הפרק הראשון העונה של תוכנית הריאליטי ה"אח הגדול" זכה אתמול כצפוי לאחוזי רייטינג ענקיים 45.5% שהם 1.53 מיליון צופים. אחוזים אלו הוגדרו כיוצאי דופן גם אל מול העונות הקודמות של התוכנית בהן שיעור הצפייה בפרקי פתיחת העונה הגיעו לכדי 30%.

אחוזי הצפייה הללו מבהילים כיוון שמדובר בתוכנית חסרת תוכן רוחני ממשי שכל תכליתה היא צפייה בבני אדם כאילו היו חיות בכלוב. במקום לצפות בקופים או באריות השוכבים בבטלה בכלוביהם אנו צופים כאן בבני אדם שעיקר עיסוקם הוא ישיבה על כיסא נוח ליד בריכה או בסלון בית מדומיין כשלעיתים שגרת הבטלה נשברת על ידי פעילויות מתוכננות שנהגו על ידי צוות התוכנית להנאת המתבוננים.

מצב זה מחמיר עוד יותר כשמלכתחילה מלהקי התוכנית בוחרים במתכוון להכניס אל התוכנית דמויות מוקצנות שהאינטראקציה החריפה בניהן, שתתקיים 24 שעות ביממה למשך תקופה ארוכה בתנאי לחץ, היא זו שתספק את הריגוש לקהל הצופים. כלומר לא רק שהתוכנית מכניסה בני אדם למעין כלוב של זהב לרווחת הצופים כולם אלא היא מכניסה בני אדם כאלו שייוצר בניהם מתח גדול וכולנו "נזכה" לראות את ההתגוששות הרגשית ולעיתים הפיזית בניהם כאילו היו גלדיאטורים בקרקס רומאי עתיק. מבחינה זו אין הבדל גדול במיוחד בין סרטון חולני שהועלה ליוטויוב בו דגי פרינאה טורפים דג זהב מסכן שהוכנס לאקווריום שלהם, לבין הכנסה של אנשים שונים למקום סגור בידיעה שהתוצאה תהיה מתחים מתמשכים שמועצמים לאורך הזמן על ידי מניפולציות מתוכננות ושיקולי רייטינג.

השיממון הרוחני הזה וההנאה החולנית והפורנוגראפית מהצצה המתמדת לספארי האנושי הזה מהווה תמונת מראה לא מחמיאה לחברה הכללית בישראל במיוחד בעת שהיא מנהלת מאבק חשוב בתחום הדרת הנשים מול המגזר החרדי. שהרי אם זו התרבות שאנו מנחילים לעצמנו וצורכים בהיקף גדול כל כך אז מה לנו כי נלין על החרדים. הם בסך הכל רק מדירים נשים. אנחנו לעומתם רחמנא ליצלן לא רק מחפיצים נשים בפרסומות מלאות זימה אלא גם נהנים מקרבות זירה בין בני אדם.

פורסם בעיתון מקור ראשון