על רקע סערת הפרטיות: כמה גולשים באמת סגרו את הפייסבוק?

על רקע סערת הפרטיות: כמה גולשים באמת סגרו את הפייסבוק?

למרות הסערה מהדלפת המידע של המשתמשים, נראה כי רוב הגולשים עדיין נאמנים לפייסבוק. סקר חדש מצא כי רק 25% מהגולשים עזבו את הרשת החברתית, בעוד ששאר הגולשים פעילים באותה מידה שפעלו לפני הפרשה

מחשש לפרטיות: כמה גולשים סגרו את הפייסבוק?
  (צילום: שאטרסטוק)

תמיכה מפתיעה: בעוד שמניות פייסבוק עדיין מנסות להתאושש מפרשת קיימברידג' אנליטיקה, במהלכה פרטי המידע האישיים של מיליוני משתמשים הודלפו במרמה לחברת ניתוח נתונים, כעת נראה כי רוב הגולשים עדיין נאמנים לרשת החברתית הפופולרית.

סקר חדש של סוכנות רויטרס בחן את מספר הגולשים שסגרו את חשבונות הפייסבוק שלהם מאז פריצת הפרשה במרץ האחרון, ומצא כי רק 25 אחוז מכלל המשתמשים בפייסבוק עזבו לחלוטין את הרשת החברתית בעקבות הפרשה. 49 אחוז מהמשתתפים בסקר אמרו שהם פעילים בפייסבוק כיום באותה התדירות שהם היו לפני הפרשה, ו-26 אחוזים אמרו שהם יותר פעילים מבעבר.

משתתפי הסקר גם נשאלו האם הם מודעים להגדרות הפרטיות שלהם בפייסבוק. 74 אחוז מהנשאלים אמרו שהם היו מודעים להגדרות הפרטיות שלהם, בעוד ש-19 אחוז לא מודעים לפרטיות התכנים שלהם. מדובר באחוז גבוה מאד בהשוואה למספר האנשים המודעים להגדרות הפרטיות ברשתות חברתיות אחרות שנבדקו, ביניהם טוויטר (35%), אינסטגרם (39%) וסנאפצ'ט (30%).

עוד עולה כי מבין המשתמשים הפעילים בפייסבוק, 69 אחוז מהנשאלים שינו בעקבות הסערה את הגדרות הפרטיות בפוסטים שפרסמו בעבר, ומתוכם 70 אחוז אחרו כי הם התחילו לכתוב פוסטים בתדירות גבוהה יותר אחרי ששינו את הגדרות הפרטיות. כ-64 אחוז מהנשאלים הודו שהם משתמשים בפייסבוק לפחות פעם ביום, לעומת 19% מהמשתמשים בטוויטר וסנאפצ'ט ו-26% מהמשתמשים באינסטגרם.

עורכי הסקר טענו בפרסום הנתונים כי אין ספק שפרשת הדלפת המידע הובילה לפגיעה תדמיתית נרחבת בפייסבוק, שהתבטאה גם במחאה בעקבות הפרשה. עם זאת, המידע מראה שפייסבוק לא סבלה מירידה ניכרת בכמות התוכן המשותף באתר, כאשר הגולשים שפעילים יותר מבעבר מפצים על אלו שסגרו את חשבונותיהם. "יש להם מזל שהמידע שהודלף שימש רק לפרסומים פוליטיים ולא למטרות הרסניות יותר" טען האנליסט מייקל פאכטר, שהשתתף בהכנת הסקר. "עדיין לא מצאנו אדם אחד שנפגע באופן אישי מההדלפה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק 25%? 25% ממיליארד זה קצת?
מתניה | 07-05-2018 10:30
יש להם מזל שהמידע שהודלף שימש רק לפרסומים פוליטיים ולא למטרות הרסניות יותר טען האנליסט מייקל פאכטר, שהשתתף בהכנת הסקר. עדיין לא מצאנו אדם אחד שנפגע באופן אישי מההדלפה. אף אחד לא נפגע אישית אבל 250 מיליון איש עזבו.. איזו כתבה מוזרה