זוכי אות המשפט העברי: ד"ר איתמר ורהפטיג ופרופ' יעקב בזק

זוכי אות המשפט העברי: ד"ר איתמר ורהפטיג ופרופ' יעקב בזק

נשיא המדינה נפגש היום עם זוכיי אות יקיר המשפט העברי לשנת תשע"ח, ד"ר איתמר ורהפטיג ופרופ' יעקב בזק ""כמעט לכל דבר יש בסופו של דבר תשובה במקורות"

author-image
זוכי אות המשפט העברי: ד"ר ורהפטיג ופרופ' בזק
  (צילום: קובי גדעון, לע"ם)

נשיא המדינה רובי ריבלין, נשא דברים היום (א') במפגש עם זוכי אות יקיר המשפט העברי לשנת תשע"ח, ד"ר איתמר ורהפטיג ופרופ' יעקב בזק. עוד השתתפו באירוע שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה.

הנשיא ברך את זוכי הפרס וציין את חשיבות המשפט העברי בישראל: "כמעט לכל דבר יש בסופו של דבר תשובה במקורות. אנחנו משתמשים בדוגמאות שבאות לנו מהמקורות שלנו גם בוויכוחים היותר נוקבים שמתקיימים בציבור גם בימים אלה. העקרונות היהודיים מדברים על צדק ועקרונות נוספים שמחויבים לצד המשפט כדי שנהיה חברה מתוקנת, חברה מאוזנת עם עקרונות המנחים אותנו". את דבריו חתם הנשיא בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה.

מעשה חשוב במדינת ישראל

מדבריי שרת המשפטים ח"כ אילת שקד: "חיזוק המשפט העברי הוא מעשה חשוב ביותר במדינת ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי. לאחרונה ביצענו מספר פעולות מצדנו לחיזוק השימוש במשפט העברי. כך, אנחנו פועלים לתמרוץ בתי דין לממונות הדנים לפי המשפט העברי וכך הוספנו תקן חדש של יועץ משפטי למשפט העברי בבית המשפט העליון.

באופן דומה פעלנו לקידום הנחיות היועמ"ש להבאת עמדת המשפט העברי בכל תזכיר חוק ממשלתי. אני מברכת את מקבלי אות יקיר המשפט העברי, השופט בדימוס פרופ' יעקב בזק והרב ד"ר איתמר ורהפטיג, שפעלו ופועלים רבות למען הנושא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יש חוק שאף פעם לא יעתירו בגינו לבית המשפט
יפה יוסף | 16-09-2018 17:04
וזהו חוק העבדים.העבד בהיותו עבד לא מסוגל לעתור לשחרורו.העבד בעצמו צריך לדעת את החוק וזכותו בעקבות כך.בחוק העברי העבד משתחרר אחרי 6 שנות עבדות .האדון מחוייב לשחרר אותו אבל בגלל שהאדון בדרך כלל לא מוכן לוותר על נכס יקר כל כך הוא לא משחרר .האדון גם מחוייב להעניק לעבד המשוחרר מנכסיו.וגם את זה האדון לא מוכן לקיים.לכן העבד צריך לדעת שיש לו זכות לעזוב את אדונו והקבה ימלא את המענק.