טראמפ נואם באו"ם: "ארה"ב מחויבת לשלום בין ישראל לפלסטינים"

טראמפ נואם באו"ם: "ארה"ב מחויבת לשלום בין ישראל לפלסטינים"

הנשיא טראמפ פתח היום את העצרת באו"ם. בנאומו מול מנהיגי העולם תקף את מנהיגי איראן: "זורעים כאוס, מוות והרס" והבהיר: "לא נרשה למשטר שמאיים להשמיד את ישראל להשיג נשק גרעיני"

author-image
טראמפ: "מחויבים לשלום בין ישראל לפלסטינים"
  טראמפ באו"ם (צילום: (צילום: אבי לוי/ פלאש 90))

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם היום (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם. בנאומו מול כל מנהיגי העולם, תקף את איראן: "לא נרשה למשטר שמאיים להשמיד את ישראל להשיג נשק גרעיני", הוא הבהיר.

ברקע העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, אמר טראמפ: "בשנה הזאת לקחנו עוד צעד קדימה, והכרנו בחופש של מדינה ריבונית לקבוע את עיר הבירה שלה, ועל כן החלטתי להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים".

על דברים אלו הוסיף כי ארה"ב מחויבת לעתיד של שלום, שכולל שלום בין ישראל והפלסטינים. לדבריו, "המטרה הזאת מושגת ולא ניזוקה בכך שאנחנו מכירים בעובדות המובנות מאליהן. המדיניות של ריאליות עקרונית, פירושה שלא נהיה בני ערובה לדוגמות, לאידאולוגית, ולמומחים, שהוכח שהם טועים. זה נכון גם בענייני שגשוג ולא רק שלום".

הוא תקף בחריפות את המנהיגים האיראניים: "זורעים כאוס, מוות והרס", כלשונו. על פרישת ארה"ב וישראל מהסכם הגרעין עם איראן אמר: "אנחנו עובדים עם מדינות כדי לקצץ את הסחר עם איראן. אנחנו לא יכולים להרשות לספונסר הטרור הגדול ביותר להחזיק נשק כזה. הם מאיימים על מחיקת ישראל, ומאיימים על ארצות הברית. אסור להם להחזיק את הנשק הזה. אנחנו מבקשים לבודד את איראן כל עוד התוקפנות שלהם תמשיך" .

הנשיא האמריקני הזכיר את  הפגישה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און וציין כי לשניים היו שיחות מועילות מאוד. הוא הדגיש כי מאז פגישתו בסינגפור בחודש יוני האחרון, "הוסר איום ביטחוני – הניסויים בירי טילים או ניסויים גרעיניים נעצרו – וגופות חיילנו הגיבורים הוחזרו לארה"ב",  אך הבהיר כי לעת עתה הסנקציות האמריקניות על צפון קוריאה יישארו על כנן וכי צפון קוריאה תהיה חייבת לנקוט צעדים רבים נוספים.

במרבית נאומו, סקר טראמפ את הישגי ממשלו בשנה החולפת, עם דגש על ההישגים הכלכליים האדירים, כשברקע מלחמת הסחר מתפתחת בין ארה"ב לסין ולאירופה. "לפני שנה עמדתי כאן לפניכם בפעם הראשונה ודיברתי על האיומים העומדים בפנינו והצגתי חזון להשגת עתיד טוב יותר לכל האנושות", אמר טראמפ בפתח נאומו. "היום אני ניצב כאן כדי להציג את ההתקדמות יוצאת הדופן שעשינו. בשנתיים האחרונות הממשל שלי השיג יותר ממה שהצליח להשיג כמעט כל ממשל אמריקני אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין אמון בערבים
יפה יוסף | 25-09-2018 19:59
וגם לא בנוצרים. רק הקבה יביא שלום או שפשוט ימחה את כל אויבנו מעל פני האדמה.