מדוע טראמפ החליט לשלוח סמס לכל אזרחי ארה"ב? - סרוגים

מדוע טראמפ החליט לשלוח סמס לכל אזרחי ארה"ב?

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי ממשל הבית הלבן יישלח הודעת סמס לכל אזרחי ארה"ב ביום חמישי הקרוב- זאת כחלק מניסוי במערכת התראות חדשה למקרי חירום. בהודעה ייכתב כי מדובר ב"התראה נשיאותית"

author-image
מדוע טראמפ החליט לשלוח סמס לכל אזרחי ארה"ב?
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום (ראשון) כי ממשל הבית הלבן יישלח הודעת סמס לטלפונים הסלולריים של כל אזרחי ארה"ב ביום חמישי הקרוב. ההודעה תישלח כחלק מניסוי במערכת התראות סלולרית חדשה שפותחה על ידי הממשל האמריקני, שנועד לשלוח לאזרחים התראות במקרי חירום.

הניסוי נערך בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לניהול מקרי חירום, שעבדה על פיתוח מערכת ההתראות הסלולרית החדשה בשלושת השנים האחרונות בשיתוף עם חברות הסלולר בארה"ב. בהודעת הניסוי שתישלח ייכתב כי מדובר ב"התראה נשיאותית", ותוכן ההודעה יאמר כי "זהו ניסוי של מערכת ההתראות הארצית של הבית הלבן. אין צורך לנקוט בכל פעולה".

עד היום הרשות השתמשה במערכות התראה אזוריות, ששלחו הודעות במקרי חירום לתושבי העיר או המדינה שבה האירוע התרחש- אך זו תהיה הפעם הראשונה שבה התראה על מקרה חירום נשלח לכל אזרחי ארה"ב בו זמנית. המערכת הארצית נבנתה בהוראתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, כאשר הסמכות לקביעה באילו מקרים יישלחו הודעות תהיה בידיו של נשיא ארה"ב המכהן. לאזרחים לא תהיה אפשרות למנוע את קבלת ההודעות, ובבית הלבן הבהירו כי ישתמשו במערכת הארצית רק במקרי חירום לאומיים.

ברשות הלאומית לניהול מקרי חירום אמרו כי מעל 36 אלף הודעות נשלחו במערכות ההתראה האזוריות מאז שנת 2012. ההתראות הזהירו את הציבור מפני מגוון מקרי חירום, החל מגלי חום צפויים וסופות הוריקן, ועד להודעות על ילדים נעדרים.

בינואר האחרון התרחשה תקלה במהלך ניסוי פנימי שנערך במערכת ההתראות של הוואי- וכתוצאה אלפי תושבים קיבלו הודעת סמס בה נאמר כי האזור נתון תחת מתקפה של טילים בליסטיים. "עדכון חירום: איום של טילים בליסטיים לעבר הוואי" נכתב בהודעה המלחיצה. "חפשה מחסה מיידי. זה לא תרגיל". רק כעבור 40 דקות התברר כי מדובר באזעקת שווא, כאשר מושל הוואי דייויד איגה הסביר כי מדובר ב"טעות אנוש". "מישהו לחץ על הכפתור הלא נכון" טען. "זה היה מצער ולא הכרחי. נעשה הכל על מנת לוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סתם רוע
ארי | 16-09-2018 18:35
בתור תושב ניו יורק מדובר בעיקר במערכת מטרידה שולחת התראות חירום על כל טיפת גשם. נס שיש דרך לחסום את זה