רגב וכחלון סיכמו: האיסורים שימנעו תקציב מגופים שיחתרו נגד המדינה

רגב וכחלון סיכמו: האיסורים שימנעו תקציב מגופים שיחתרו נגד המדינה

חוק "נאמנות בתרבות" של השרה מירי רגב מלפני כשנתיים, צפוי להיות מקודם עם חזרת הכנסת מהפגרה. לפיו, ימנע תקציב מגופים נתמכים "החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה"

רגב וכחלון סיכמו: יימנע תקציב מגופים נגד המדינה
  (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

חוק "נאמנות בתרבות" אותו הגתה השרה מירי רגב לפני כשנתיים, צפוי להיות מקודם עם חזרת הכנסת מהפגרה מיד לאחר החגים.  לאחר וויכוחים רבים שהיו לה עם שר האוצר משה כחלון החליטו השניים לקדם במשותף תיקון לחוק התרבות והאמנות שימנע תקציבים מגופים נתמכים "החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה", כלשון החוק שהיה עד כה תחת 'חוקי הנכבה'.

הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור

כאמור, תוסר התמיכה מגופים שיבצעו את אחד מחמשת המעשים האיסורים שנקבעו. לפי הם: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור; תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל; מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה.

במחנה הציוני תקפו את רגב, על קידומו מחדש של החוק.  יו״ר הסיעה ומרכז האופוזיציה יואל חסון השיב לה: ‏״מירי, בהצגה הזו היינו כבר. ‏שרת תרבות ההשתקה ‏מוסיפה עוד חוק ממוחזר לסלסלת החוקים האנטי דמוקרטיים של ממשלת ישראל".

גם איילת נחמיאס ורבין ממפלגתו, האשימה את רגב ש"מנסה להפעיל שטאזי בתרבות הישראלית. האופן בו רגב מסייעת לריסוק הדמוקרטיה הישראלית שבה אנחנו מתהדרים, בצדק, מול העולם, הוא כרסום מוחלט וטוטלי של חופש הביטוי.

ורבין תלתה את הצעד של רגב כפופוליסטי בשל הבחירות בליכוד: "השרה רגב כמו יתר השרים מתחרים על המיקום בפריימריז, ולא מי יעשה עבודה יותר טובה עבור הציבור הישראלי. הליכוד שוכחים שיש כאן מדינה לשמור עליה אחרי הבחירות."

מיכל בירן הוסיפה: "לא מדובר על על נאמנות למדינה – מדובר על נאמנות לביבי ולרגב".כשלדבריה, "רגב מנסה ליצור נורמה שלפיה מי שלא מתיישר עם הדעות של מרכז הליכוד – לא ראוי להיות חלק מהשיח התרבותי. מי שלא עונה אמן אוטומטי על כל פעולה של הממשלה, מי שמבקש לבקר, נזרק מחוץ למחנה", טענה בחשבון הטוויטר שלה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה סוכם לגבי האבא החמוד של גברת רגב?
שרלוק | 21-09-2018 16:29
מה סוכם לגבי האבא החמוד של גברת רגב?