הכנסת תקים וועדת חקירה על סיכול מינויו של גל הירש - סרוגים

הכנסת תקים וועדת חקירה על סיכול מינויו של גל הירש

ועדת הפנים של הכנסת החליטה להקים וועדת חקירה פרלמנטרית, לבדיקת סיכול מינויו של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה; ח"כ בני בגין נמנע. הדבר טעון גם אישור של מליאת הכנסת

הכנסת תקים וועדת חקירה על סיכול מינויו של גל הירש
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

בתום דיון סוער החליטה היום (חמישי) ועדת הפנים של הכנסת להקים וועדת חקירה פרלמנטרית, לבדיקת סיכול מינויו של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ח"כ בני בגין נמנע. אולם הדבר טעון אישור של מליאת הכנסת שנמצאת בפגרה.

תחת הכותרת "טענות לשימוש בחקירות רדומות לטובת סיכול פוליטי", תוקם הוועדה עליה אמר יו"ר הוועדה חה"כ יואב קיש כי היא "מחוייבת לציבור לבדיקת העניין". בהצעתו תמכו 6 ח"כים, 3 התנגדו וחה"כ בגין נמנע.

בהמשך הבטיח  קיש לפרק את ועדת החקירה הפרלמנטרית אם תוקם ועדת בדיקה ממלכתית ואמר כי יכנס במקביל את ועדת המשנה החסויה לביטחון פנים לדון בנושא.

"ניסיון סיכול של מינוי הוא איום על הדמוקרטיה ופגיעה בביטחון המדינה", הוסיף קיש והתייחס למסמך מני יצחקי- בו רוכז במשטרה חומר מודיעיני על נבחרי ציבור. "יש פה הדלפה של מסמך סודי ורגיש ואני מבקש מהמפכ"ל לפעול כדי לגלות את ההדלפה הזו".

לדבריו, "מדובר במהות הפיקוח הפרלמנטרי. מערכת אכיפת החוק היא מערכת חשובה מאוד וגם היא כפופה לפיקוח הפרלמנט". קיש הודה לחברי הועדה שתמכו בדרישה הבסיסית לרדת לחקר האמת והצביעו בעד הקמת ועדת החקירה.

נציין, כי לאחר אישור הוועדה, מצביעה על ההצעה מליאת הכנסת ולאחר אישורה עוברת ההצעה לוועדת הכנסת אשר מחליטה על הרכבה, סמכויותיה ותפקידיה של הוועדה ומעבירה את ההצעה על הקמת ועדת החקירה לאישור סופי של מליאת הכנסת.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ברוך תהיה איש יקר מר יואב קיש ושנה טובה מתוקה
עם ישראל חי | 06-09-2018 20:55
יהי ה' עמך בכל אשר תפנה למען עם ישראל הכשר