אבן מאזן חשף: אני נפגש עם ראש השב"כ פעם בחודש - סרוגים

אבן מאזן חשף: אני נפגש עם ראש השב"כ פעם בחודש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר במפגש עם ח"כים וחברי תנועת "שלום עכשיו" כי נציגיו של נשיא ארה"ב הציעו לו תכנית מדינית המתבססת על קונפדרציה עם ירדן. לטענתו, הוא מוכן לרעיון אך רק אם ישראל תהיה חלק מכך

אבן מאזן חשף: אני נפגש עם ראש השב"כ פעם בחודש
  (צילום: פלאש 90)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ראשון) במפגש עם מנכ"לית תנועת "שלום עכשיו" שקד מורג וחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני) כי צוות המשא ומתן מטעם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע לו תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם ירדן. אבו מאזן אמר בתגובה כי יסכים לכך רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה.

בנוסף, במהלך המפגש חשף אבו מאזן כי הוא נפגש עם ראש השב"כ, נגב ארגמן, "פעם בחודש", וכי הוא הנחה את אנשיו להיפגש מדי יום עם גורמים ישראליים העוסקים בתיאום ביטחוני.

"השליחים האמריקנים ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט שאלו אותי האם אני מאמין בפדרציה עם ירדן" אמר בפגישה. "אני אמרתי שכן, אני רוצה קונדפרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו, והם אמרו שהם לא יודעים". עוד ציין כי נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ארבע פעמים, ולטענתו בכל הפגישות הנשיא האמריקני אמר שהוא בעד חזון שתי המדינות.

בהמשך דבריו חזק ותקף את ארה"ב על הפסקת העברת כספי הסיוע לתכנית האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א). "ארה"ב עויינת כלפי הפלסטינים וסוגרת את תהליך השלום" טען. "הם רוצים לחסל את אונר"א לגמרי".

כזכור, בחודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא אינו רואה דחיפות בקידום תכנית השלום עם הפלסטינים. "זה עניין של טראמפ אם הוא רוצה לקדם את זה" טען במהלך כנס המדינות הבלטיות המתקיים בליטא. " הוא אומר דברים בעניין הזה וזה יכול לבוא, למרות שאני לא רואה דחיפות בנושא הזה. האמריקאים חושבים על זה, הם לא עיוורים, אבל אני לא יודע – כשיציעו נראה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בעבר כי "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר במשא ומתן עם הפלסטינים כי היא זכתה בדבר גדול מאוד; ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה והעברת השגרירות". עוד טען כי "הפלסטינים יקבלו משהו טוב", בתמורה להכרה זו. עם זאת, הנשיא הוסיף כי ההכרה בירושלים והעברת השגרירות "היו מהלכים נכונים, כי הורדנו אותם משולחן המשא ומתן. כעת הגיע התור של ישראל והפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן. תמיד אמרו שזו העסקה שהכי קשה לסגור- בואו נראה מה יקרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היינו מופתעים - אם לא היינו מבינים
אוראור | 03-09-2018 12:07
שזה דווקא מאוד הגיוני - והמבין יבין.