הרב אלי סדן: "אבי בלוט לא למד אצלי איך להיות מח"ט צנחנים"

הרב אלי סדן: "אבי בלוט לא למד אצלי איך להיות מח"ט צנחנים"

הרב אלי סדן מתייחס למינויו של בוגר המכינה- אבי בלוט- למזכירו הצבאי של נתניהו ומרגיע את המתלהבים מהשיוך המגזרי: "אין במכינה קורס של מזכירים צבאיים", ותוקף את הבד"צים הפרטיים

"אבי בלוט לא למד אצלי איך להיות מח"ט צנחנים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, התייחס הבוקר (רביעי) למספר נושאים שעל סדר, ביניהם מינויו של אבי בלוט– בוגר המכינה- למזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לגל"צ אמר הרב סדן: "אבי בלוט סיים את המכינה לפני 25 שנה והוא מפלס את דרכו בכוחות עצמו. אנחנו מדברים מדי פעם. אני מברך אותו על המינויים שלו ומדבר איתו באופן כללי. אנחנו מאוד שמחים בקידום של כל אחד מבני המכינה".

דברי הרב סדן הקשר עם בלוט לא כל כך הדוק: "אנחנו לא מדברים כל יום. יש לנו 4000 בוגרים. אנחנו נותנים להם מטען ערכי לצאת לדרך, להתקדם ולתרום למדינה כל אחד לפי כשרונותיו וכל אחד מפלס את דרכו".

הרב סדן מתייחס לכך שבכל מינוי של סרוג מזכירים את המוסד בו לד ואת הקשר שלו למגזר, ואמר: "אבי בלוט לא למד אצלי איך להיות מח"ט צנחנים ולא איך להיות מח"ט בקומנדו ואין אצלנו קורס מזכירי ראש ממשלה. אנחנו מלמדים איך שומרים על הזהות היהודית במקומות בהם יש אנשים שחושבים אחרת ממנו".

הרב סדן הזכיר את תלמידו לשעבר שנהרג: "יש משפט אחד שאנחנו למדנו מרועי קליין. הוא היה אומר 'קשה זה טוב'. היום מחפשים נוחות. המשמעות של החיים היא לקחת משימות".

הרב סדן התייחס גם לכך שהוא צפוי להשתתף הערב בכנס תמיכה ברבנות הראשית לישראל ואומר כי הוא מתנגד לגופי כשרות וגיור פרטיים.

"אני חושב שאנחנו צריכים לדבר בעד ולא נגד. יש לנו תפיסה ממלכתית ואנחנו מאמינים שבענייני הפרט שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה אבל את הכלל מנהלת המדינה. הרבנות מונתה על ידי מדינת ישראל. ואנחנו חושבים שכמו שבצבא הרבנות הראשית צריכה לפסוק לחיילים כך הרבנות הראשות צריכה להיות הגוף המחליט לכלל אזרחי ישראל".

הרב סדן התייחס לטענה שיש ברבנות המון ליקויים: "כשיש דברים לא בסדר בתחום הציבורי צריך לתקן אותם. יש הרבה תלונות על המשפט, על החקלאות ועל הבריאות וכל דבר לא בסדר צריך לתקן אותו. אז נקים עכשיו מערכת משפט פרטית? הפרטת המדינה בתחום הזה היא הפרדת הדת מהמדינה דה פקטו. אנחנו מדינה יהודית ולמדינה יש אחריות בלעדית בעניינים האלה".

הרב סדן התייחס לטענה לפיה רבנים רבים לא אוכלים מוצרים שיש להם כשרות רק של הרבנות ולכן מקימים בד"צים פרטיים ואמר: "הבעיה לא מתחילה כאן. מתחילה בזה שהם לא אומרים הלל ביום העצמאות. שם הבעיה מתחילה. בזה שהם לא מאמינים במדינת ישראל. אלה שחושבים שהמדינה שלנו היא כמו פולין דואגים לגופי כשרות פרטיים. אנחנו מאמינים במדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ודע מה שתשיב
אביעד | 18-07-2018 10:20
כל מה שהוא אומר תמיד כל כך מדוייק צריך לקרוא לילד בשמו . איך אפשר שרב שעומד בראש מערכת גדולה לא יודה עליה ולא יצדיק אותה והגדילו לעשות אלה שמתנגדים לה . אשריך הרב סדן
הוא עומד בראש מערך הכשרות ומנסה מה שהוא יכול
יוני | 18-07-2018 14:22
לשנות אבל העסק רקוב מבפנים מי שאוכל רבנות הוא אידיוט . זה לא קשור לאיזה סוג זרם אתה משתייך . ההשגחה שהרבנות מחייבת, היא בדיחה ויתירה מכך אם בעל המקום חרג בקלות מחזירים לו תעודה אם בכלל יש לך מה לאיים עליו. זה לא שהם מקילים וסומכים על ביטולים ,זה לא הבעיה שלי . אלא בעיה מציאותית , שאתה לא יכול לנהל גוף כשרות כשאתה ככ נחמד עם בעל הבית . ונותן לו את כל האפשרויות לעבוד עליך . הדבר שמציל אותנו מכל הברחות הבשר טרף זה משרד הבריאות ולא חוק של הרבנות הראשית .
רמת כשרות
לא אוכל רבנות | 18-07-2018 11:36
רב יכול לתת כשרות ברמה בסיסית ולהחמיר על עצמו חומרו נוספות. הרבנות הראשית צריכה להציב תו תקן לכשרות רגיל ,מהדרין ועוד. רמת הכשרויות תקבע לפי תו תקן זה
2
מינויי ש"ס, לא מחייבים את היהדות.............
ובצדק. | 18-07-2018 10:23
7
אם משרד הבריאות צה"ל. היו בידי ש"ס, אכן לא הי
טוב להודות. | 18-07-2018 13:13
אכן לא הייתה ברירה...........
3
להפרד מהחרדים
שלמה אורות הירושלמי | 18-07-2018 10:48
בבקשה לפי הגישה הזאת צריך להפרד מההשקפה החרדית לגמרי ולחשוף את השקפת הרב קוק בכל דבר ולא לפחד כי הפחד היה המניע של הכל בגלות לכן יקום הרב סדן הנכבד ויאמר בריש גלי לא לנו התורה הזאת של הגלות עם ישראל חזר לארצו ותורת הרב קוק היא בלבד המורה לנו דרך נמאס לנו מהחילול ה. יש לנו דרך מגובשת בואו לא נפחד נגיד לחרדים אנו מכבדים אתכם אבל תורת ארץ ישראל היא שצריכה להורות לנו את הדרך לעם בארצו.
4
נכון איננו מכירים במדינת ישראל הכי היא לא..
יניב | 18-07-2018 12:43
מדינת ישראל. אינה הולכת על פי התורה ולכן אין לנו הכרה בה. אנחנו לא תמימים כמוך.
5
הרבנות לא רוצה לתקן את הליקויים
די לצביעות | 18-07-2018 12:44
כל פעם מדברים על הליקויים, והרבנות מתחייבת לתקן. מה בפועל?? לא קורה כלום. אי אפשר כך להמשיך. למה הרב סדן מתעורר עכשיו כי יש כשרות של רבני צוהר, והרב סדן לא אמר כלום על כושרות????
6
מה עם מדינת החשמונאים, גם היא "ראשית צמיחת"?
שי | 19-07-2018 11:20
כולנו רואים לאן הרוח נושבת: מדינת ישראל הוקמה עי לאומנים חילונים ונחרבת עי הנכדים הליברלים שלהם. כל קשר בינה לבין מדינה יהודית אמיתית שבה הסמכות היא התורה ולא חוקי המנדט, הוא מקרי. כעבור עשור מדינת ישראל תהפוך למדינת כל אזרחיה, בגלל המספר העצום של הגויים (החל מערביי ישראל וכלה במסתנני אריתריאה), והדת תופרד מהמדינה בלחץ הרוב הכופר. אלא מה, התמימים הסרוגים ימשיכו לומר הלל גם אז.
כנראה רמב"ם לא קראת בחייך
שקד | 18-12-2018 19:48
שהרי ה רמבם בהלכות חנוכה פותח בכך שעמדה מלכות לישראל יתר על 200 שנה. ואם קצת למדת היסטוריה הרי למדת שהחל מהדור השלישי של החשמונאים המלכים היו מתייונים, לא פחות חילוניים משל היום. ובכל זאת הרמבם קורא לזה מלכות, וזה לא סתם פליטת קולומוס, אצל הרמבם הכל מדויק ואם כן יש להם דין של מלכות על כל המשתמע מכך. זה לא אומר שצריך להקשיב לכל וכמו שצריך להתנגד להורים שאומרים לעבור על לאו מפורש, כך צריך להתנגד למלכות שאומרת לעבור על לאו מפורש. על זה מסתמכת הציונות הדתית. מעבר לכך אם קצת תלמד היסטוריה תראה שהמצב היום שלך ושל עוד הרבה יהודים שכמותך טוב מאות מונים מהמצב של סבא רבא שלך שחי בחול, מפחד מקול עלה נידף וכל הקללות של בחוקתי וכי תשא התקיימו שם. אתה הולך היום בראש מורם ובביטחון בזכות אותה מדינה שאתה לא רוצה בה. כפיות טובה כלפי ה' שגאל אותך. תלמד היסטוריה ותבין שכל בוקר אתה צריך להודות לה' שאתה לא חי בגולה לפני קום המדינה.