בהתאם לדיל: אותם רבנים ייבחרו בשנית למועצת הרבנות הראשית

בהתאם לדיל: אותם רבנים ייבחרו בשנית למועצת הרבנות הראשית

150 אישי ציבור ורבנים צפויים לבחור היום (רביעי) עשרה רבנים שייעמדו בראש מועצת הרבנות הראשית. לפי הדיל שנחתם בין הבית היהודי והמפלגות החרדיות הרשימה לא תשונה בקדנציה זו

author-image
ללא שינוי: אותם רבנים ייבחרו למועצת הרבנות הראשית
  אסיפת הרבנות הראשית (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90)

המפלגות הדתיות חתמו על דיל משולש כמו בבחירות ב-2013, כשהאסיפה הבוחרת שתתכנס היום (שלישי) תקבע את ההרכב של מועצת הרבנות הראשית ללא שינויים. בהתאם להחלטת מפלגת הבית היהודי לתמוך במועמדות הרבנים המכהנים לקדנציה נוספת תוך הסכמה עם המפלגות החרדיות.

לפי ההסכם בין מפלגות "הבית היהודי", ש"ס ו"יהדות התורה" הרשימה לא תשונה וכל חברי מועצת הרבנות הראשית המכהנים ימשיכו לכהן קדנציה נוספת ויהיו המועמדים של שלושת המפלגות, מה שהופך ככל הנראה את הבחירות למיותרות. הרבנים ייבחרו בשנית למועצת הרבנות הראשית

על פי חוק הרבנות הראשית לישראל, חברי ​המועצה (שהיא הגוף העליון של הרבנות בישראל) נבחרים על ידי גוף המכונה "האסיפה הבוחרת" המורכב מ-150 נציגים, מתוכם 80 רבנים ו-70 נציגי ציבור הכוללים ראשי מועצות מקומיות, ראשי מועצות דתיות, נציגי שר הדתות ונציגי הממשלה והכנסת.

150 בהם כאמור אישי ציבור והרבנים מכל הארץ צפויים לבחור בנבחרת של עשרה רבנים שירכיבו את נבחרת הרבנים עליונה של הממסד הרבני בישראל.

מדובר באחת ממערכות הבחירות המשפיעות ביותר על זהותה הדתית של מדינת ישראל, משום שהגוף בו חברים 16 חברים, הוא שמחליט את ההחלטות בנושאי הנישואין, הקבורה, הכשרות וייתכן שגם הגיור. הוא הגוף החשוב של  ישראל שנותן מענה לתשובות הלכתיות ומשפיע על כל אזרח ישראלי. המועצה מתכנסת פעם בחודש ויש לה השפעה מכרעת כמדינה יהודית בו היא אמורה לייצג את הציבור כולו.

ביום רביעי שעבר נערכה פגישה בין סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן- המטפל בתחומי הדת והמדינה במפלגת הבית היהודי, לבין נציגי המפלגות החרדיות, בה הושגה ההסכמה הגיעה בעקבות התייעצות עם בכירי רבני הציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן.

רשימת הרבנים  המכהנים כיום במועצת הרבנות הראשית כוללת את את רבה של צפת- הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת מרכז הרב- הרב יעקב שפירא, רב העיר קרית אונו- הרב רצון ערוסי, יו"ר ועד רבני זק"א- הרב יעקב רוז'ה, רב העיר גבעתיים- הרב יוסף גליקסברג, רב העיר מבשרת ציון- הרב שמעון אליטוב, רב העיר רעננה- הרב יצחק פרץ, רב העיר מגדל העמק- הרב יצחק דוד גרוסמן וראש תחום נישואין ברבנות הרב יצחק רלב"ג. הרב האחרון הוא רב העיר נשר- הרב יצחק לוי, שיהיה המועמד המוביל להחליף את הרב אברהם יוסף שנאלץ לפרוש ממועצת הרבנות בעקבות הסכם טיעון שחתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אחד הגופים הפחות רלוונטים לצערנו, פשוט פספוס
דוד ס"ט | 05-09-2018 11:15
מישהו או מישהי התחזקו בקיום תורה ומצוות בגלל פעולותיו של גוף זה?