שקד מלכא זועמת: "החלטה מבזה; איפה הצדק?" - סרוגים

שקד מלכא זועמת: "החלטה מבזה; איפה הצדק?"

שקד מלכה, אחותה של לוחמת הדס מלכא הי"ד, שנרצחה בפיגוע דקירה בירושלים, זועמת על ההחלטה לקצר את עונשם של הסייענים ברצח אחותה: "איפה הצדק?"

author-image
שקד מלכא זועמת: "החלטה מבזה; איפה הצדק?"
  (צילום: מג"ב)

שקד מלכה, אחותה של לוחמת הדס מלכא הי"ד, שנרצחה בפיגוע דקירה בירושלים, זועמת על ההחלטה לקצר את עונשם של הסייענים ברצח אחותה ותוהה, עוד לפני ההחלטה, איך בכלל מקיימים דיון על קיצור העונש.

"תדמיינו סיטואציה", כתבה מלכא. "וועדה של מספר אנשים יושבים במעגל ומעלים את נושא קיצור עונשם של המסייעים לרצח של אחותי לוחמת מג״ב הדס מלכא הי״ד לדיון".

"לפני יומיים נכנסתי סתם לדפדף ברשתות החברתיות. פתאום עולים פוסטים זועמים של אנשים על כך שקיצרו את העונש של המסייעים לרצח של אחותי ושאחד מהם משוחרר כבר שלושה חודשים. הודעות וטלפונים מאנשים שאומרים לי כמה הם כועסים ואני לא מודעת לכלום".


"אני רוצה להבין; איך לעזאזל האנשים האלה שישבו בוועדה, שהתפקיד שלהם הוא לשמור על הצדק, הגיעו למצב שהם דנים בקיצור העונש למסייעים לרצח של אחותי? למה לתת לדיון הזה להגיע לוועדה מלכתחילה? איך הדיון הסתיים בזה שהשופטת זוהר דולב חותמת על כך שהעונש יקוצר? איפה הצדק שהם אמורים לשמור עליו בתור אלו שיושבים שם בתפקיד הזה? עזבו בתור אלו שיושבים שם בתפקיד הזה, איפה ההיגיון האנושי וערכי המוסר שלהם בתור בני אדם? ואם זה היה אחד מבני משפחתם של אחד מאלו שישבו שם בוועדה, אני בטוחה שהדיון לא היה נגמר ככה, אבל אם זאת לוחמת במדינת ישראל שנתנה את החיים שלה אז כן?".

צפו בהריסת הבית של רוצח הדס מלכא הי"ד

"זה לא שונה מזה שכל מי שידע על ההחלטה המבזה הזאת והיה שותף לה, ילך עכשיו ללוחמים שלנו ששומרים עלינו יום ולילה ונלחמים בשביל שאנחנו נחיה כאן במדינת ישראל, ויגיד להם; 'שומעים? המחבל שעתיד לרצוח אתכם או זה שסייע למחבל לרצוח אתכם, אז העונש שלו יקוצר, כי ככה החלטנו'".

"זה שהיא כבר לא כאן לא עושה את זה שונה בשום אופן. לא מספיק שהעונש שניתן להם ובכלל למחבלים במדינת ישראל לא מבטא בשום צורה את חומרת העבירה, עוד מחפשים איפה להקל עליהם?? לא רואה שום סיבה הגיונית וצודקת לקצר את העונש שלהם ועוד לא מספיק, לא ליידע אותנו בשום דבר בעניין, לעשות הכל מאחורי גבינו ולא לתת לנו את הזכות להביע את דעתנו בעניין. אני כותבת בתור אחות של ובשם משפחתי, אבל גם בתור אזרחית במדינת ישראל שדורשת תשובות להחלטה התמוהה והמבזה הזאת כי לא ייתכן שבמדינת ישראל תעלה אפילו האופציה לקצר את עונשם של מחבלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך אמר הרב רפאל זר שליט"א:" בג"ץ - בית הדין
אוראור | 20-09-2018 14:31
הגבוה לצדק - מרב שהצדק שם גבוה - אי אפשר לראות אותו - ועם משקפת צריך לחפש אותו - ועם השופטים שם צדק זה שם של כוכב - ואין עוד מה להוסיף!