ליברמן: "חמאס מוביל בכוח למבצע צבאי כואב בעזה" - סרוגים

ליברמן: "חמאס מוביל בכוח למבצע צבאי כואב בעזה"

במפגש עם תושבים בשדרות, הזהיר שר הביטחון מפני מבצע צבאי נרחב בעזה. לדבריו, "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, בו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב"

ליברמן: "חמאס מוביל בכוח למבצע צבאי כואב בעזה"
  ליברמן עם התושבים בשדרות. היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

במפגש עם תושבים בשדרות, הזהיר היום (שישי) שר הביטחון, אביגדור ליברמן מפני מבצע צבאי נרחב בעזה. לדבריו, "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, לבו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב".

ליברמן פתח וסיפר כי "אתמול הוזמנתי להגיע לשדרות למפגש עם התושבים. למרות שבד"כ הלוז של שר הביטחון מתוכנן הרבה זמן מראש, מיד אמרתי כן. אני סבור שזה קריטי לדבר עם התושבים ולשמוע אותם – לא רק דרך התקשורת, אלא פנים מול פנים", זאת לאחר מעל 100 ימים של שיגורי רקטות וסבל מטרור העפיפונים ובלוני התבערה.

הוא הוסיף כי במקרה כזה של מבצע בעזה, "כל האחריות היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר".

ליברמן פנה בדבריו לתושבי עזה וקרא להם "להפעיל לחץ על החמאס לשנות את הכיוון", וציין כי ניתן מבחינתו לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של הטרור ופרובוקציות. עוד הדגיש ליברמן בדבריו כי מי שמשגר את העפיפונים הם לא ילדים או ציבור עממי אלא "ראשי החמאס שמובילים את השרפות, את העפיפונים ואת החיכוך על הגדר".

בתגובה לשאלה בנוגע לביקורת על הממשלה ועל ההפקרות לכאורה של תושבי עוטף עזה, השיב ליברמן כי "אני לא יודע עם איזה תושבים אתם מדברים. אני מדבר יום יום עם התושבים ועם ראשי רשויות ולא שמעתי אף מילת ביקורת על הצבא. יש ביקורת על הדרך המדינית וזה מקובל ואף מתבקש. גם בדרך לפה עצרתי לשתות כוס קפה במקום אקראי וניגשו כמה תושבים. לא שמעתי מילת ביקורת אחת על הצבא.

הוא הודה כי יש ביקורת על ההתנהלות המדינית, אך הבהיר סביב ההדלפות מהקבינט "זה לא רק שדה שרוף ויער שרוף שלא צריך לקבל כמובן מאילו, זה מעבר לכך. לכן אנו פה משתדלים להתאפק ומשתדלים להתנהל באחריות אשר מחייבת להחזיר את המצב לנורמליות ולא למציאות כזאת שבנאדם מתכונן לשבת ובמקביל מכין את הממ"ד שלו. זה לא דבר טבעי ולא נורמאלי".

"אני חושב שהתנהלנו בצורה הכי נכונה מלכתחילה וגם עכשיו אנו מתנהלים בצורה נכונה", המשיך ליברמן, "אני רוצה להזכיר שבצעדת המיליון, כפי שהם קראו לה בפרובוקציות בגדר, יש 159 מחבלים הרוגים, יש כ-5,000 פצועים, פגענו בתשתיות חיוניות של החמאס, כולל תשתיות ייצור, מחסן חימוש, מתקן מרכזי של אימונים, פגענו בשתי מנהרות שבכל מנהרה השקיעו בין 3-4 שנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ליברמן פטפטן חסר ערך.
בנצי | 20-07-2018 16:40
2
מבצע כואב. למי כואב? לליברמן?
יפה יוסף | 12-08-2018 19:50
לצאת למבצע בשמחה. את הכאב תשאיר לעזתים בלבד.