שלשום בתשעה באב, בחר היועץ המשפטי לממשלה להשיב בחיוב לבקשת "זוג" חד-מיני, לרשום את בנם המאומץ כבן לשניהם.

לדבריו: "אין יסוד להבחין בין מצב של אימוץ מלא על ידי זוגות הטרוסקסואליים, לבין מצב של אימוץ מלא על ידי בני זוג מאותו המין, לעניין רישומם כהורים מאמצים בתעודת הלידה, בהיעדר שוני רלוונטי בין שני הזוגות אשר יצדיק את האבחנה. היועץ המשפטי לממשלה סבור, כי אי רישום שני בני הזוג המאמצים החד מיניים בתעודת הלידה לוקה בפגיעה בלתי מוצדקת בשוויון, אשר איננה משרתת תכלית ראויה שתצדיק את עמדת המשיבים".

התנהגותו של היועץ המשפטי לממשלה, מעבר להיותה חמיסת סמכויות לא לו, מעבר להיותה רמיסת כל חוק שאינו מוצא חן בעיניו, היא גם מחיקת כל התורה וכל המוסר.

שלטון מטעם עצמו

היועץ המשפטי שאמור לייצג את הממשלה בפני החוק ומערכת המשפט, עומד כשלטון מטעם עצמו, ומכתיב מדיניות לממשלה, בגיבויו של משיג הגבול הגדול – אהרן ברק (ב-2009 דרש ארגון ה-OECD ממדינת ישראל כתנאי כניסה לארגון, לפצל את תפקיד היועהמ"ש מהתובע הכללי, בכדי לאפשר משפט אובייקטיבי, אך דרישה זו בוטלה בעקבות לחצים כבדים).

היועץ המשפטי שרוממות שלטון החוק בגרונו, בוחר לאכוף חוקים באופן סלקטיבי – כך לדוגמא, נאלץ ח"כ ינון אזולאי לשלוח ליועהמ"ש מכתב על כך שהשעה את חקירתו של דב חיון, בגין עריכת חופות בניגוד לחוק.

גם חסימת כבישים בתשעה באב, מצד ארגוני הלהט"ב זוכה להתעלמות מצד המשטרה, בניגוד לחסימה של כבישים מצד ארגוני הימין, אז הצדיקו הפרקליטות ובית המשפט השלכת ילדות בנות 14 למעצר, כפי שהעיר עו"ד בן גביר, ודרש אף הוא הבהרות מצד היועהמ"ש.

גם כאשר זימן יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש את נציגי המשטרה, מח"ש והפרקליטות לדיון בעניינו של ניצב בדימוס ריטמן, אסר עליהם היועהמ"ש להגיע לדיון, ושוב בניגוד לחוק.

מאיזו סמכות מחליט מנדלבליט איזה חוקים לא לאכוף?

מתוקף סמכותו כתובע כללי, מחליט מנדלבליט איזה חוקים לא לאכוף. למה? כי בא לו! ללא כל סמכות. הוא פשוט מצפצף על החוק. כפרפרזה על דבריו של לואי ה-14, אפשר לומר עליו: "החוק זה אני".

גם בימיו כפצ"ר, התנהגות זו היתה נר לרגליו.

"זה חיסרון וזה נזק גדול לצבא. הצבא צריך להילחם … . על כל דבר ועדת חקירה? זה לא בריא. לצבא זה בעייתי, וזאת המטרה של האויבים שלנו – להחליש אותנו. זה מחליש את היכולת של המדינה שלנו לקבל החלטות … . זה מקובל בעולם. יש סנקציות על איראן, ויכול להיות שהאזרח הקטן סובל. אבל עד גבול מסוים מותר לך. … הטלנו את הסגר, כדי לפגוע בחמאס. יש תוצאת לוואי, והיא פגיעה מסוימת באזרחים". כך אמר מנדלבליט האלוף מנדלבליט על ועדת טירקל (28 באוגוסט 10').

אלא שמי שהצר את צעדיהם של חיילי צה"ל, וסיכן בכך את חייהם, כדי לשמור על אזרחי אוייב, לא יכול להתלונן כאשר הדברים פוגעים בו. מי שזימן מאות מחיילי צה"ל להעיד על פשעים שנעשו, כביכול, כנגד אוכלוסיה "תמימה" במהלך עופרת יצוקה – אינו יכול לקבול על כך שזומן גם הוא להעיד בפני ועדת טירקל.

החרפה בהעמדת חיילי גבעתי לדין, על כך שלא סיכנו את חייהם במקום את חייהם של אזרחי האוייב, מנוגדת לכל מוסר שהוא. השופט במקרים אלו, יצטרך קודם כל להוכיח את עצמו במבחן אבסורדי זה, ורק אח"כ יוכל לשפוט.

שום כיפה לא תוכל לכסות על ההשחתה הערכית הזו

זוהי מגמה בלתי מוסרית ובלתי יהודית. לצערנו, לא מצא לו היועהמ"ש זמן לעסוק בדברים הגורמים לגלות (כפי שאומרים חז"ל), אלא ביום המציין את יציאתנו לגלות. אין "שוני רלוונטי" בין אימוץ ע"י איש ואישה לבין אימוץ ע"י זוג גברים?! כיצד אדם המתיימר להיות ירא-שמים מוציא דבר כזה מפיו?

"פגיעה בלתי מוצדקת בשיוויון"? – ומה בדבר שיוויון בפני החוק, בכל המקרים שצויינו לעיל?  והיכן השוויון בין יהודי למוסלמי המתפללים בהר הבית? והיכן השיוויון בין יהודים שבונים על קרקע ללא הוכחת בעלות, למוסלמים שבונים על קרקע שאין לה לא הוכחת בעלות ואף לא טענה?  ומדוע איפשר היועהמ"ש לעיריית ת"א לבטל אירוע בהפרדה מגדרית, כאשר משתתפי האירוע מעוניינים בהפרדה? הדתיים לא זכאים לשיוויון?! ומדוע התנגד מנדלבליט להקמת ישובים יהודיים, כשהקמת ישובים ערביים אין בה כל בעיה?

שום כיפה לא תוכל לכסות על ההשחתה הערכית הזו.

בנבואת הפורענות, שנכתבה לדורות, אותה קראנו בשבת חזון נאמר: "רַחֲצוּ הִזַּכּוּ הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם מִנֶּגֶד עֵינָי חִדְלוּ הָרֵעַ: לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט אַשְּׁרוּ חָמוֹץ שִׁפְטוּ יָתוֹם רִיבוּ אַלְמָנָה: … אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים: … שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם".

הגאולה תלויה בתיקון מערכת המשפט, עד שלא היססו חז"ל לומר: "תניא, רבי יוסי בן אלישע אומר: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו – צא ובדוק בדייני ישראל. שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל".

עלינו לפעול ולהתפלל לשם תיקון המצב, ותתקיים בנו ההבטחה המופיעה בסוף אותה פורענות: "וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה: צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה".

==

הרב חננאל זייני הוא ראש בית המדרש בישיבת ההסדר 'אור וישועה' בחיפה.