פרוייקט מיוחד לסוכות: האושפיזין של חננאל דורני - סרוגים

פרוייקט מיוחד לסוכות: האושפיזין של חננאל דורני

אמנים, ח"כים ואישי ציבור נבחרים הצטרפו לפרויקט חג מיוחד בסרוגים, לאירוח וירטואלי בסוכתם. את מי בחר אביב אלוש ועם מי רוצה לשתף פעולה הרב שרלו? והפעם: יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני

author-image
פרוייקט מיוחד לסוכות: האושפיזין של חננאל דורני

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני בחר לארח השנה בסוכתו, את הרב חנן פורת זצ"ל.

"בסוכה שלי הייתי רוצה לארח השנה אדם נהדר שכבר אינו נמצא איתנו, הרב חנן פורת זצ"ל. הרב חנן היה אבן שואבת להתיישבות, אשר הקים במו ידיו עשרות נקודות התיישבות.

ידוע, כי כדי להקים יישובים חדשים לא מספיק להציב קראוון על הקרקע, אלא גם להביא אליה אנשים ומשפחות אשר יהיו הלב הפועם של היישוב. דיירים שזה יהיה ביתם. הרב חנן פורת ז"ל היה איש של אנשים, אשר ידע לקבץ גרעין התיישבות מיוחד לכל יישוב, ולא היה עוזב אותם עד הרגע האחרון. כמו אבא אשר מחזיק את אופניו של ילדו בזמן האימונים, ועוזב כשהוא מוכן לדווש לבדו".

אבן שואבת להתיישבות. דורני על פורת ז"ל (קרדיט: מירי צחי/ מועצת יש"ע, נתי שוחט, פלאש 90)

הרב חנן פורת ז"ל אינו בין החיים, אולם דורני מוסיף כי "חזונו והנהגותיו צריכים להיות תמיד לנגד עיננו. הרב חנן זצ"ל היה שילוב נדיר של איש רוח ומעשה, אשר בנועם הליכותיו ובאישיותו הסוחפת הנהיג את ההתיישבות בחן ובאומץ. אני תקווה כי נדע גם אנחנו, מנהיגי ההתיישבות בהווה ובעתיד, לפעול ברוח זאת, של הובלה נחושה מתוך אהבת אדם ואמונה בצדקת הדרך".

אנו עוסקים כעת במועצת יש"ע בפרויקט חשוב, אשר קשור באופן ישיר לפועלו של הרב חנן. פרויקט תיעוד ותיקי ההתיישבות, שמטרתו להסריט ולתעד את ראשוני המתיישבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יתחיל בקרוב. יחד עם מרכז בגין ובסיוע השרה גילה גמליאל, יתועדו בשלב ראשון 100 ממייסדי ההתיישבות אשר יספרו את סיפורה למען העתיד. אנו מקווים כי פרויקט זה יוציא לאור את סיפור תחילת ההתיישבות ויבהיר לדור הווה והעתיד את החזון ואת האמונה שאיתה התחלנו.

מה אתה רוצה לאחל לכבוד החג?

אבקש לאחל לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ולכל ידידי ההתיישבות חג סוכות שמח. אני מזמין את כולם לטייל בחול המועד באתרים הנפלאים שיש לנו בחבל הארץ היפהפה הזה. בחג הזה ישנם עשרות אירועי תיירות, פסטיבלים ומופעים אשר פרוסים מהשומרון שבצפון דרך בנימין, גוש עציון והר חברון שבדרום, עבור בבקעת הירדן בואכה צפון ים המלח. נשמח לראות את כולם מבלים יחד איתנו בחג הזה. חג שמח!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו