בהלה בהוואי: תושבים קיבלו הודעה על מתקפת טילים - סרוגים

בהלה בהוואי: תושבים קיבלו הודעה על מתקפת טילים

תושבי הוואי קיבלו הודעת סמס מלחיצה שהודיעה על מתקפת טילים על האי האמריקני. "זה לא תרגיל. חפשו מחסה מיד" נאמר בהודעה ששודרה גם בערוצי הטלוויזיה. רק כעבור 40 דקות התברר כי מדובר באזעקת שווא

author-image
בהלה בהוואי: תושבים קיבלו הודעה על מתקפת טילים
  קיבלו התראה על מתקפת טילים. העיר הונולולו בהוואי (צילום: שאטרסטוק)

אזעקת שווא מדאיגה: תושבים רבים בהוואי קיבלו אמש הודעות סמס בה נאמר כי האזור נתון תחת מתקפה של טילים בליסטיים. "עדכון חירום: איום של טילים בליסטיים לעבר הוואי" נכתב בהודעה המלחיצה. "חפשה מחסה מיידי. זה לא תרגיל".

בנוסף לשליחת ההודעות ברשתות הסלולר, ההודעה הוצגה גם בערוצי הטלוויזיה המקומיים ובתחנות הרדיו האזוריות, והובילה לבהלה רבה באי הממוקם באוקיינוס השקט. "אנשים התחבאו מתחת לשולחנות, ונכנסו במהירות לבניינים" סיפרה תושבת הונולולו איימי פוטינגר, בראיון לרשת CNN. "כשאתה מקבל הודעה כזו, איך לך מושג מה הולך לקרות. זה היה מפחיד מאד" טען טום הוג' בראיון לרשת ה-BBC.

רק כעבור 40 התברר כי מדובר באזעקת שווא. "לא זוהה שום איום של שיגור טיל בליסטי לעבר הוואי" הרגיע מפקד צבא ארה"ב באוקיינוס השקט.  מושל הוואי דייויד איגה טען כי מדובר ב"טעות אנוש" שנגרמה במהלך חילוף משמרת במהלך בדיקה של מערכת ההודעות הלאומית.

ההודעה שקיבלו תושבי הוואי (צילום: עמוד הטוויטר Ace.Exe)

איגה הוסיף כי הוא מתנצל על הבהלה שנגרמה. "מישהו לחץ על הכפתור הלא נכון" טען. "זה היה מצער ולא הכרחי. נעשה הכל על מנת לוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

מפקד מוקד החירום בהוואי וורן מיאגי אמר כי בעקבות האירוע הוחלט על שינוי באופן ההתנהלות של מערכת החירום הלאומית, כך ששליחת התראה על מקרה חירום תדרוש אישור של יותר ממפעיל אחד. "היינו צריכים לתפוס את הטעות הזאת" אמר בראיון לתקשורת המקומית. "זה לא יקרה שוב".

האירוע הנוכחי מתרחש על רקע האיומים של צפון קוריאה בשיגור טילים בליסטיים לעבר ארה"ב. הוואי, שנחשבת למדינה האמריקנית הקרובה ביותר לצפון קוריאה, הוגדרה כמטרה עיקרית של המדינה האסייתית.

שליט קוריאה קים ג'ונג און טען בשבוע שעבר כי למדינתו יש טילים גרעיניים שמסוגלים להגיע לכל שטחה של ארה"ב. "הכוחות הגרעיניים של צפון קוריאה הם מציאות, ולא רק איום", אמר. "נמשיך להחזיק את הנשק כל עוד ארה"ב ובעלות בריטה ימשיכו עם משחקי המלחמה והסחטנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו