בעקבות הפרת הפרטיות: קנס ענק לפייסבוק - סרוגים

בעקבות הפרת הפרטיות: קנס ענק לפייסבוק

נציבות המידע בבריטניה קנסה את פייסבוק בסך של חצי מיליון ליש"ט, זאת לאחר שכשלה בשמירה על פרטיות המידע של הגולשים ברשת החברתית. המחדל התבטא בפרשת "קיימברידג' אנליטיקה, שבו הודלפו פרטיהם של אלפי גולשים

בעקבות הפרת הפרטיות: קנס ענק לפייסבוק
  קנס ענק. משרדי פייסבוק בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

קנס ענק לפייסבוק: נציבות המידע בבריטניה הודיעה היום (רביעי) כי הרשת החברתית הפופולרית כשלה בשמירה על פרטיות המידע של המשתמשים- ובכך עברה על החוק הבריטי. כתוצאה, הנהלת פייסבוק תיקנס בסכום של חצי מיליון ליש"ט (כ-2.4 מיליון שקלים)- הסכום הגבוה ביותר המותר על פי החוק.

ההחלטה של הנציבות התייחסה להתנהלות של פייסבוק בפרשת "קיימברידג' אנליטיקה", במהלכה פרטי המידע האישיים של מיליוני משתמשים הודלפו במרמה לחברת ניתוח נתונים. על פי הדו"ח של הנציבות הבריטית, הרשת החברתית התנהלה בחוסר שקיפות בנוגע לדרכים השונות שבהן היא מאפשרת לשותפים עסקיים וחברות חיצוניות לעשות שימוש במידע האישי שסופק על ידי הגולשים.

"כיום טכנולוגיות חדשות עושות שימוש באיסוף מידע, ומשתמשים בעיבוד נתונים כדי לפלח ולמקד  את האוכלוסיה" אמרה אחראית הנציבות אליזבת' דאנהם. "בכך הן מאפשרות לקבוצות פוליטיות לקיים קשר ישיר עם משתמשים, אבל הדבר לא יכול לבוא על חשבון שקיפות, הוגנות וציות לחוק".

כזכור, בפייסבוק הודו בעקבות חשיפת הפרשה כי יכלו להתנהל אחרת. "היינו צריכים לפעול יותר לשמירה על פרטיות המידע של הגולשים" הודה ראש מנהל הפרטיות בפייסבוק לאחר פרוץ הסערה הציבורית סביב ההדלפה ההמונית. מייסד פייסבוק מארק צוקרברג לקח אחריות על האירוע בעדות שמסר בפני הקונגרס האמריקני, ובהמשך כתב פוסט בפייסבוק שבו התנצל בפני הציבור.

"יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת- אז לא מגיע לנו לשרת אתכם" כתב. "אני עובד כעת כדי להבין בדיוק מה קרה, ואיך אפשר לוודא שדבר כזה לא ייקרה שוב את האמצעים שימנעו ממקרה כזה לחזור על עצמו נקטנו כבר לפני שנים- אבל גם עשינו הרבה טעויות. יש עוד הרבה מה לעשות, ואנחנו חייבים להשתפר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קנס ענק?
הדס | 11-07-2018 15:34
ענק אולי לכותב הידיעה אם היה צריך לשממן מכיסו, בדיחה לענקית הטכנולוגיה
2
הקנס ה"ענק" מהווה 1:500,000 מהשווי של פייסבוק
לדייק | 11-07-2018 16:53
זה כמו קנס של 3 שח לבעלי דירה ממוצעת במרכז.