המחלוקת בסוגיית שירת נשים בצבא מתקרבת להכרעה או להתלקחות מחודשת. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמור לפרסם בקרוב פקודה מסודרת בנושא. הפקודה מתנסחת בימים אלה בעצה אחת עם ראש אכ"א ועם הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ.
בראיון ל 'מקור ראשון' דוחה הרב פרץ את הטענה שבסוגיית שירת הנשים ההלכה התכופפה בפני הצבא.
לדבריו, "הרמטכ"ל קשוב מאוד לקולות שנשמעים ולוקח בחשבון הרבה מרכיבים, ובקרוב הוא יפרסם את ההחלטות המלאות שלו בסוגיה".
הרב פרץ עצמו סבור ש"חייל רשאי להשתתף בטקס ממלכתי שיש בו שירת נשים". את פסיקתו זו הוא פרסם בתום התייעצות הלכתית מקפת, שהחלה עוד לפני התקרית המפורסמת בבה"ד 1.
"העבודה ההלכתית בנושא הזה החלה קודם לכן והיינו בעיצומה של גיבוש החלטה. זה תהליך שאתה רוצה לשמוע בו גדולי ישראל, להבין את אלו שפסקו בנושא בעבר, ולבחון אם אנחנו נמצאים באותה סיטואציה. בעודנו לומדים את הנושא, נחת עלינו אירוע בה"ד, 1 ומאז הכול היסטוריה…".
הרב פרץ מדגיש כי "ההחלטה לא אומרת שחייל רשאי להיכנס לאירוע ממלכתי כזה כי אפשר לעגל פינות בהלכה. היא אומרת לו : תיכנס כי אנחנו חרדים למדינה, לצבא, לתקומה ולראשית צמיחת גאולתנו. לכל המרכיבים הללו יש משמעות הלכתית. אני אומר גם לחרדים שאני יותר חרדי מהם, כי אני מקפיד על כל ההלכות, ועל עוד הלכות שהם לא מקפידים ".
כל הדברים שאתה אומר יבואו לידי ביטוי בהחלטת הרמטכ"ל?
"אני לא הרמטכ"ל, אבל אני יכול לומר שההודעה שיצאה כבר היא לא בדיוק זו שהרמטכ"ל ייצא איתה. ישבתי איתו על הנושא כמה פעמים, ראיתי איך הוא שוקל את כל הצדדים ואני יכול להעיד שהוא דן בכך במלוא האחריות".
בפועל, איך תנחה חיילים להתנהג בזמן שירת נשים בטקס רשמי?
"אני אתן הנחיות מפורשות לרבנים מה להגיד לחיילים במצבים כאלו ואני לא רואה צורך לפרט. אני כן יכול לומר שעשיתי עבודה מקיפה בכל הנושא ההלכתי של הסוגיה."
"נפגשתי עם רבני ישיבות הסדר ורבני מכינות קדם־צבאיות ועם הרבה רבנים גדולים בישראל. שמעתי עמדה קיצונית לכאן ולכאן, ואני יכול לומר בבירור שרוב הציבור הרבני הולך עם הדרך שלי ".
==
הכתבה המלאה התפרסה במוסף 'יומן' של מקור ראשון.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
קרן בן יבנה
ובכן, הנימוק של הרב פרץ הוא שיש להיכנס ולשמוע שירת נשים בגלל שאי-כניסה תפגע במדינה, בצבא, בתקומה ובראשית צמיחת גאולתנו. אני לא מבין, למה ש'אנחנו' נוותר ולא הם? הרי ברור...
ובכן, הנימוק של הרב פרץ הוא שיש להיכנס ולשמוע שירת נשים בגלל שאי-כניסה תפגע במדינה, בצבא, בתקומה ובראשית צמיחת גאולתנו. אני לא מבין, למה ש'אנחנו' נוותר ולא הם? הרי ברור שאם הצבא יאפשר באופן חוקי ורשמי לכל הביינישים לצאת, אז לא תיפגע שום מדינה ושום תקומה. רק בגלל שהצבא כופה, אז אם תהיה יציאה סרבנית אז תיפגע התקומה. ובכן, אם ההשלכות הן כל כך חמורות, למה הצבא לא מוותר? כל כך חשוב לו שדתיים ישמעו שירת נשים עד כדי כך שהוא מוכן עבור זה לפגוע בתקומה?? יש כאן נקודה עקרונית. הרבה פעמים אומרים לנו, אם תעשו כך וכך אז תפרוץ מלחמת אחים. טוב - אז למה שאנחנו נוותר על שלנו? אולי שהצד השני יוותר על שלו בכדי שלא תפרוץ מלחמת אחים (אני רומז כמובן לכפר מימון). אם יהיה ברור לנו למעלה מכל ספק שהצד השני לא יוותר, אז נכון שאנחנו נהיה צריכים למצמץ ראשונים. אבל כל עוד שייתכן והם ימצמצו, למה שנתנדב למצמץ קודם. אגב, את הדעה הפרטית שלי לא כתבתי כאן. אני מגיב רק לגופה של כתבה ולגופו של הטיעון המסויים שהובא בה.
המשך 19:48 29.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ביניהם לבין "רופאים רשעים", "אנשים מבולבלים" ושאר ירקות
05:51 29.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
19:32 28.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קרן בן יבנה
ובכן, הנימוק של הרב פרץ הוא שיש להיכנס ולשמוע שירת נשים בגלל שאי-כניסה תפגע במדינה, בצבא, בתקומה ובראשית צמיחת גאולתנו. אני לא מבין, למה ש'אנחנו' נוותר ולא הם? הרי ברור...
ובכן, הנימוק של הרב פרץ הוא שיש להיכנס ולשמוע שירת נשים בגלל שאי-כניסה תפגע במדינה, בצבא, בתקומה ובראשית צמיחת גאולתנו. אני לא מבין, למה ש'אנחנו' נוותר ולא הם? הרי ברור שאם הצבא יאפשר באופן חוקי ורשמי לכל הביינישים לצאת, אז לא תיפגע שום מדינה ושום תקומה. רק בגלל שהצבא כופה, אז אם תהיה יציאה סרבנית אז תיפגע התקומה. ובכן, אם ההשלכות הן כל כך חמורות, למה הצבא לא מוותר? כל כך חשוב לו שדתיים ישמעו שירת נשים עד כדי כך שהוא מוכן עבור זה לפגוע בתקומה?? יש כאן נקודה עקרונית. הרבה פעמים אומרים לנו, אם תעשו כך וכך אז תפרוץ מלחמת אחים. טוב - אז למה שאנחנו נוותר על שלנו? אולי שהצד השני יוותר על שלו בכדי שלא תפרוץ מלחמת אחים (אני רומז כמובן לכפר מימון). אם יהיה ברור לנו למעלה מכל ספק שהצד השני לא יוותר, אז נכון שאנחנו נהיה צריכים למצמץ ראשונים. אבל כל עוד שייתכן והם ימצמצו, למה שנתנדב למצמץ קודם. אגב, את הדעה הפרטית שלי לא כתבתי כאן. אני מגיב רק לגופה של כתבה ולגופו של הטיעון המסויים שהובא בה.
המשך 19:48 29.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ביניהם לבין "רופאים רשעים", "אנשים מבולבלים" ושאר ירקות
05:51 29.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
19:32 28.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר