"עשה עוול היסטורי": איום בתביעה נגד יוצר הסרט 'הבלתי רשמיים'

"עשה עוול היסטורי": איום בתביעה נגד יוצר הסרט 'הבלתי רשמיים'

הח״כ לשעבר ניסים זאב, ממייסדי תנועת ש"ס- יוצא נגד הסרט ''הבלתי רשמיים'' ומאיים לתבוע את יוצר הסרט אלירן מלכה, עקב עוול היסטורי שנגרם לו לטענתו. "נפתח בהליכים משפטיים, אשר יכללו צו מניעה מיידי נגד הקרנת הסרט"

מייסד ש"ס מאיים למנוע את הקרנת 'הבלתי רשמיים'

מייסד ש"ס נגד "הבלתי רשמיים": סרטו החדש של היוצר הסרוג, אלירן מלכה, שפתח בשבוע שעבר את פסטיבל הקולנוע בירושלים ומאז מככב בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. מועמד תחת איום בתביעה ואף צו מניעה להקרנתו.

הסרט המתאר את סיפור הקמתה של מפלגת ש"ס, דרך סיפורו האישי של הגיבור הראשי יעקב כהן (אותו מגלם שולי רנד)- חולל סערה בקרב הח״כ לשעבר ניסים זאב, ממייסדי תנועת ש"ס שלא הוזכר בסרט.

על אף שהסרט לא מתיימר להיות תיעודי ונעשה רק בהשראת סיפור הקמת המפלגה, זאב החליט לשלוח איום בתביעה ליוצר הסרט אלירן מלכה, בו דורש לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה לו בסרט לטענתו.

במכתב שנחשף אמש (ד') לראשונה על ידי יאיר שרקי ב'החדשות', נכתב כי "הרב ניסים כהן היה הוגה הרעיון, היוזם, המייסד והמקים של תנועת ש"ס" ואילו יעקב כהן המוצג כגיבור הראשי בסרט ומקים המפלגה "החל את פעילותו כאחד מהפעילים המרכזיים בתנועה, אבל רק לאחר כשנה לאחר הגיית הקמת התנועה". עוד הוסיף כי יעקב כהן לא שירת בשום תפקיד פוליטי בתנועת ש"ס הירושלמית.

המכתב שנשלח ליוצר הסרט (צילום מתוך טוויטר: yaircherki@)

(צילום מתוך טוויטר: yaircherki@)

במכתב נדרש מלכה לתקן את "העוול" שלכאורה נגרם לזאב. "עקב העיוות ההיסטורי המוצג בסרט "הבלתי רשמיים", באשר למייסדי ומקימי תנועת ש"ס, הנך נדרש איפוא לתקן את העוול בדרך שתהיה מוסכמת על הרב ניסים זאב, ותפורט בכתב שיופיע גם באמצעי התקשורת וגם בסרט", דרשה עורכת דינו של ניסים זאב.

"באם לא יתוקן העוול ההיסטורי לאלתר", מאיימת עורכת הדין, "אנו נפתח בהליכים משפטיים, אשר יכללו צו מניעה מיידי נגד הקרנת הסרט, ויכללו גם תביעה לפיצוי על כל הנזקים שנעשו עד היום וייגרמו בעתיד".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יאלללה יאלללה
איתמר מ | 02-08-2018 13:14
הרב הגדול, מה עם קצת תרגול של מידת הענווה, זכית!!!!! היכן הדוגמה האישית! משוך ידך מהתביעה ותכניע את מידת הגדלות המגונה!!!
2
טעות להקרין עכשיו!
יהודי | 05-08-2018 9:22
שיחכו עד אחרי הבחירות לממשלה. אחרי ששס תיפול, שיעשו מה שהם רוצים!
מבואס, הא? 8 מנדטים... | חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מבאס | 15-04-2019 17:59
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח