הקצין הסרוג אבי בלוט הועלה לדרגת תת- אלוף - סרוגים

הקצין הסרוג אבי בלוט הועלה לדרגת תת- אלוף

הקצין הסרוג אבי בלוט הועלה לפני זמן קצר לדרגת תת אלוף לקראת כניסתו לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במקומו של אליעזר טולדנו שמונה למפקד אוגדת עזה

author-image
הקצין הסרוג אבי בלוט הועלה לדרגת תת- אלוף

הקצין הסרוג, אבי בלוט, הועלה בצהריים (חמישי) לדרגת תת-אלוף בטקס חגיגי שנערך בקריה, תל-אביב במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

בתפקידו האחרון שימש בלוט כמפקד חטיבת הקומנדו, וכעת הוא ישמש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו במקומו של תת-אלוף אליעזר טולדנו, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות. טולדנו יכנס לתפקידו החדש כמפקד אוגדת עזה.

במהלך הטקס אמר איזנקוט: "המזכיר הצבאי לראש הממשלה הוא תפקיד רגיש מאוד, תפקיד ייחודי. בשל האחריות והקרבה הישירה של איש צבא לראש ממשלה, לאדם או לקצין שממלא את התפקיד יש חשיבות עצומה. אני חושב שאתה אליעזר, הבאת לתפקיד תבונה עמוקה, אומץ לב ועמוד שדרה. היית נציג נאמן של צה"ל ומערכות הביטחון אצל ראש הממשלה. אבי מקבל היום את התפקיד ביד בוטחת. קצין מעולה, שביצע את כל התפקידים המרכזיים שצה"ל יודע להציע למפקדיו המצטיינים".

(צילום: דובר צה"ל)

המזכיר הצבאי היוצא, אליעזר טולדנו, פנה לרמטכ"ל ואמר: "תודה רבה על שהאמנת בי, מעטים הקצינים בצבא שזוכים לראות את מפקדם, מפקד צה"ל, כפי שאני ראיתי, היית לי דוגמא ומופת לאומץ לב, הנשען על מקצועיות. תחת פיקודך אני מרגיש שאנחנו יוזמים ללא הרף, יוזמה מתוך שיקול דעת, אחריות עצומה וניסיון עשיר. אני משוכנע שאויבינו יודעים שהגה הצבא נמצא בידיים של אדם שאין לנצחו".

"בשנים האחרונות, סמוך לשולחן הזה, ייצגתי את ראש הממשלה כמזכירו הצבאי, משולחן זה אספתי ידע על מנת להציג את עמדת צה"ל ומשרד הביטחון לשולחנו. אני יכול להגיד בגאווה שהייתה לי הזדמנות לומר בכל פה את דעתי האישית. זכיתי לאוזן קשבת ממך הרמטכ"ל, מכל מפקדיי, חבריי וחברי המטה הכללי".

(צילום: דובר צה"ל)

טולדנו פנה למחליפו, אבי בלוט: "אבי היקר, לפני שלוש שנים עמדתי כאן, מח"ט צעיר, תמים, לא כל כך מבין מה קורה ולא מדמיין מה אחווה. מה שעשיתי וזה אני ממליץ גם לך, כמו צנחן טוב, ספרתי 21, 22, 23, הצמדתי רגליים, ובשלב מסוים החופה נפתחה".

(צילום: דובר צה"ל)

בלוט עצמו היה אחרון לשאת דברים: "החוויה לפקד על עוצבת הקומנדו הייתה בעיניי מסע מדהים, כל יום התחדש משהו. גיבוש תפיסות, הטמעת אמצעי לחימה חדשים ועכשיו גם בית הספר לקומנדו שקורם עור וגידים. דעתי ידועה, אני חושב שמדובר בלא פחות ממהפכה בצה"ל ובניית כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה"ל. אני מודה על הזכות להוביל את זה בתקופה כל כך משמעותית".

"אליעזר, תודה רבה על חפיפה ישירה, חדה, מקצועית ומהירה. טביעות האצבעות שלך ניכרות בכל פינה שהגעתי אליה לצורך החפיפה, גם איתך וגם בלעדיך. ברור מאוד שהטבעת חותם משמעותי בתפקיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא לגלות יותר מהמדה
Ron | 16-08-2018 18:02
למעט פרופוגנדה יאה
2
רק על קצינים סרוגים יכול ביבי לסמוך.
עמוס | 17-08-2018 8:06
אם לא הסרוגים צה''ל היה הופך לסניף של אש''ף
3
בעזרת השם. הקצינים הבכירים מהמגזר שלנו.
דוד | 17-08-2018 18:00
יהיו המנהיגים של העם והארץ. בין אם בבחירות דמוקרטיות ובין אם בכוח הזרוע (כי לא תהיה ברירה אחרת למעם עם ישראל וארץ ישראל) בעזרת השם בקרוב שיהיה שבת שלום
4
לא יאומן איך הסרוגים מתפעלים כשאין אחד במטכ"ל
קאטו הזקן | 18-08-2018 22:11
מטכ,ל נקי ומצוחצח ללא כיפות, ללא בדל דתי, ואתם מתפעלים מדרגות של 'כמעט', 'דומה', 'ליד'. ואני אומר לפזר מיד את כל הצמרת הביטחונית - צהל, משטרה, שבכ שבס מוסד ועוד - שמאל ושמאל קיצוני. להחזיר למערכת מי שנפלטו כי היו נחושים מדי, ימניים מדי, ודתיים מדי. מהר לפני שהאסון יגיע.