במהלך ההסלמה בדרום: אבו מאזן נפגש עם פוטין - סרוגים

במהלך ההסלמה בדרום: אבו מאזן נפגש עם פוטין

על רקע המתיחות הביטחונית ברצועת עזה, יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בפגישה אבו מאזן אמר כי הרשות מנסה לבלום את ההשפעה האמריקנית על המזרח התיכון. פוטין: "אני מודע לבעיות באזור"

במהלך ההסלמה בדרום: אבו מאזן נפגש עם פוטין
  יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

שלושה ימים לאחר שנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שבת) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהגיע למוסקבה כחלק מביקור מדיני רשמי.

במהלך הפגישה אבו מאזן הביע דאגה מקבלת ההחלטות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והתמיכה המובהקת שלו בישראל, שהתבטאה בהכרה בירושלים ובהעברת השגרירות האמריקנית. יו"ר הרשות אמר לפוטין כי "אנחנו מנסים לבלום את ניסיונות ההשפעה האמריקנים על המזרח התיכון". הנשיא הרוסי אמר בתגובה כי הוא "מודע לבעיות באזור".

הפגישה נערכה על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום וירי הטילים מרצועת עזה לעבר ישראל- אך שני המנהיגים נמנעו מלהתייחס לנושא.

כזכור, ברביעי האחרון נתניהו דן עם פוטין על המצב הביטחוני בישראל, כשבמהלך הפגישה נתניהו הבהיר כי ישראל לא תקבל את ההתבססות הגוברת של איראן בסוריה. "דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך" אמר נתניהו לפוטין. לאחר המפגש, רוסיה החלה לפעול להרחקת הכוחות האיראניים בסוריה מהגבול עם ישראל, אך על פי הדיווחים עדיין מסרבת לדרישה הישראלית של נסיגה מוחלטת.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו