פוטין הבטיח לנתניהו: איראן תורחק מהגבול עם ישראל - סרוגים

פוטין הבטיח לנתניהו: איראן תורחק מהגבול עם ישראל

ראש הממשלה הבהיר לנשיא רוסיה כי ישראל לא תקבל את ההתבססות האיראנית בסוריה, וביקש מפוטין לפעול להוצאת הכוחות האיראנים מהמדינה. בעקבות הפגישה רוסיה החלה לפעול להרחקת האיראנים מהגבול עם ישראל

פוטין הבטיח לנתניהו: איראן תורחק מהגבול עם ישראל
  ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, והבהיר כי ישראל לא תקבל את ההתבססות הגוברת של איראן בסוריה.

"דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה. זה לא דבר חדש עבורך" אמר נתניהו לפוטין. "שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות והידרדרות של מצבים כאלה ואחרים, ולכן אני רוצה להודות לך על האפשרות לשוחח בעניינים אלה וכמובן בכל עניין אחר". גורמים מדינים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי נתניהו ביקש מפוטין לפעול להוצאת הכוחות האיראנים מהמדינה, כשהתחייב כי "אנחנו לא ננקוט בפעולות נגד משטר אסד, ואתה תפעל להוצאת האיראנים".

נתניהו התייחס גם להפלת המל"ט הסורי שחדר אמש לשטח ישראל. "לפני כמה שעות כלי טיס סורי חדר לשטח האווירי של ישראל, ואנחנו יירטנו אותו" אמר. "נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל זליגה וכל חדירה לשטחה האווירי או הקרקעי של ישראל. אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת, ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה".

לאחר המפגש, רוסיה החלה לפעול להרחקת הכוחות האיראניים בסוריה מהגבול עם ישראל, אך על פי הדיווחים עדיין מסרבת לדרישה הישראלית מנסיגה מוחלטת משטח סוריה. "רוסיה פועלת כעת להרחקת הכוחות האיראניים מקרבת הגבול עם ישראל, אך זה לא שלם" אמרו גורמים מדיניים. "יש אינטרסים הן לישראל והן לרוסיה בהתפתחויות השונות בסוריה, ויש ניסיון למצוא את המכנה המשותף בין המדינות". על פי ההערכות, רוסיה הציעה לישראל כי תגביל את הכוחות האיראניים ותוודא כי ישמרו על מרחק של 80 ק"מ מאזור הגבול הישראלי.

הפעולה להרחקת איראן התקבלה בשמחה בישראל, אך בארה"ב הביעו חשש מהמהלך הרוסי. "חברינו בישראל – היזהרו מכריתת הסכמים עם רוסיה בנוגע לנושאים שמשפיעים על האינטרסים של ארה"ב" הזהיר הסנאטור הרפובליקני לינדסי גראהם. "אני לא סומך על רוסיה שתצליח להגביל את איראן, או כל גוף אחר, בסוריה. ארה"ב חייבת לשמור על נוכחות בסוריה על מנת להבטיח שדאע"ש לא יחזור לאזור, וכדי להתנגד להשפעה הרוסית והאיראנית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו