות לתוך ישראל וחיזבאללה לא היה מחזיק במאגרי נשק עצומים".

"דבריו של רוחאני מנותקים מהמציאות" הוסיף והבהיר. "הם רק מחזקים את המדיניות המתבקשת מהעולם לצאת מהסכם הגרעין ולהציג עמדה איתנה במאבק למען עולם בטוח יותר".

כזכור, אמש רוחאני טען בנאומו כי "ישראל, המצוידת בארסנל גרעיני ומאיימת בבוטות על אחרים בהשמדה גרעינית, היא האיום הגדול ביותר על שלום האזור והעולם ועל יציבותם". עוד תקף בחריפות את ההתנהלות של ישראל מול העימותים ברצועת עזה, ואמר כי "המשבר הדחוף ביותר במזרח התיכון הוא סוגיית פלסטין. הפשעים הבלתי נגמרים של ישראל נגד פלסטין לא היו מתאפשרים בלי העזרה הצבאית של ארה"ב".

בדבריו רוחאני גם תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהבהיר כי "לא נרשה למשטר שמאיים להשמיד את ישראל להשיג נשק גרעיני". "אי אפשר לבטוח במשטרו של טראמפ. המדיניות של ארה"ב כלפי איראן הייתה שגויה למן ההתחלה, והגישה שלה – של התנגדות לרצונותיו של העם האיראני – נידונה לכישלון" טען. "אי אפשר להביא שום מדינה ושום אומה לשולחן המשא ומתן בעזרת כוח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו