מסתמן: זה הפתרון למשבר משגיחי הכשרות ברבנות - סרוגים

מסתמן: זה הפתרון למשבר משגיחי הכשרות ברבנות

הסערה שמאיימת על משגיחי הכשרות ככל הנראה מגיע לסיומה: לפי הפתרון המוצע, העסקת המשגיחים בארץ תתבצע באמצעות כ-6 חברות אזוריות שיהיו בבעלות ובפיקוח ממשלתי ולא על ידי בעל העסק כפי שנהוג היום

author-image
מסתמן: זה הפתרון למשבר משגיחי הכשרות ברבנות
  משגיחי כשרות. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yaakov Naumi/FLASH90)

הסערה שמאיימת על משגיחי הכשרות ככל הנראה מגיע לסיומה: כאשר לפי הפתרון המוצע, העסקת המשגיחים בכל הארץ תתבצע באמצעות כ-6 חברות אזוריות שיהיו בבעלות ובפיקוח ממשלתי ולא על ידי בעל העסק כפי שנהוג היום, כך פורסם באתר כיכר השבת.

לפי הדיווח, קיים היום סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס) פגישה  יחד עם בכירי משרד המשפטים, בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על השכר, מנכ"לי הרבנות והמשרד לשירותי דת והפרקליט המלווה בעתירה, בסיומה סוכם על קידום הפצת תזכיר חקיקה, שיוצג לכלל הגורמים בימים הקרובים, בו העסקת משגיחי הכשרות בכל הארץ תהיה באמצעות שש חברות אזוריות, שיהיו בבעלות ובפיקוח ממשלתי, ובכך תימנע הפגיעה במשגיחים.

הפתרון יחסום את צעדיו המתכוננים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבטל את מונופול הרבנות על הכשרות. במידה ולא תיושם פסיקת בג"ץ שמחייבת ניתוק יחסי משגיחים עם בעלי העסקים. בנוסף, התרחיש יתקיים גם אם לא יוסדר שכר המשגיחים כך שלא יקבלו את משכורתם באמצעות העסקים עליהם הם מפקחים.

עובדים במועצות הדתיות

במכתב ששיגר הרב הראשי יצחק יוסף למנדלבליט, הזכיר כי ישנם פתרונות שהוצעו בעבר לצורת ההסדרה של העסקת משגיחי הכשרות. כשלדברי הרב, הפתרון הפשוט שימנע כל פגיעה במשגיחי הכשרות הוא קליטת משגיחי הכשרות כעובדים במועצות הדתיות, "פתרון שמשום מה משרד האוצר מסרב לאשרו", ציין הרב.

בנוסף ביקש מהיועץ שיכפה על משרד האוצר ליישם את הפתרון האמור ובכך לשים קץ לסאגה המתמשכת. "הבחירה בדרך הקלה, שהיא פגיעה בציבור החלש של משגיחי הכשרות והותרת הזירה לבית המשפט איננה הפתרון הרצוי והנכון", סיכם הרב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מרוב השגחה על המיים'' ישראל מתייבשת''
צביקה | 29-08-2018 21:21
כל דבבר שהמשגיחים של ----- נגעו .התחרבש.מי שרוצה לקבל בשר פיגולים קפוא שיקנה כשר ומוכשר.רבותי הבשר רקוב מסוכן קלקלו אותו המשגיחים.הפשירו גושים של קילו ומעלה .שטפו במיים המליחו עד כבישה. ושוב שטפו את הבשר .ארבע שעות הבשר מחוץ למקפיא בחום של שלושים מעלות צלזיוס.טונות של בשר רקוב נמצא ברשתות.
כשרות
מוששש | 29-08-2018 22:13
לכו תבדקו את הקומבינות בעיריות מתי יהיה מונופול לחברת חשמל ומכבא אש רודפים קנאים עולם התורה הכשרות והשבת מיתחזק
2
כל הכשרות זה כסף
אבי | 29-08-2018 22:52
חבורת פושעים אתם המשגיחים לא תזכו ליום ובריאות כל ימי חייכם אני מתבייש ביהדות לא קונה כשר ולא מפרנס את הגנבים אוכלי חינם
3
משגיח כשרות זה עניין מיותר...
מיכאל | 30-08-2018 7:16
כשרות ישנה במפעלים למה ההכפלה של נושא המשגיח ...כל מה שאני קונה כשר ....ואני יודע לקרוא ...מה אני צריך משגיח שיגיד לי שזה כשר ...יאלללה מחר ישגיחו מה אני אוכל בבית
4
כשרות
בר | 30-08-2018 8:46
עוד 6 חברות שיעלו כסף, וימונו להם מקורבים.... ובמהרה יהפכו גם הם למושחתות... מתי יפסיקו לעבוד עלינו,
5
כל כשרות אחרת לתמחר בנפרד והתשלום יהא בהתאם
כשרות רבנות בלבד | 30-08-2018 10:09
אני אוכל כשר בלבד, אך אני מתנגד עקרונית שאגודת ישראל העדה החרדית יהנו מאגורה אחת מכספי. או כל כשרות שאינה של הרבנות לכן מציע שכל כשרות אחרת תספק ממחסניה את הסחורה
6
שנאת חינם
התגובות פה מוזרות | 22-10-2018 14:02
יחד עם זאת מערך הכשרות זקוק לניעור רציני .