משטרת ישראל הודיעה היום (שני) על שדרוג השירות במרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א). החל מהיום ניתן להגיש פניות מקוונות באמצעות אתר האינטרנט, ולקבל מענה באמצעות מייל.

עד היום מרבית הפניות נעשו על ידי שליחת מכתב באמצעות הדואר, כאשר המענה ניתן באותו אופן- דבר שהאריך את זמן הגעת הפנייה והטיפול באופן משמעותי, כאשר הפונים נאלצו לחכות זמן רב עד להגעת המכתב ליעדו. השירות החדש יאפשר לחסוך בזמן וכסף, ואף מקצרת באופן משמעותי את זמן הטיפול ומתן המענה לאזרחים.

השירות החדש לא יחליף במלואו את העברת הפניות בדואר, אך יוצע במקביל לשירות המייל הקיים. בשלב הזה לא ניתן לקבל מענה במייל לפנייה בבקשות להישפט והשירות של מענה בדואר ישראל יימשך כבעבר בסוגיה זו.

במשטרה הזכירו בהודעתם על השקת השירות החדש כי הפנייה למפנ"א לביטול או המרה של דו"ח תנועה תעשה רק עפ"י הנימוקים הקבועים בחוק. עוד ציינו כי ישנם עבירות שעבורם לא נין להמיר דו"חות להתראה, ביניהם חצייה באור אדום, שימוש בטלפון בזמן נהיגה, ונהיגה במהירות מופרזת.