מבצע חשאי: כוחות צה"ל חילצו 800 פליטים מהלחימה בסוריה

מבצע חשאי: כוחות צה"ל חילצו 800 פליטים מהלחימה בסוריה

במהלך הלילה כוחות צה"ל השלימו מבצע לחילוץ של פעילים בארגון סורי משטח הלחימה בדרום המדינה. על פי דובר צה"ל, החילוץ התבצע לבקשת ארה"ב ואירופה. המחולצים הועברו לירדן ויעברו בהמשך לבריטניה, גרמניה או קנדה

כוחות צה"ל חילצו 800 פליטים מהלחימה בסוריה
  במבצע חילוץ חשאי. גבול סוריה וישראל (צילום: הלל מאיר\TPS)

מבצע חשאי: כוחות צה"ל השלימו הלילה (בין שבת לראשון) מבצע לחילוצם של כ-800 פעילים בארגון סורי אזרחי, יחד עם בני משפחותיהם, משטח הלחימה בדרום סוריה. כך דווח הבוקר בעיתון הגרמני "בילד".

בדובר צה"ל מסרו כי מצבע החילוץ נערך לבקשתה של ארצות הברית ומדינות נוספות באיחוד האירופי,  זאת לאחר שנשקפה סכנה מיידית לחייהם של הפעילים. "העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן" הבהירו. "ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה משטח סוריה".

על פי הדיווחים, 800 הפעילים שחולצו משתייכים לארגון ההגנה האזרחי "הקסדות הלבנות", הפועלים לחילוץ לכודים משטחי מלחמה. לאחר שנקבע כי כל הפעילים היו בסכנת חיים, הפעילים הועברו באוטובוסים מסוריה לישראל, ומשם לירדן תחת מעטה אבטחה וליווי של כוחות צה"ל.

חברי הארגון צפויים להישאר בירדן לשלושת החודשים הבאים, ובהמשך יועברו לבריטניה, גרמניה או קנדה. בעוד שירדן הבהירה כי אין לה מחויבות כלפיהם, שלושת המדינות האחרות התחייבו בכתב לקבל את הפעילים שחולצו.

מבצע החילוץ התבצע לאחר שכוחות צבא אסד המשיכו להשתלט מחדש על מחוז קוניטרה הסמוך לגבול עם ישראל. כזכור, בסוף שבוע שעבר דווח כי הושג הסכם סופי בין כוחות נשיא סוריה בשאר אסד לבין המורדים במחוז, לפיו השלטון במחוז יוחזר לידי אסד, כשהמורדים שיישארו באזור ייכנעו למשטר הסורי. אלו שמתנגדים להסדר הנקבע יעזבו מרצונם את קוניטרה ויעברו לאידליב.

בימים האחרונים כוחות צבא אסד פועלים להשגת שליטה מלאה על המחוז. "ישנה קריסה מהירה של מוקדי הטרור, והיחידות שלנו שפועלות באזור הדרום מתקדמות היטב" אמרו גורמים צבאיים לסוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה. "כפרים ועיירות רבים שוחררו בפרברי דרעא וקוניטרה".

הדבר מעלה חשש בישראל מהצבתם של הכוחות הסורים, הנתמכים על ידי איראן, בגבול עם ישראל. ביום שישי האחרון שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח על הנושא עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. השניים סיכמו על תאומים הנחוצים בשיח בין צה"ל וצבא רוסיה לשמירה על ביטחון ישראל, ובימים הקרובים יערכו דיאלוגים בנושא בין בכירים במשרדי הביטחון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא מתוקשר
איילין בת שלמה | 23-07-2018 0:08
למה זה לא הופיע במהדורה המרכזית? לאחר דיווחים שוטפים במשך היום!
2
יאיר
נועם | 29-08-2021 14:50
יאיר לפיד וציפי לבני נגד בשאר אל אסד
3
הרבי
נועם | 29-08-2021 14:50
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף