מצעד הלהט"ב בירושלים: אלפים צעדו ומאות מחו - סרוגים

מצעד הלהט"ב בירושלים: אלפים צעדו ומאות מחו

10 אלף השתתפו במצעד הלהט"ב שהתקיים היום בירושלים. מנגד, מאות מפגינים מחו כנגד קיום המצעד בבירה. במקום התפתחו עימותים בין פעילי ימין לשוטרים במהלכם נעצרו 9 חשודים

מצעד הלהט"ב בירושלים: אלפים צעדו ומאות מחו
  הפגנות נגד המצעד בגשר המיתרים (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

עשר אלף השתתפו  במצעד הקהילה הלט"בית שהתקיים היום (חמישי) בירושלים. מנגד, מאות מפגינים מוחים כנגד קיום המצעד בבירה. במקום התפתחו עימותים בין פעילי ימין לשוטרים במהלכם נעצרו 9 חשודים.

בהפגנת תלמידי הישיבות אמר הרב לוינשטיין: "מחזק את כל האמיצים שהגיעו הנה למציאות שכל מי שמלמד ומדבר על התא המשפחתי טהור וקדוש הופך למושא ולעג". במהלך הפגנה של פעילי עוצמה יהודית וארגון להב"ה, הופעלה אלימות משטרתית. כאשר אחד מהקצינים פרץ לתוך המחאה והיכה את עורך הדין בן גביר שנפגע קלות וגרם נזק למשקפיו. גם יו"ר להבה בנצי גופשטין נגרר. אנשי הימין זעמו על התנהלות המשטרה.

לאור הסערות התקשורתיות ששמו נקשר בהן בעבר, הוסיף הרב לוינשטין: "אני לא רוצה לדבר פה, כי יחתכו את דבריי ויקטעו אותם. אני מחזק את כל האמיצים שהגיעו הנה למציאות שכל מי שמלמד ומדבר על התא המשפחתי טהור וקדוש הופך למושא ולעג".

הוא חיזק את המפגינים שהגיעו לגשר המיתרים ואמר: "אשרי האמיצים שבאתם לכאן לחזק את התא המשפחתי הנורמלי של אבא ואמא. וקדושת הבית הישראלי ועל האור הגדול שיש לעם היהודי".

מוחים נגד קיום המצעד (קרדיט: חיים גולדברג/ סרוגים)

ראשת האופוזיציה ציפי לבני יחד עם חברים מסיעת המחנה הציוני השתתפו במצעד, ואמרה: "נהיה בכל מקום בארץ, לא רק למען הלה"טבים או הדרוזים, למען כולם. כשהאוויר במרחב הציבורי הולך ואוזל – מאחדים כוחות במאבק שמעולם לא היה חשוב יותר.

רק לפני שלוש שנים נרצחה במקום הזה שירה בנקי אחרי דברים מסיתים ואווירה שהכשירה את המעשה. מול דברי הבלע וההסתה נגד קהילת הלהט״ב יש תשובה אחת. גם המקללים יודעים שרק לפני שנים לא רבות אי אפשר היה לחשוב על מצעד גאווה בירושלים ועכשיו הרחובות הומי אדם".

סיעת המחנה הציוני במצעד

האירוע נערך תחת אבטחה כבדה: 2,400 שוטרים ולוחמי מג"ב גלויים וסמויים מאבטחים את האירוע והם נעזרים במערך האווירי של המשטרה ובמצלמות העירייה הפרוסות ברחבי העיר. רחובות המצעד והרחובות המובילים אליו נחסמו לתנועה בשעה 15:00 על ידי המשטרה

מפת החסימות של המשטרה

מדוברות המשטרה נמסר כי "המשטרה נמשכת במאמץ נרחב לקיומו של המצעד באופן תקין ולשמירה על הסדר הציבורי לאורכו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הכתבה
א.ב | 02-08-2018 18:20
יישר כח למוחים כנגד. כל הכבוד לרב לווינשטיין ועוד. ככה צריך להרים בגאון את הקול היהודי השפוי.
2
עשרים אלף צועדים ופחות מ 400 מפגינים
הכלבים נובחים ... | 02-08-2018 18:52
העם אמר את דברו
זה עניין של איכות ולא כמות - והמבין יבין!
אוראור | 20-06-2019 19:11
ואם אתה לא מבין - זאת בעיה שלך!
גם הנצרות והאיסלאם יותר מהיהדות בכמות. אז מה?
יהודה | 02-08-2018 22:17
תועבות גדולות נעשים פה
הרוב הוא האמת?
רועי | 02-08-2018 22:01
אם כך, אתה צריך להתחיל להתפלל לבודהה או לחילופין לאותו האיש. הם הרוב! למה אברהם אבינו מעניין בכלל, הרי העברי- כל העולם בעבר אחד ורק הוא, אך ורק הוא מן העבר השני- איך אתה אומר? אברהם תקשיב- העולם אמר את דבר... מה זוכרים מהם ומה ממנו. אכן כל הפוסל במומו פוסל- כלב נובח לא נושך...
תועבה
דוד | 02-08-2018 21:00
גם סדום ונינווה היו מקומות גדולים. תועבה זו תועבה ושום תירוץ לא יכשיר את השרץ
3
על מה בדיוק יש להם גאווה? שיסבירו לנו לפחות
אוראור | 02-08-2018 19:00
במה בדיוק הם מתגאים...
לנורי שהוא באמת בליעל: אני רואה פה
אוראור | 16-06-2019 19:30
כרגע שני דברים: א - שאתה נהנה להכפיש ולהתלהם במקום לענות לעניין - וב: שאתה לא יודע לתת תשובות מספקות - לכאורה זאת בעיה שלך - אבל התירוצים הצולעים האלו שלך לא יעזרו לך בעולם הבא - מבין עברית? ראה הוזהרת!
גאווה שאפשר לחיות כמו שהם רוצים
נורי בן בלי יעל | 02-08-2018 21:21
רק תעזבו את הLGBT לנפשם. רדו להם ותפסיקו להציק. מה יש לדתיים? שטויות שהמציאו וכולם מאמינים בשטויות. אני חילוני ואתם משניאים עצמכם על החילונים. בסופו של דבר זה יגרום או שכבר גרם לפילוג חזק בעם. עובדה שבכתבה יש גם דתיים גייז. הבחורות הלסביות הדתיות מפחדות פחד מוות להיות גלויות. ויש. יש סטטיסטית מכל הדברים בלי קשר לדת, כמו שיש תאומים, נמוכים, ג'ינג'ים, בלונדינים סתומי עין עוורים, נכים, גאונים, מפגרים בכל עם בכל דת וגם בחסרי דת. צאו לנו מהנשמה.
4
כנסו
שמעון | 02-08-2018 21:54
מתי הרב לוינשטיין יצא מהארון הכל שקר
5
המקובלים: "הלהטבים הם גלגולים מאנשי סדום"
עמוס | 03-08-2018 7:42
זאת ועוד: עצם הדבר, שאנשים חולים מתאחדים וגאים מוכיח צדקת המקובלים
6
זה אמור להיות מצעד הבושה ולא מצעד
אוראור | 07-07-2019 16:41
הגאווה - והמבין יבין!!!!!!!!!!!! גאווה אלק - גם כן גאווה.........