משרד החוץ נגד אונר"א: "מטרתו לחסל את ישראל" - סרוגים

משרד החוץ נגד אונר"א: "מטרתו לחסל את ישראל"

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון גינה את ההתנהלות של ארגון אונר"א ובירך על ההחלטה של ארה"ב לבטל את הסיוע לארגון: "המטרה היחידה של הארגון היא לשמר כלי בלתי לגיטימי, שמטרתו לחסל את מדינת ישראל"

author-image
משרד החוץ נגד אונר"א: "מטרתו לחסל את ישראל"
  יוצא נגד אונר"א. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

משרד החוץ נגד אונר"א: דובר משרד החוץ עמנואל נחשון גינה היום (ראשון) את ההתנהלות של תכנית האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), ובירך על ההחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבטל את העברת כספי הסיוע לארגון.

"אונר"א פועל להנציח את המיתוס של מעמד ה'פליט' הנצחי של הפלסטינים" כתב נחשון בטוויטר. "המטרה היחידה של הארגון היא לשמר כלי בלתי לגיטימי, שמטרתו לחסל את מדינת ישראל. אונר"א היא לא הפתרון, אלא חלק מהבעיה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בהפסקת המימון האמריקני. "ארה"ב עשתה דבר חשוב מאוד בכך שהפסיקה את המימון לסוכנות הנצחת הפליטים. זו החלטה מבורכת וחשובה, ואנו תומכים בה" אמר בטקס פתיחת שנה בבית הספר הממלכתי דתי ביד בנימין. "צריך לבטל את מוסד הפליטות, לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפלסטינים".

כזכור, משרד החוץ האמריקני הודיע אמש כי ממשל טראמפ החליט להפסיק לחלוטין את העברת כספי הסיוע לתכנית האו"ם, זאת על רקע הביקורת כלפיו וכחלק מההערכה המחודשת לגבי מדיניות החוץ של ממשל ארה"ב. בהודעה הודגש כי ארה"ב תנסה להעביר סיוע לפליטים הפלסטינים בערוצים אחרים, אך לא דרך אונר"א. קיצוץ המימון לארגון יחסוך לארה"ב 350 מיליון דולר לשנה, שיועברו במקום לארגונים אחרים. דוברת משרד החוץ, הת'ר נויארט, אמרה כי ההחלטה התקבלה לאחר ש"הממשל בחן את הנושא בקפידה",  וכן טענה כי אונר"א הוא "ארגון פגום מיסודו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו